Vraagje over slapen en kou

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 10 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.992
    4.008
    113
    Mijn dochtertje is ruim 7 mnd en altijd en goede slaapster geweest. Ze slaapt al sinds een maand of 4 het klokje rond. Slechts een hele enkele keer wordt ze 's nachts wakker en 9/10 keer is een aai over haar bol dan genoeg om haar weer in slaap te laten vallen.

Ze ligt nu steeds in een lekker dikke pyjama (velours) en een winterslaapzak. Ze is altijd lekker warm 's morgens en slaapt dus ook goed. Maar nu is het ineens weer een stuk kouder (14 graden op haar kamertje en het gaat nog kouder worden vannacht, terwijl het tot nu toe steeds stabiel 16 graden was). Ik heb haar een enkel dekentje erbij over gedaan tot aan haar middel, maar ik vraag me wel af of dat genoeg is.

Zal een kindje wat het 's nachts te koud heeft gewoon wakker worden? Of worden ze dan 's morgens helemaal verkleumd wakker?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Meestal worden ze zelf wakker van kou. Ik vind het niet zo koud bij jullie overigens, zeker niet als je nog een dekentje hebt gebruikt. Denk dus niet dat ze het koud gaat hebben. Overigens kunnen de handjes wel (ijs)koud aanvoelen, maar als het bij het nekje nog lekker warm aanvoelt weet je dat ze het niet koud heeft.

Ter illustratie: bij ons is de verwarming uit, staat het raam aan de bovenkant altijd open (mijn dochter ligt niet op de tocht) en draagt ze een lekkere velours pyjamaatje en een slaapzak (zonder mouwen). Ze heeft geen dekentjes of iets en wordt altijd heerlijk warm wakker. Als ze het te warm heeft (en dat is snel) wordt ze om het uur wakker en daar kan ze ook echt niet tegen.

3. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hoe snel een kindje het koud heeft ligt echt aan het kindje. mijn oudste had/heeft het eigenlijk nooit koud, romper en winterslaapzak was altijd genoeg. . Nu heb ik er 2 die veel sneller koud hebben, vooral zOontje. hij hheft nu romper, pyama dikke slaapzak en 3 laag deken. hij sliep vd week met 1 laag en werd vaak wakker, na 1,5 nacht bedacht ik dat het de kou kon zijn, deken erbij en hij sliep heerlijk :).

Dus ja je kindje wordt wakker als hij het koud heeft en probeer uit wat voor hhar goed werkt :)

4. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Mijn kinderen zijn koukleumpjes in bed. Mijn dochter van een jaar heeft een katoenen pyjama aan, winterslaapzak en een deken in dekbedovertrek over. En als wij straks naar bed gaan krijgt ze nog een wiegdekentje over. De Alecto babyfoon geeft een graad of 19 aan, maar het is er wel een stuk frisser. Nu slaapt ze wel naast het schuine dakraam waarvan de ventilatie open staat.
    Ik voel altijd aan het nekje en daar pas ik de hoeveelheid dekentjes op aan.

Deel Deze Pagina