Na verwijderen Mirena welke dag is begin cyclus?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door denicepino, 7 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    Hallo iedereen die dit leest,

Ik heb een vraag. Mijn Mirena is verwijderd de 23 april 2009. 26 april 2009 werd ik ongesteld. HEEEEEEEEEEEEEEL klein beetje maar maar toch ongesteld. was 1 dag ofzo.
    Vanaf welke dag moet ik nu rekenen? 23 april begin cyclus of 26 omdat ik "ongesteld "werd? is misschien een stomme vraag.
    En moet ik dan 28 dagen rekenen ? of af wachten tot ik weer ongesteld ben.

Ik heb toen ik ongesteld ben geworden meteen pil geslikt, dus 26 april begonnen en toen ben ik de pil vergeten 30 april tot 4 mei.. toen kwam ik er achter ik denk zal ik hem nu in nemen ja of nee maar ik had vrijdag 1 mei sex gehad zonder condoom. dus ik de dokter bellen, die zei dat de kans er was dat ik zwanger ben nu. maar geen idee dus wanneer ik nu moet testen eigenlijk.

Dit vraag ik ook omdat ik me raar in me buik voel. Beetje trekkerig en steken.

dus lang verhaal ff in kort

23 april verwijdering mirena
    26 ongesteld en begonnen met pil
    30 april vergeten pil
    1 mei sex gehad zonder condoom

zou ik nu dan al zwanger zijn en zou ik dat kunnen voelen ?

hoop dat jullie het nog kunnen volgen mijn vragen hihi..
    dankjewel in ieder geval voor lezen

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Die eerste bloeding zou ik niet als ongesteldheid meerekenen, dat is normaal na het verwijderen. Waarom vergeet je de pil VIJF dagen? Hij is zeker NIET betrouwbaar, sowieso niet in de eerste maand. Ik weet niet zo goed wat je wilt, wil je zwanger worden of niet?

3. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    volgens mij moet je de 26ste als dag 1 nemen.
    en het lijkt mij aan de vroege kant om op dag 5 van cyclus een ei te hebben en voor bevruchting. dus lijkt me niet.
    ik zou de eerst volgende ongie afwachten en die kan veel later zijn als 28 dgn dus daar zou ik ook niet van uitgaan meid.
    probeer te ontspannen en wacht rustig je ongie af.
    maar als je van 30 april tot 4mei de pil vergeet is dat niet echt handig.
    ik begrijp het ook biet helemaal je verwijderd de spiraal maar begint met de pil ?
    het heeft vast wel een reden denk ik maar de pil lijkt me geen goede anticonceptie voor je
    ;)
    misschien aan een andere anticonceptie denken ? (bedoel het niet rot hoor )

gr.

4. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    Ik heb de mirena laten verwijderen omdat ik steeds ongesteld werd op tijden dat ik dacht NU ALWEER ???!!! en ik voelde me depressief, en nergens zin in. en ja voelde me niet echt mezelf meer door de mirena. dus ik dacht ik laat hem eruit halen en begin met de pil. een lichte pil mercilon. ik denk dan doe ik 3 maanden pil slikken en dan ga ik stoppen en gaan we voor een tweede kindje. zoiezo willen wij een tweede kindje. alleen omdat we nu met een verhuizing zitten en daardoor stress hebben ook voor het regelen van alles leek het ons het beste om eventjes nog te wachten met een tweede. is niet goed zwanger zijn en stress hebben .Maar mocht ik nu zwanger zijn is het SUPER welkom !!

5. pechvogel

pechvogel Actief lid

15 mrt 2007
    335
    0
    0
    Met de Mirena weet je niet hoe je cyclus is. Je kunt ook meteen de volgende dat al vruchtbaar zijn. Dit heeft een vriendin van mij gehad. Je cyclus gaat namelijk met de mirena gewoon door, alleen het eitje kan niet innestelen. Omdat je vaak niet ongesteld word of niet regelmatig weet je je cyclus niet. De bloeding kan dus ook van het verwijderen zijn geweest of van een eisprong.

Succes!

6. pechvogel

pechvogel Actief lid

15 mrt 2007
    335
    0
    0
    Met de Mirena weet je niet hoe je cyclus is. Je kunt ook meteen de volgende dat al vruchtbaar zijn. Dit heeft een vriendin van mij gehad. Je cyclus gaat namelijk met de mirena gewoon door, alleen het eitje kan niet innestelen. Omdat je vaak niet ongesteld word of niet regelmatig weet je je cyclus niet. De bloeding kan dus ook van het verwijderen zijn geweest of van een eisprong.

Succes!

7. pechvogel

pechvogel Actief lid

15 mrt 2007
    335
    0
    0

Succes!

8. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    hihi pechvogel 3 keer... :D

9. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    dan wil ik je de nuva-ring wil aanraden heeft een collega van me ook gebruikt 2 jaar ong.
    geen gedoe met ontpillen ed. ;) als je binnenkort een 2de kindje wil.
    die bofkont was met ronde 1 al zwanger!!!
    ze heeft nu een prachtige zoon die bijna 2 jr is.

10. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    dankjewel iedereen voor de reactie.. ging ik net naar de wc.. ben ik net ongesteld geworden :( :cry: had zo'n goeie hoop he ... dit vind ik echt niet leuk. ik denk dat ik helemaal geen pil of wat dan ook ga gebruiken. maar dankjewel nisa voor de tip ;) Ik ga kijken hoe lang mijn cyclus is en wanneer mn ei dan is en dan gaan we denk ik voor de tweede nu. had zo gehoopt dat ik zwanger zou zijn..

11. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    toen je je Mirena nog in had bleef je toen wel ongesteld, of niet?
    ik bleef gewoon ongesteld, wel lichter dan normaal. maar toen ik hem eruit haalde heb ik gewacht tot de volgende ongesteldheid om te kijken hoe mijn cyclus was. deze bleef hetzelfde alleen was ik wel zwaarder ongesteld. Ik denk niet dat je dat ene bloedverlies kan rekenen tot je ongesteldheid. Mijn advies wacht even tot je volgende ongesteldheid. en reken zoals je ongesteldheid normaal ook is.

12. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    toen de 23e mijn mirena eruit werd gehaald gebeurde er helemaal niks . helemaal niet ongesteld niks van bloed ofzo verloren dat kwam pas de 26e toen heb ik wat bloed verloren nu twijfel ik ook echt of ik wel echt toen ongesteld was of dat dat gewoon door die verwijdering komt alleen dan gewoon laat.
    Nu ben ik dus ongesteld geworden volgens mij is het dan dit keer wel echt dat ik ongesteld ben en niet dat het morgen weer ophoud. dat ga ik dus morgen zien. is niet heel erg veel net. alleen zoveel dat je weet ok nu ga ik ongesteld worden nu moet ik maandverband gaan gebruiken.

13. pechvogel

pechvogel Actief lid

15 mrt 2007
    335
    0
    0
    Kan het bloedverlies de 26e je eisprong zijn geweest? Als je nu ongesteld bent, had jij ook al snel na het eruit halen van je spiraaltje je eisprong.

14. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    hm nou na nog geen 3 uur was er niks meer van bloed te zien. dus niet ongesteld.. was ook alleen een veeg rood slijm als ik nu verder denk erover.. ( sorry details) wat zou het geweest zijn? innesteling? of toch ongesteld? of gewoon ja me cyclus die op zijn reet leg en het niet meer weet.

is dat mogelijk dat dat dan me ei was? ik weet het niet meer wanneer ik hiervoor ongesteld ben geworden.

Deel Deze Pagina