Of ik word gek of mijn lichaam houd me voor de gek Vorige week zaterdag heb ik mijn eisprong gehad en we hadden geklust, afgelopen dinsdag begon ik kleine krampjes te krijgen eerst dacht ik dat ik ongesteld moest worden maar dat zal pas tegen 11 mei gebeuren. De krampjes hielden 2 dagen aan, en nu voel ik ze afen toe nog steeds wel iets, en het begint een klein beetje te rommelen van binnen alsof mijn darmen iets druk aan het werk zijn. Maar vandaag begon ik op een gegeven moment ook hoofdpijn te krijgen wat telkens weer kwam en wegging en zwaar gevoel in mijn hoofd. Terwijl ik normaal nooit hoofdpijn heb alleen met menstruatie een paar dagen maar nooit daarbuiten. Op een gegeven moment liep ik vanmiddag de keuken in en het was alsof mijn maag zich begon om te draaien opeens en begon misselijk te worden. Maar nu stond ik vanmorgen laat om te kleden in de slaapkamer en ik keek even in de spiegel en toen viel het me op dat mijn tepels het gebied eromheen een stuk groter was opeens, het verschild nog wel eens met kou of warmte maar zo groot zoals ik ze vanmorgen had gezien heb ik ze nog nooit meegemaakt, vanavond mijn vriend gelijk laten zien hij vond ook dat ze groter leken, maar hij zei ook dat het wel leek alsof mijn hele borsten wat waren "opgezwollen". (zijn woorden) En die kleine bultjes op de tepels die lijken ook iets groter te zijn geworden. Nu had ik wel zoiets van oké hoofdpijn misselijk krampjes wellicht ben ik er iets te druk mee bezig en dat dat misschien wat spanning veroorzaakt of dat ik me dingen ging inbeelden, maar dat van die tepels lijkt me niet echt dat ik dat kan inbeelden, wand ik zie ze en mijn vriend zag ze ook. Ik heb het gevoel alsof ik gek aan het worden ben, wand vorige week zaterdag had ik mij eisprong, zou je al zo vroeg dingen kunnen merken mocht je zwanger zijn?? Groetjes
Ik heb ook sinds 3 dagen grotere tepels volgens mijn vriend en dat de kliertjes opgezwollen zijn eromheen. Mij viel dat niet zo op pas toen hij het zei en ik heb wel al 3 dagen supergevoelige tepels, kan er zelfs niet de douchestraal op verdragen, heb jij dat ook? Dus de hoop dat we zwanger mogen zijn neemt alleen maar toe, mijn NOD zou in principe maandag moeten zijn uitgaande van mijn eisprong (we zitten pas in ronde 1 dus weet nog niet hoe mijn cyclus verloopt maar mijn eisprong is netjes op tijd gekomen). Heb ook een beetje krampjes in mijn onderbuik maar niet zo heftig als bij een menstruatie. Verder geen hoofdpijn of misselijkheid. Ik ben ook een beetje bang dat mijn lichaam me voor de gek houdt hoor, maar ja, je kunt alleen maar afwachten en hopen op uiteindelijk een positieve test.
Ik kan je niet helpen. Heb tot nu toe weinig klachten behalve misselijk tijdens eten, en sommige eten smaakt me anders. Ik hoop voor je dat het raak is!
Hoe weet je zo zeker dat je vorige week zaterdag je eisprong hebt gehad? Ovutestjes gebruikt? Getempt? Dacht je het te voelen? Naar aanleiding van een app? Ik hoop voor je dat je zwanger bent, maar houd er rekening mee dat je lichaam je zeer goed kan foppen helaas. Zelfs groter wordende borsten of veranderende tepelhoven willen lang niet altijd iets zeggen. Mijn borsten begonnen rond 25 weken zwangerschap pas te veranderen.
Ik heb dat ook gehad, van die mega gevoelige tepels! Een paar dagen lang. Nu niet meer zo erg. Maar ik ben nog steeds niet ongesteld. Nu al anderhalve week overtijd en ik test telkens negatief . Maandag ga ik weer testen. Ik hoop voor knutselmiep en drieka dat het raak is. Ben heel benieuwd! Wanneer kunnen jullie testen?
haha, beter dan wat ik heb! mijn borsten lijken kleiner geworden te zijn... heb met al mijn bh's ineens ruimte over... verder veel honger maar toch ook een vol gevoel en wat misselijkheid, waardoor ik twijfel of ik wel iets moet pakken..
Ik ben met dit soort dingen altijd bang dat ik dingen zie omdat ik ze graag wil zien. Bovendien kan je lichaam je heel goed voor de gek houden (al hoop ik voor je van niet natuurlijk). Ik heb echt zoiets van: we zien het wel. Natuurlijk hoop ik dat dat moment er komt dat ik gewoon niet ongesteld word, dat ik een test kan doen en dat die positief is, maar ik ben van nature nogal een doemdenker. Niet dat dat goed is, maar dat zit nu eenmaal in de aard van het beestje. Feit is wel dat ik helemaal niks merk. Niks. Misschien is dat ook maar beter, want als ik zou hebben/voelen wat jij voelt, dan zou ik ws ook hoop krijgen. Nu blijf ik tenminste met beide benen op de grond. Maar toegegeven, de vorige keren was ik heel eventjes teleurgesteld toen ik ongesteld werd en daar was ik ook weer snel overheen. Het houdt me dus wel bezig, maar niet dusdanig dat ik me er constant druk over maak. Ik wil wel zoveel mogelijk weten en ervaringen van anderen lezen enz. Maar dat is meer omdat ik altijd zo goed mogelijk geïnformeerd wil zijn over alles. Meiden, ik duim voor jullie!
Drieka: nee ik heb onder de douche nog nergens last van gelukkig, maar begon vandaag wel iets steekjes in mijn borst te krijgen, beetje hetzelfde gevoel wat ik vorig jaar ook had, toen zei de dokter dat het mijn melkklier was die was ontstoken of mijn hormonen waren ontregeld. Be Happy: mijn eisprong die voel ik elke maand hetzelfde, en het leuke is dat ik wel eens als ik mijn eisprong voel dat ik dan altijd even check met een programmaatje op de pc achteraf wanneer ik hem zou hebben, en het klopt bij mij ook altijd. Michelle: ik kan 11 mei testen, maar als ik 11 mei nog niet ongi word dan gaan we 12 mei testen (mocht ik het zolang volhouden natuurlijk) wand dan is het Moederdag en hoe leuk zou het dan zijn als de test positief zou zijn.. weten dat je moeder word op Moederdag Zo zeg al 1,5 week overtijd en dan negatief testen, hoop voor je dat je maandag meer duidelijkheid hebt dan. en natuurlijk dat die positief is!! Winnie30: Ja je lichaam kan je inderdaad voor de gek houden, en ik was ook niet iemand die er mee bezig was, maar als je er niet mee bezig bent en je krijgt dan opeens dingen te voelen dan is dat wel een rare gewaarwording opeens. en ik heb ook beslist niet eerder dingen gelezen wan waar je last van kunt hebben en hoe iets gaat en werkt juist om geen valse dingen te voelen zeg, dingen waarvan je ze leest en opeens voel je ze haha. Maar de dagen die nu voorbij gaan gaan wel heel raar voorbij. vandaag voelde ik me opeens een paar keer uit het niets duizelig (niet te snel opgestaan of te weinig gegeten) mijn buik is de hele dag al aan het rommelen niet normaal en vanaf gisteren voel ik me opeens ook zo heel erg anders en raar, zat gisteren ook in de auto en had zoiets van wat heb ik toch, het lijkt wel alsof er van alles in me zit te fladderen, een fijn gevoel maar het voelt alsof ik wanneer ik op mijn loopband ben geweest wat ik heerlijk vind na 20 a 30 minuten zeg maar. En dit gevoel is nu bijna constant aanwezig. Ik zeg vanavond nog tegen mijn vriend het is heel raar maar ik heb toch echt het gevoel alsof ik zwanger ben, ik voel me zo anders dan normaal, heel raar, maar als het niet zo zou zijn dan (zoal mijn titel zegt) ben "ik" wel echt gek, of mijn "lichaam" houd me echt voor de gek! Ik duim voor mezelf en voor jullie!!
Als je gevoelige borsten aanhouden zou het best raak kunnen zijn. Je zou dinsdag al een gevoelige test kunnen doen! (action of kv)