Vanmorgen gaf dochter aan dat ze moest poepen. Na enkele minuten op de pot wil ze er vanaf. 2 minuten later begint ze met persen, dus ik loop naar haar toe, neem haar mee naar de pot, uitkleden en zet haar neer. Ik zie al een puntje poep dus ik probeer haar erop te houden. Vervolgens begint ze hevig te huilen en wil van het potje af. Ze snikt hevig huilend in m'n armen. Als ik vraag of ze wil poepen schreeuwt ze nee. Ook wil ze niet op het potje zitten. Ik doe zo goed mogelijk de luier om. Ze huilt nog even en gaat dan drinken. Niet veel later heeft ze een keiharde drol in dr luier Ze drinkt erg goed. Deze negatieve ervaring met het potje vind ik vreselijk ben bang dat het nu even over is, terwijl ze soms erg goed aangeeft dat ze moet poepen. Hoe moet ik nu verder?
Hier heeft ie het potje even interessant gevonden maar begon toen ook ineens te huilen en wilde er echt af, was voor mij een teken om het los te laten...het moet wel leuk blijven zeg maar. Hij begint nu de wc wel interessant te vinden. Je kan het potje/wc nog een keer proberen natuurlijk maar bij huilen zou ik het dus even laten voor wat het is.
Hebben wij ook eens gehad. Ik heb toen het potje terug in de kast gestoken en het er weken niet meer uitgehaald.
Rot dat er een keiharde drol uitkwam op het moment dat ze ging zitten, die wilde echt niet! Ik laat m nu even voor wat het is.
Hier ook eentje die het aangeeft maar echt bang is voor het potje, hij kruipt helemaal in me. Ik heb bumba en nino de beer nu op het potje zitten en dat vind hij wel weer grappig en soms geven we nino een applaus als nino o-ow heeft gedaan haha
Ik denk meer dat het de poep was die zeer deed. Jammer dat ze dan op het potje zat. Gelukkig ging ze er net weer even op zitten Gek he dat ze zo bang kunnen voor zo'n ding.
Hier ook een meisje dat niet op het potje wil, ondanks dat ze het vaak best goed aangeeft. Ik laat haar gewoon even. Ze is nog geen twee, dus haast heeft het niet. Ik heb liever dat ze het leuk blijft vinden, en probeer het gewoon over een tijdje weer opnieuw. Dan is ze deze eventuele negatieve ervaring ook vast alweer vergeten! Zeker als je er dan iets leuks bij verzint, een liedje of een speeltje wat ze ondertussen vast kan houden. Beetje haar aandacht afleiden, en wanneer ze er goed en wel op zit rustig laten zitten .