In het begin had ik een koeka voetenzak (teddy) in de maxi cosi. Ik kreeg toen het advies om het kussentje met hoofdsteun dat in mijn maxi cosi lag eruit te halen, zodat hij iets beter paste. Nu heb ik ivm de warmte de slaapzak eruit. Maar ik heb nu het idee dat m'n zoontje niet lekker zit in de maxi cosi. Hij kreunt vaak als hij er in zit, huilt niet. Met kussentje lijkt hij misschien iets te krap. Maar zonder kussentje en hoofdsteun lijkt het me niet goed voor zijn nekje. Zn hoofd schudt dan toch makkelijker heen en weer? Ondanks dat hij zijn nekje goed zelf omhoog houdt. Ik weet gewoon niet wat ik het beste kan doen. Het is de maxi cosi cabrio fix. Mn zoontje is drie maanden en weegt een kleine 5,5 kg. Hij is wel lang maar dun(weet zn exacte lengte niet).
Heb je al geprobeerd om wel die hoofdsteun erin te doen, maar dan zonder dat kussentje bij de billen? Kun je aan de achterkant eruit halen. Misschien vind hij dat nog even fijner. Maar zal niet zo heel lang meer duren denk ik, volgens mij hadden we hier met beide zoons die hoofdsteun met drie maanden er al wel uit.
Ik zou kussen en steun inlaten. Hier zat dochter in tot 7mnd en geloof ik kilo of 7.5-8. Ze zat ook minder lekker zonder.
Kan dat???? Wat een gouden tip... Ik ga het morgen proberen. Maxi cosi staat nu op zijn kamertje en hij slaapt!! Thx
Haha, ja dat kan, is een driehoekig schuimrubberen kussentje. Zodra die eruit is past er ook meer kind (qua lengte) in die hoofdsteun. Volgens mij halen de meesten dat kussentje er binnen een paar weken uit
Yep! De eerste keer bij de kinderfysiotherapeut in het ziekenhuis en toen ropte ze gelijk dat ding eruit met de woorden "wat een onding!". Ik vond mijn zoontje er toen ook al steeds heel raar inzitten. Sindsdien zit hij er veel beter en gemakkelijker in
Dat kussentje is idd een onding en ging er heel snel uit hier. De oudste was groter en groeide erg snel, bij haar had ik het dus met een week of 4 er al uit. De jongste ging bij de start wat langzamer, bij haar heeft ie wel langer gezeten, maar met 3 maanden was ie er zeker al een tijd uit
Ik heb het kussentje eruit gehaald!! Echt een stuk beter zo. Moest het via de zijkant eruit schuiven, was me nooit opgevallen. Had het al eens teleurstellend bestudeerd. Nou ontzettend bedankt voor de tip..!! Ik raad het iedereen aan. Alleen als je kleintje nog echt ieniemienie is is het kussentje ideaal.
Dit is echt de tip van de eeuw! Bedankt meiden. Wat is zo'n forum toch handig zeg! Ik heb gelijk het kussentje eruit gehaald, mijn mannetje zat ook een beetje raar in de maxi cosi vond ik. Zo met zijn kin op zijn borst. Nu zit hij er normaal in.