Sinds kort ben ik ook begonnen met ovu-testen van Sensitest. Dit omdat ik toch meer inzicht in mijn cyclus wil krijgen. Ik voel mijn eisprong namelijk (nog) niet. Nu doe ik vanaf eergisteren de testjes. Het valt mij op de de controlestreep wel verschijnt, maar wel veel lichter dan in de verpakking staat aangegeven. Gisteren ontstond de controlestreep en een heel licht teststreepje daarnaast. Dus de eisprong zal er wel aan zitten te komen. Klopt ook wel volgens mijn eigen berekeningen. Maar....klopt het dat de controlestreep lichter kan zijn dan in de gebruiksaanwijzing? En zien jullie ook wel eens een heel licht teststreepje, hoe lang duurt het dan voordat de test echt positief is? Alvast bedankt!
Check anders even mijn fotoalbum. Dan zie je het verloop van de testen. Op deze manier kwam ik erachter dat mijn eisprong veel later was dan ik dacht. Op dag 21 ipv 14!!! Dus als de streep nog zo licht is kan het ook zijn dat je ei later springt. De test streep word echt donkerder en dikker dan in het begin!
He meid, Waarschijnlijk test je je hele cyclus lang een licht streepje op een ovutest; dat is normaal. Hij moet echt net zo donker zijn als de controlestreep! Wel vreemd dat die bij jou vrij licht blijft trouwens... dat weet ik ook niet hoe dat zit. Maar een licht teststreepje is Waarschijnlijk nog geen eisprong..!
Bedankt voor je antwoord! Ik heb je fotoalbum bekeken. Maar mijn controlestreepje ziet er wel net zo licht/donker uit. Vanavond weer een test gedaan en nu was het teststreepje zo'n beetje net zo donker als het controlestreepje. Ik zal er morgen nog één doen, maar ik denk dat de streep bijna niet donkerder kan worden. Bij mij lijken de testen dus toch wel wat sneller positief te worden. Morgen nog maar even afwachten.
Dat klinkt toch als je eisprong! En die geeft binnen 12 uur een dikke streep. 12 uur na de eisprong is je test alweer lichter.
Nou Droombeebje, dan ovuleer jij dus netjes na dag 14 van je cyclus, hoop dat het raak is voor je deze maand!
Ben der vandaag ook mee begonnen... Mijn teststreep was ook lichter dan de verpakking dat is normaal hoor,kan ni precies t zelfde nagedaan worden he.. Mijn had nu ook een licht streepje,komt wel goe zenne...