Inneseling of vroege menstruatie?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by miepie25, Jan 31, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miepie25

miepie25 Nieuw lid

Jan 31, 2008
    3
    0
    0
    Goedenmiddag,

Ook ik heb een vraagje.
    Ik ben ongeveer 10 maanden geleden gestopt met het gebruik van de nuvaring. Heb in de eerste periode veilig gevreen om mijn lichaam te laten ontpillen. In deze periode heb ik altijd een regelmatige cyclus gehad van 28 dagen. Nu gebruiken we vanaf december geen voorbehoedsmiddel meer.
    Daarna was 6 januari mijn verwachte menstruatie datum. Deze bleef uit...tot twee dagen erna...heb hier verder niet zo bij stil gestaan...komt misschien door spanning of iets dergelijks. Dus op naar volgende ronde..
    Deze maand is 5 februari dan dus mijn verwachte menstruatiedaum (uitgegaan van de laatste cyclus) maar nu komt het rare. Afgelopen dinsdag avond zag ik in mijn slip wat bruin bloedverlies..later op de avond bij het naar het toilet gaan was dit helder rood op mijn papiertje. GIster erg vaak naar het toilet gemoeten, en ook toen weer steeds rood bloed op het papiertje. Ook vandaag nog al lijkt het wel wat minder te worden. Ik heb nu ook (vorige menstruatie overigens ook) constant last van een gevoelige onderbuik (beetje menstruatiekramp maar anders en stukken minder..meer gewoon vervelend zwaar gevoel) Normaal heb ik alleen menstruatiekramp paar uur voor het doorkomt, en dan is het weg.
    Ben aan het zoeken geweest wat dit kan betekenen, maar kan er weinig over vinden. Verdere kwaaltjes heb ik neit echt behalve misschien dan extreem moe en wat jeukende tepels (heb ik normaal ook geen last van tijdens menstruatie)
    Kunnen jullie me vertellen wat dit kan betekenen

Alvast bedankt

Miepie

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Miepie,

ik denk dat het een ovulatiebloeding is geweest. Voor een inestelingsbloeding zou het eigenlijk te vroeg zijn. Dus afwachten geblazen tot 5 febr.

Groetjes Brigitte

3. miepie25

miepie25 Nieuw lid

Jan 31, 2008
    3
    0
    0
    Ik denk dat ik het nu niet meer snap.... :oops:
    Maar als 5 februari mijn verwachte menstruatiedatum is...had mijn ovulatie dan niet de week ervoor moeten wezen (2 weken voor de verwachte menstruatiedatum)?

groetjes
    miranda

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Tja, misschien is je eisprong dan een beetje later geweest of is het wellicht toch van een vroege innesteling geweest. En wellicht is het spotting geweest. Dat zijn zomaar kleine bloedinkjes in je cyclus (en spotting komt niet alleen voor als je de pil slikt. Het blijft dus toch even afwachten...

Groetjes Brigitte

Share This Page