Hallo, Een vraagje, Het is het eerste kindje wat wij willen krijgen. En wij hebben totaal geen idee wat de maandlasten zijn van een baby die er bij komen. Kan iemand mij hier misschien een indicatie van geven waar we rekening mee moeten houden. Mijn vriend is heel bang dat we dadelijk anders heel krap komen te zitten. Maar ik heb echt geen flauw idee wat de kosten gemiddeld zijn per maand. Als je natuurlijk niks geks doet enzo..
Je kan zelf eens gaan kijken in de winkel en kosten op schrijven die je daar ziet. Ook een keus tussen borstvoeding en flesvoeding is er 1 om aan te denken als je met kosten zit. Luiers kun je van eigen merk halen dan scheelt dat ook weer. Zelf koken voor je kindje als hij/zij vast voeding mag gaan eten scheelt ook in kosten. Of te wel. Kijk goed om je heen want aanbiedingen zijn er ook.
Ja, klopt. Kijk ik kan geen borstvoeding geven dus moet fles gaan doen. Maar heb je enig idee waar je per maand gemiddeld op uit komt?
Je kan een baby zo duur maken als je zelf wilt.. Is afhankelijk of je ook alles nieuw koopt of een deel 2e hands enzo.. Een voorbeeld: Aanschaf babyspullen: +/- 2000 - 3000 euro.. Maandelijkse kosten: luiers (pampers): 50 euro per maand voeding (flesvoeding): 50 euro per maand kleding: 50-70 euro per maand verzorgingsproducten (zwitsal enzo): 20 euro per maand Dit zijn de bedragen die wij hier een beetje in ons hoofd hebben... voor kleding ga ik vaak naar wibra/ Hema/ Hans textiel enzo.. Hebben leuke dingen voor weinig geld Uiteraard is onze kleine er nog niet dus ik ben geen ervaringsdeskundige maar hiermee moet het te doen zijn..
Oke, nou dat valt me reuze mee eigenlijk wel. Ja aanschaf kun je zo duur maken als je zelf wilt. En ook met kleertjes ligt het er zelf aan hoeveel je verwent.. Maar ik moet zeggen qua eten dat het met reuze meevalt en luiers enzo!
Een pak flesvoeding is zo'n 10 euro als ik me niet vergis. Geloof dat je vooral in de eerste maanden toch wel 1 a 2 pakken per week nodig heb. Dat is dus al leuk aan de kosten maar jij heb geen andere keus dus dan kun je niet anders. Luiers weet ik eerlijk gezegd niet wat die kosten maar reken op een luiertje of 8 a 10 per dag. Als het allemaal niet meer is dan he. Billendoekjes kun je eigen merk nemen die zijn hier ook niet zo duur. Bumblies van de Boni ruiken erg lekker. Ik weet niet hoe je tegenover marktplaats staan maar ook daar kun je dingen vinden. .
Ja opzicht voor de meubeltjes enzo niets mis mee, je hebt vaak mooie dingen voor een goede prijs. En je kan ze zelf nog goed opknappen door te schilderen ofzo.. Ik heb ook wel al een kinderwagen 3 in 1 gekocht via marktplaats scheelde me 500 euro!
Ik heb het ongeveer zo berekend... Een pak pamper kost (buiten aanbiedingen) 10 euro.. In een pak zitten er 48.. Dus een pak is net iets te weining in de maand aangezien je er ongeveer 8 per dag nodig hebt... Dus ik rond het af naar boven naar 50 euro (de ene keer gebruik je er weer 1 meer, de andere keer weer 1 minder) Qua flesvoeding is het voor mij echt gokken maar een pak kost 10 euro... Ik kan me haast niet voorstellen dat je meer dan 1 pak per week gebruikt... dus vandaar die rekensom.. Qua kleding is het wel gokken maar ja, hij/zij heeft niet elke maand nieuwe kleding nodig dus.... En verzorging lijkt me ook wel redelijk.. een fles olie enzo kost niet zoveel en heb je niet iedere maand nodig.. wel heb je iedere maand billendoekjes nodig dus 20 euro lijkt mij voldoende
Ja inderdaad, met verzorgingsproducten kn je lang doen en als je die geregeld in de aanbieding koopt klein voorraadje kun je goed vooruit, en pampers ook goed om in de aanbieding vooruit te kopen. Grote aanschaf in een keer maar wel kosten besparend op langere termijn! En voeding ja.. inderdaad ook geen idee!
Ja, wat ik zeg... ik ben hier ook uitgegaan van geen aanbiedingen maar wij hebben de pampers in de aanbieding gekocht... 3 pakken voor 20 euro (ipv 30 euro) dus dat scheelt
Ja kijk als je dat geregeld doet, dan doe je volgens mij verstandige aankopen. Het is niet zo dat ik op alles zit te bezuinigen maar daar waar kan is het niet slecht. Het wordt toch allemaal steeds duurder!
als je het met de pampers een beetje uitkiend kun je precies van aanbieding naar aanbieding, nu bij AH en TP weer 3 halen 2 betalen. en de babyvoeding is ook in de aanbieding bij de appie
handige link voor als het zover is http://www.degoedkoopsteluiers.nl/ en deze is ook altijd handig http://www.e-folders.nl/
Super tip, Heb jij misschien ook al de blije doos en allemaal die gratis pakketen op gehaald? Is dat wat? Wat zit daarin?
ik had er 3, prenatal, kruidvat en etos. leuke dingetjes, maar vooral veel reklame. maar das logisch natuurlijk. ga ze bij een volgende zwangerschap iig zeker weer aanvragen
Ja, ik ben benieuwd, ja reclame hou je toch. Ik ga trouwen dus kreeg zo een trouwbox.. Alleen maar reclame!
Er is een topic over die kadodozen.. heb ik ook beschreven wat ik er in vond (had aangevraagd voor mn schoonzusje).. daar zit alvast één pak luiers in, pakje billendoekjes, paar zakjes voeding, wasmiddel, speentje, etc etc.. even in de zoekfunctie kijken en je hebt hem zo gevonden