De vraag zegt het al.. Ik heb de beker van de Hema na de goede berichten van dit forum en het is ook een fijne beker ze drinkt er super uit. Maar ik vind dat ik het rietje niet goed schoon kan maken. Ik doe hem in de vaatwasser maar dan lijkt het me niet echt goed schoon worden van binnen. Volgens mij wel erg schimmelgevoelig zulke rietjes...
Ik heb ook de rietjesbeker van de Hema en ik doe hem ook gewoon in de vaatwasser. Volgens mij word ie gewoon goed schoon hoor althans, nog nooit rare dingen hier gezien in het rietje..
het water van de vaatwasser loopt gewoon door het rietje toch? Ik heb nog nooit schimmels in dat rietje gezien hoor
Ik steek hem vaak gewoon in de bovenste laden tussen de glazen of zo.. Nooit problemen gehad met schimmels, dochter had hem laatst wel doormidden gebeten
Ik vind ook dat ze slecht schoon worden hoor, hoe heet je ze ook afwast, ik heb wel eens de fles mee ergens heen en dan vergeet ik hem eruit te halen. zit de limonade er te lang in en dan gaat ie heel moeilijk eraf, een paark eer en je ziet schimmel. Maar dat is me eigen schuld natuurlijk, dat begrijp ik wel.
Hier ook geen schimmel nog hoor maar bijv een tuutje van en bidon schimmelt ook zo snel. Hier gaat er nog alleen thee en water in meer wil ze niet. Zou er iets duns bestaan om in het rietje te kunnen...?
nuby heeft ook van die rietjes bekers en bij een nieuw los te kopen rietje zit een soort van wimperborsteltje om de rietjes van binnen uit schoon te maken wellicht dat je zel zoiets kunt maken van een oude mascara (als je zo'n ding schoon krijgt) of misschien dat zoiets ook los te koop is.
Bij de drogist heb je van die 'ragertjes' die je kan kopen. Staan geloof ik bij de tandenborstels. En anders heb je van het merk dr. brown ook van die kleine schoonmaakborsteltjes. Omdat dr. brown van die flessen heeft met zo'n soort rietje erin. Bij de prenatal hebben ze ze iig. Ik maak af en toe dat rietje schoon met sop en zo'n ragertje. Verder gewoon in de vaatwasser
die bekers gebruik ik ook, had daarvoor ook nuby bekers...en daar kan je rietjessetjes los van kopen, daar zit ook zo'n borsteltje bij...die gebruik ik er nu voor.. van dr brown heb je ook van die borsteltjes, 5 in een pak..je moet ze echt schoonmaken wat anders stinken ze (vooral als diksap er te lang in zit) en komt er schimmel in denk ik en ach zo duur zijn ze niet, dus ik vervang ze regelmatig...gebruik bijv 1 beker alleen voor thee, wat daar krijg je echt thee aanslag van...