Buggy

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lumiere, 12 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Wij willen dit weekend een buggy gaan kopen voor onze zoon. Het zou er een moeten zijn die plat kan. En een waar een voetenzak bij kan gebruikt worden omdat het misschien nog wel even koud blijft. We zitten te denken aan de Chicco Liteway. Wat zijn jullie ervaringen? Welk merk hebben jullie? Hoe lang doe je er mee? En zijn er tips waar we op moeten letten? We moeten om buiten te komen een trap op en af en de buggy past niet in de schuur (formaat telefooncel ;) )dus gewicht speelt ook een rol.

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik moet ook trap op/af. Had joolz en met 1 jaar armadillo gekocht.
    Super tevreden voordeel voor trap is dat het met 1 hand inklapbaar en deaagbaar (is 8kg maar dat voel je niet).
    Voetenzak kan ook in bijbesteld worden.
    Ligpositie totaal plat en zit. Erg ruim en breed. Grote kap. Leuke design. Ben zeer tevreden hier op strand (zand) doet dat geweldig met wind blijft staan en wijdt niet en als je loopt is zeel vergelijkbaar met combiwagen.
    ook op vakantie turkije en grote steden genomen (kan altijd tot gate).
    Ik heb vele buggys gekeken bij prenatal maar geen enige voldeed aan mijn wensen vooral dat snel inklappen en dragen om snel boven zijn.

3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.157
    3.185
    113
    Wij hebben er een van kids river sinny. Onze eisen waren
    makkelijk inklapbaar/makkelijk mee te nemen in de auto
    verstelbaar (rug en voeten steun)
    niet te laag (beide lang)
    niet te duur (we gebruiken ook de kinderwagen nog)

succes met de zoektocht!

4. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Heeeele goeie ervaring met de Chicco Liteway! Kan je ook meenemen op vliegvakantie eventueel ivm gewicht. Hele fijne buggy

5. tuc

tuc Niet meer actief

Jaaaa de chicco liteway, ik heb hem ook en vind hem geweldig, echt heel erg blij mee.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.480
    113
    Ik ben echt heel blij met de nuna pepp (en heb een stuk of 5 buggy's gehad door de jaren). Wat ik ideaal vind is dat hij gewoon met 1 hand te sturen is en heerlijk licht rijdt.

7. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Ik heb de Romer Britax B-Agile 4 en ben daar heel blij mee. Hij kan helemaal plat en met de bijhorende voetenzak (niet overal te koop, wel bij Wehkamp) zeer makkelijk op te klappen. Ik vind al gauw iets zwaar dus over gewicht kan ik niet oordelen. Hij is wel klein opklapbaar en rijdt fijn. Stevige stof met een grote kap, vind het boodschappenmandje wel erg klein.

8. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.620
    1.158
    113
    wij hebben ook de chicco! super fijn ding!
    wat ik fijn vind is dat er aan de zonnenkap nog een flap zit aan de achterkant zodat je kindje ook uit de zon ligt als hij plat ligt.

het enige nadeel wat wij vinden is dat als hij plat ligt en zoon gaat zelf omhoog dan gaat de rugleuning ook mee omhoog... onze zoon maakte hier vroeger wel eens misbruik van :D

9. Michelle123

Michelle123 Actief lid

31 mei 2014
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook Nuna Pepp. Kost even wat, maar man die had ik al veel eerder moeten kopen. Rijd zo licht als een veertje. Met 1 hand te sturen en je kan hem achter je aan trekken als een trolley (opgeklapt). Voetenzak kan je erbij kopen.
    Ideaal.

10. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Mijn vriend wil de Chicco liever niet kopen omdat hij er maar tot 15kg in kan. Terwijl zoonlief nu al ruim 10kg is met 8mnd. Maar als ik kijk naar buggy's voor kinderen tot 20kg kom ik in prijsklasses van 200e. Vriend denkt dat hij er over heel korte tijd al te zwaar voor is. Maar vlgs mij groeien ze vooral het eerste jaar zoveel, daarna gaat het toch wat langzamer? Zoonlief was 4325 bij geboorte, met 6mnd was hij 9100. Dat is toch niet extreem zwaar?:( Lijkt mij dat hij er best nog tot ruim 2jr in kan, in de Chicco?

11. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Volgens het boekje van het cb is een jongen 15 kilo bij 3 of 4 jaar :) Mijn (eigenlijk best dure - 220 euro exclusief accessoires maar ach ik heb hem gekregen) buggy van Britax is ook tot 15 kilo en mijn jochie zal nu ook al wel de 9 kilo aantikken. Schijnbaar gaat die groei steeds minder explosief.

12. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Maar waarom wil je dan een buggy als je denkt dat hij er niet lang in kan?
    Heb je geen gewone wagen?

13. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Wij gaan volgende week de Koelstra Simba T4 bestellen :) ook veel goede verhalen over gehoord.

14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier ook de armadillo buggy super fijne buggy. Eerst hadden we een koelstra Simba t3 maar dat vond ik niks.
    De armadillo is echt super fijn, wendbaar, licht, klapt met 1 hand in en uit, draagbaar, past achterin mijn suzuki alto en is met 1 hand te besturen, echt top buggy.

15. penseel

penseel Niet meer actief

Mijn eerste buggy was een Mclaren heerlijk wagentje is lang mee gegaan gewicht ging ik tilde zoon zo de trap op even oefenen en hoppa daar ging hij met buggy en al.

Met dochter had ik een goedkopere genomen mooi wagentje maar heb hem nooit lekker gevonden met lopen voelde zo zwaar slecht wenken ect ect.

voeten zak ik gebruikte bij zoonlief de maxicosi zak die zetten ik er in vast. bij dochter ook trouwens. Of een dekentje.

16. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Kinderwagenbak was hij met 4mnd al uitgegroeid:p. Sindsdien in de wandelwageninzet. Maar dat ding is zwaar in gebruik en neemt heel veel ruimte in.
    Buggy is zo ingeklapt en in de auto. Nu is het: trap af met wandelwageninzet, die op de passagiersstoel van de auto. Terug om het onderstel uit de schuur te tillen, dat met moeite in de kofferbak wringen, want het past nauwelijks. Weer terug, trap op om zoonlief in de maxicosi op te halen. Vriend moet mee achterin zitten, want de wandelwageninzet past alleen op de voorstoel. En bij thuiskomst andersom.
    En maxicosi op het onderstel zit wel voldoende voor een snelle boodschap, maar niet voor een wandeling.
    Buggy lijkt me veel handiger qua gebruik.

17. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik kan je de armadillo echt aanraden hij is te koop opnieuw ikbenmama.nl

18. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    dit is de armadillo.
    zit ook fijn hoog en niet zo ingezakte zitting als bij de goedkope buggy's.
    De koeka buggy voetenzak past hier ook in.
    ik heb de badstof buggy inleg erin gekocht.

Deel Deze Pagina