Help! Zes maanden sprong?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door SaschaH, 8 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SaschaH

SaschaH Actief lid

13 aug 2009
    461
    0
    0
    Help!
    Ons mannetje is nu zes maanden en heeft steeds redelijk goed geslapen, zowel overdag als 'snachts, was bijna altijd vrolijk en amuseerde zich goed alleen en speelde ook graag samen met ons.

Nu wil hij niet meer gaan slapen, wordt gillend in totale paniek wakker en is ontroostbaar. Hij wil alleen maar bij mamma op de arm en als het echt goed gaat even samen spelen op de bank. Niet in de box, niet in de wipper, niet op het speelkleed.
    Hij drinkt goed, heeft geen koorts. Rolt van buik naar rug en andersom, wil kruipen en staan maar dat gaat nog niet..
    Ik voel nog geen tandjes.

Wat is dit? Ik heb geen idee hoe ik de nachten (en dagen) nog moet volhouden namelijk...

Vast bedankt!

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het enige dat ik kan bedenken, is inderdaad die tandjes. Dan kwijlt hij veel, en zit met zijn handen in zijn mond. Ook kan hij dan diarree hebben. Er zijn wel middeltjes te krijgen die verlichting geven. Hoe lang speelt dit al? Hij kan een beetje éénkennig worden, maar is wel erg vroeg daarmee dan hoor.

Als je het niet vertrouwt neem dan contact op met CB of huisarts.

Groetjes Adrienne

3. SaschaH

SaschaH Actief lid

13 aug 2009
    461
    0
    0
    Hoi Ardienne,

Dank je voor je reactie. Ons mannetje is al ruim een maand op zijn knuistjes aan het bijten alsof het kipfingers zijn, stopt alles in zijn mond wat erin past en kwijlt behoorlijk. Maar geen tekenen van een tandje. Diaree ook niet.

Afgelopen nacht heeft hij overigens voor het eerst weer een nachtje doorgeslapen. Maar wel nadat hij op het kdv in een hele dag twee uurtjes geslapen had, verdeeld over de dag.

Ik heb het idee dat hij een beete zoekende is naar een ritme met minder slaapjes, kan dat?

Vast bedankt!!

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Dat zou ook wel kunnen natuurlijk. Maar twee uur slapen op een dag voor een kindje van 6 maanden is wel weinig hoor. Was hij wel rustig op het kinderdagverblijf geweest dan, of veel gehuild? Als hij zoveel kwijlt en op zijn knuistjes bijt, is tandjes krijgen denkbaarder. Maar dat is dan even afwachten.

Groetjes Adrienne

5. SaschaH

SaschaH Actief lid

13 aug 2009
    461
    0
    0
    Hoi Adrienne,

Twee uurtjes leek mij ook al heel weinig, voorheen sliep hij er nog 5 overdag. Op het kdv is hij wel gewoon vrolijk en toen ik hem kwam ophalen ook. Heeft nauwelijks gehuild, behalve toen ze hem op bed wilden leggen, toen heeft hij flink gehuild.
    Ik dacht nog aan oorontsteking omdat hij niet wilde liggen, maar op de bank liggen en spelen wil hij wel..

We wachten het maar even af! Vast bedankt voor je hulp!

Deel Deze Pagina