Mag dat?? Er is een kleine kans dat ik zwanger ben. Mijn eisprong was rond 1 mei. Maar ik verga van de pijn in mijn kies. Zouden jullie het slikken??
Ik zou paracetamol nemen. Ik heb de afgelopen tijd 2 verstandskiezen laten trekken. En heb toen ook beide keren niet de voorgeschreven ibuprofen genomen, maar paracetamol. Laatste keer zei de assistent van de kaakchirurg ook dat paracetamol sowieso beter is dan ibuprofen. 2 paracetamol per keer, max 6 tabletten per dag.
Ik heb vandaag alleen maar paracetamol geslikt. Maar gister avond heb ik wel een ibuprofen geslikt. Hopelijk kan dat geen kwaad al hoewel ik denk dat ik toch niet zwanger ben want had vandaag een beetje bloedverlies.
Dit staat in het boek "zwanger worden" Neem, als je zwanger wilt worden, rond de eisprong geen pijstillers die de aanmaak van prostaglandine remmen, de zogeheten prostaglandineremmers, ook wel NSAID's genoemd. Sommige daarvan worden alleen op recept verstrekt, Andere, zoals ibuprofen en diclofenac, zijn vrij verkrijgbaar bij de apotheek of drogist. Prostaglandineremmers kunnen de eisprong belemmeren. Vooral bij patiënten met chronische pijn, zoals reumapatiënten, kunnen dergelijke pijstillers onvruchtbaarheid veroorzaken. Paracetamol doet dat niet. Dus voor de eisprong is het al helemaal niet handig. Daarna zal het denk ik niet veel uitmaken, maar het is beter om gewoon paracetamol te nemen.