Glutenvrije recepten

Discussie in 'De lounge' gestart door minon, 10 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minon

minon Niet meer actief

Van de winter komt er regelmatig iemand ons helpen in de zaak en ze mag geen gluten, zuivel, pinda's, paprika en ui.
    Wat kan ik dan in vredesnaam koken? Op internet staan wel een aantal recepten maar toch met noten, paprika, ui of zuivel.
    Zou me zwaar lullig voelen als het mis gaat met het eten.

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    glutenvrij is niet heel moeilijk hoor!
    Er zijn tal van glutenvrije producten verkrijgbaar maar aardappels, groente, rijst zijn glutenvrij bijv.
    Mag ze echt geen zuivel of gaat het om lactose?
    Je kan altijd soya producten gebruiken.

OOk kan je op Livaad.nl kijken (is een database) welke prodcucten wel of niet glutenvrij zijn.
    Glutenvrije pasta kan je oa bij de Lidl en AH, Jumbo etc kopen.

Het Glutenvrije Kookhoekje
    Glutenvrijechef
    Gluten Free Girl and the Chef | Playing With Our Food

Daar moet je wel even mee vooruit kunnen denk ik!

Succes en vraag het de dame in kwestie zelf!! Het is echt niet zo ingewikkeld als het lijkt.

3. minon

minon Niet meer actief

Heb het gevraagd idd en ze gaf aan geen zuivel, paprika, ui en pinda's en geen gluten dan

4. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Quinoa is ook glutenvrij. Je hebt inderdaad ook glutenvrije pasta of gewoon rijst. Wil je gewoon koken als mee eterr Savonds of heel uitgebreid? Bij normal denk ik aan rijst met kip Pilav of een andere saus . Gewoon zelf maken en anders pakjes goed lezen.
    Bij sauzen kun je room vervangen door soja room of van ricedream is ook koksroom te koop gemaakt van rijstemelk.
    Gewoon aardappels groente vlees kan ook prima, gewoon als je kant en klare producten maakt letten of er melk in zit en ui etc.maar denk aan biefstuk, gebakken aardappeltjes ( bakken in olie of boter zonder melk zoals wajang, ah culinair) en groente naar keuze.
    Als je aangeeft In welke richting je denkt kunnen we praktische tips geven. Als ze soja eet kun je al heel veel hoor ook qua toetjes en zoals gezegd bestaan er heel veel glutenvrije producten. Zijn ook webwinkels waar je aan kunt klikken wat er niet in mag zitten en krijg je alle geschikte te zien. Succes en je mag ook pben. Mijn zoontje mag ook al die dingen niet en nog meer niet zoals soja en ei dus ben er aardig in thuis inmiddels

5. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Gaat t alleen om avondeten of wil je ook lunchrecepten?

Vraag me af waarom ze die groente niet mag??

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    oh ja bij de AH staat op hun eigen merk producten een symbool of iets glutenvrij is. OOk staat daar op aangegeven of iets zuivelvrij is.

Pas op met magere vleesproducten (hier wordt vaak tarwe aan toegevoegd om het mager te maken).

Als het ook om lunch gaat zou ik vragen of ze zelf brood kan mee nemen. Het ene brood is het andere niet ( mijn zoon is héél kieskeurig als het om zijn brood gaat)

succes!

7. minon

minon Niet meer actief

Het gaat om de zaterdag middagen en dan eten we altijd warm eten. Meestal iets van lasagne of macaroni maar zonder paprika en ui word het wel karig. Lasagne etc kan ik dus speciale glutenvrije van kopen.

8. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Tja ik vind dat wel meevallen.
    Gebruik je toch prei, champignons?courgette/ tomaten/wortel ofzo!

9. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Glutenvrije macaroni verkopen ze ook in elke supermarkt , zelfs verschillende soorten. Vaak is t 100 procent maïsmeel . Neem je inderdaad gehakt, op verpakking kijken if t glutenvrij en melkvrij is, groente erdoorheen zoals champignons, prei wortel courgette taugé , tomaat selderij, salade erbij en klaar. Kun je daar iets mee?

10. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Recepten zoeken met aardappelen, rijst, eventueel couscous, ...
    Alle melkproducten kan je vervangen door soja-varianten.

Deel Deze Pagina