vraagje over schrikken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bar, 28 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    als je nou heel erg schrikt ergens van. Bijv als iemand je laat schrikken. Kan de kleine dat eigenlijk ook merken?

2. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ik denk van wel. ik was zaterdag avond in het psv stadion, en daar werd op een gegeven moment onverwacht een vuurwerk bom (en wel zo ontiegelijk hard) afgestoken dus ik verschoot me kapot, en die kleine denk ik ook want ik merkte dat ie ineens een harde trap in me buik gaf, de hardste trap die ik ooit gevoelt heb van daarbinnen.

3. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    HAhaha denk ik wel eigenlijk. weet alleen niet hoe erg ukkie dan schrikt...
    Was je ergens van geschrokken?

4. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    Ja nou, ik was het bed aan het verschonen 's avonds en mijn vrien was in de woonkamer. En de gang was donker en de deur van de slaapkamer stond op een kier. En opeens zei die lukt het schatje, maar ik zat zo diep in gedachte dat ik me helemaal wezeloos schrok...

5. tal

tal Actief lid

17 aug 2006
    446
    0
    0
    moeder
    denhelder
    hallo
    ik heb ergens gelezen dat de kleine het niet merkt als je schrikt
    groeten chantal morgen 23 weken

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik heb het idee dat je kleine dat deed om die knal en niet zozeer omdat je schrok.

Ze schijnen harde geluiden helemaal niet fijn te vinden. Bij Sinterklaasintocht stond die mannen vlak voor m'n neus op die trommel te slaan, echt een zwaar irritant geluid en de kleintjes werden er ook gelijk helemaal onrustig en beweeglijk van.

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb ook eens ergens gelezen dat als jij heel hard schrikt, dat de baby daar niks van merkt. Het is meer heel vervelend voor jezelf... :)

8. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Grappig, dit vroeg ik me vanmorgen ook af, toen ik langs een vrachtwagen reed die stond te lossen, en de chauffeur ineens een loodzware kabelketting op de straat gooide.
    Ik verschoot helemaal :)

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb weer het tegendeel gehoord dat het schadelijk kan wezen tot de 12e week ivm een adrealine stoot die door je lichaam gaat wat schadelijk kan wezen. Ik ga het effe lekker uit google.

10. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik heb begrepen dat de baby het wel merkt, alleen veel later dan dat jij geschrokken bent.

Ik dacht dat er een soort stof vrij kwam door je schrikreactie en die kwam een half uur later pas bij de baby aan.
    Dus dan pas begint de baby te reageren op jou schrikreactie.
    Dit is ook bij een ruzie het geval bij wijze van spreken, de ruzie is voorbij , maar veel later word de baby er nog eens onrustig van.

Wel kan de baby direct bewegen na aanleiding van een luide knal of zo, maar dan meer omdat de baby er direct van schrikt door het lawaai dat door je buikwand direct bij de baby terrecht komt.

Ik geloof dat het zo zat ongeveer.

Deel Deze Pagina