Onlangs had ik in een topic het latijnse woord voor 'mond' gebruikt i.c.m. medicijngebruik. Zeer normaal woord. Bij het verzenden van mijn bericht kreeg ik de melding dat het bericht moest worden goedgekeurd door de moderator voordat het geplaatst kon worden. Vervolgens kreeg ik bericht dat dit woord niet gebruikt mocht worden en dat hier onlangs een bericht over geweest zou zijn. Ik heb het bericht gemist dat bepaalde woorden niet mogen en ik ben nu wel erg benieuwd naar de inhoud hiervan. Heeft iemand dat voor me? Hoe hard ik mijn fantasie er ook op loslaat ik kan niet bedenken wat er mis is met het woord 'mond' in het latijns?! Is er dan ook iets mis met het woord nasaal? Of mag je het wel over neuzen hebben op zp . .
Het kan zijn dat je bericht woorden bevat die niet zijn toegestaan op Zwangerschapspagina.nl of dat woorden zouden kunnen duiden op niet toegestane inhoud. Denk hierbij aan seksuele woorden of woorden die betrekking zouden kunnen hebben op het illegaal verkrijgen van digitaal materiaal. Wanneer je bericht niet direct geplaatst wordt, geen paniek! Een moderator bekijkt je bericht en als daar niks raars in staat dan wordt het bericht gewoon geplaatst. Kan het bericht niet geplaatst worden dan krijg je daar een melding over van ons.
Toch vind ik persoonlijk ZP hier erg ver in gaan tegenwoordig. Straks mag je niet meer schrijven dat je kinderen in de speeltuin aan het wippen waren (op de wipwap ja ) en dat je voor carnaval een zelf gemaakt pakje aan het naaien was. Want ja, die woorden hebben ook een andere betekenis.
Het woord oraal is geen seksueel woord en je kan er ook geen illegaal materiaal mee verkijgen. Ik begrijp in ieder geval dat het terug gedraaid is.
Ik bedoelde oraal afgeleid van os (i.i.g. zo meen ik het me te herinneren van de heel ver weg gezakte latijnse lessen). Ik wist even niet hoe ik het anders moest omschrijven, want zodra ik oraal intypte werd het bericht direct geblockt en de moderator had de vertaling mond gebruikt.
Gelukkig was ik niet heel erg paniek . Ik vond het wel vervelend dat ik iemand de tip geef om miconazol orale zalf te gebruiken en het woord 'orale' wordt veranderd in 'mond'. De zalf heet nu eenmaal zo en dat heeft echt helemaal niks met seks te maken. Dat je toevallig met je mond ook andere dingen kan doen heeft niks met dit onschuldige woord te maken.
Uh ik type een bericht en kreeg weer een melding dat het bericht moet worden goedgekeurd Wat heb ik nu weer voor iets raars gezegd. Het woord oraal met een -e erachter?! Ik sluit me aan bij Yenolah. Dit gaat wel erg ver.
Ik zit echt met mn mond open te lezen... Dit gaat inderdaad wel erg ver, dit is een site voor volwassen mensen..,
Ik snap op zich wel dat een automatisch filter reageert op oraal. In een bijsluiter denkt niemand er iets geks van, maar op internet wordt het woord nu eenmaal vaker in een andere context gebruikt. Maar zodra het door een echt mensen gecontroleerd wordt, zou zo'n bericht toch zeker moeten kunnen. @Trees: en nog bedankt hè, ik ben een beelddenker en kreeg bij jouw openingspost inmiddelijk plaatjes in mijn hoofd van nasale seks, haha. DAT is pas een woord dat ze zouden moeten verbieden!
Voordat er onrust uitbreekt, er is niks aan de hand. Zoals ik al in mijn eerdere post aangaf worden sommige posts eerst gefilterd, staat er niet iets verkeerds in wordt het bericht gewoon geplaatst. Niks mis mee toch? Alvast bedankt voor jullie begrip.
Om te voorkomen dat er bepaalde onderwerpen op Zwangerschapspagina.nl worden besproken, die niet voldoen aan onze regels, worden bepaalde berichten eerst gecontroleerd voordat ze geplaatst worden. Er worden zoveel berichten per dag geplaatst dat we dat niet achteraf kunnen doen maar automatisch voordat het bericht geplaatst wordt. Van de duizenden berichten die per dag geplaatst worden op Zwangerschapspagina.nl worden er maar een paar in de moderator queue geplaatst dus het valt reuze mee. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl