9 mnd na miskraam nog steeds niet zwanger...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Emesve, 7 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emesve

Emesve Bekend lid

26 aug 2009
    553
    1
    0
    Hoi allemaal,

Even m'n ei kwijt! Ik ben in april 2008 gestopt met de pil
    In december 2008, na bijna 8 weken zwangerschap, een miskraam gehad.
    In mei 2009 zijn we door de huisarts doorgestuurd naar de gynaecoloog.
    Wat testen gedaan, bloed-, chlamydia-, zaad- en samenlevingstest.
    Zaad was slecht, nog geen 4 miljoen ipv 20. Samenlevingstest: wel wat zaadjes, maar geen levende aangetroffen. Bloed en Chlamydia waren prima.
    Uitslagen en onderzoeken trouwens iedere keer door een andere gyn met 1 vaste als aanspreekpunt...

Na 3 maanden (aug. 2009) weer zaad inleveren: 89 miljoen actieve zwemmers!!! Dus geen vuiltje aan de lucht volgends de gyn, misschien dat vriendlief een koudje had gevat in mei??
    Van 3 naar 89 miljoen, vriendlief vindt het vaag en vraagt of hij over 3 maanden nog een keer kan testen. Dat is geen probleem.

Via de site van Freya had de gyn een kansberekening voor ons gemaakt: we hadden 68% kans om binnen het jaar zwanger te zijn.
    "Het bloed e.d. was goed toch?" vroeg hij. Wij: "Ja, dat werd ons in mei verteld door 1 van uw collega's". Nog even snel checken dan: "Nee hoor, antistoffen Chlamydia in je bloed". Ik voelde zo de kleur uit m'n gezicht wegtrekken... "Nou ja, je bent al zwanger geweest. Als je in januari 2010 nog niet zwanger bent dan krijg je een laparoscopie. Jullie krijgen allebei een receptje mee voor een pil tegen de chlamydia, succes voor nu." En buiten stonden we weer!

Wat moet je hier nu mee?? Ik heb net weer een Kruidvattest gedaan en die was zo negatief als het maar zijn kan... Zo vervelend als je niet weet wat er in je lichaam aan de hand is. Ze blijven maar zeggen: je bent al eens zwanger geweest, dus we hebben niet zo'n haast. Moet ik hier zelf druk achterzetten??

2. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Dat zou ik wel doen, alleen al voor je gemoedsrust. Kan je nie aangeven dat het wachten slopend is voor je en dat je dan de pillen nu wil hebben als dat een verhoogde kans geeft op het zwanger worden. Hier word je gewoon depressief van!! Ik zou ook aangeven dat je het niet bij 1 kind wil houden en dat we gewoon allemaal een jaartje ouder worden.. dat laat ook nie op zich wachten.

3. Jellybean1976

Jellybean1976 Bekend lid

14 jul 2009
    577
    1
    0
    Assistant Accountant
    Zoetermeer
    Nou ja, dat van de Chlamydia had ze ook al in mei kunnen vertellen en dan had je die pilletje ook al een tijdje eerder naar binnen gewerkt.
    Ze zijn zo onverschillig soms. Ze maken zo veel afspraken per dag en hebben volgens mij geen tijd om de dossiers goed door te nemen.

Ik was ergens in maart bij de gyno geweest om alles te checken, toen kreeg ik het advies om sperma van mijn vriend te laten inleveren, zo ver waren we nog niet, toen ik zwanger raakte.
    Kreeg gelijk een afspraak bij de gyno, toen we binnen kwamen zei hij: Oh dus je vriend heeft besloten om sperma in te leveren.
    Ik keek hem aan en ik zei: volgens mij heeft u mijn dossier niet eens opengemaakt en de verwijzing van de HA ook niet gezien, ik ben zwanger.

Helaas liep het mis, maar ik vond het wel heel irritant.
    Je verwacht tenminste dat ze de stukken effe snel doornemen.

En die van jou vind ik echt een grove fout.
    Je vriend heeft inderdaad gelijk om nog een test over 3 maanden te vragen.

Ongeloofelijk :$

4. Emesve

Emesve Bekend lid

26 aug 2009
    553
    1
    0
    Het vervelende is ook dat ik niet weet hoe lang ik er al mee rond liep. Mijn vriend en ik zijn 3 jaar bij elkaar en ik heb daarvoor alleen lange relaties gehad. En nooit de symptomen van Chlamydia gehad, dus ben er ook nooit voor bij de dokter geweest.
    Mijn vriend en ik zaten elkaar wel even 2 tellen aan te kijken met een groot vraagteken boven ons hoofd. Beiden geen wildebrassen, maar de exen kennelijk wel. Want heb ik het van hem, hij van mij, hoe lang?? Geen idee! Ik heb net het ziekenhuis gebeld en een nieuwe afspraak gemaakt met een andere, vrouwelijke gynaecoloog die ik ooit jaren geleden heb gehad ivm een spiraaltje. Nog 2 weekjes geduld hebben...
    Ik heb last van buikkramp, zere borsten, pijn in m'n onderrug. De symptomen van... dus niet alleen de gynaecologen houden me voor de gek, mijn eigen lichaam ook!! ;) Tijd voor opheldering...

5. Loe

Loe Niet meer actief

hier hetzelfde. testen gehad, chlamydia antistoffen. GEen pilletjes gehad hoor, want het is eeninfectie GEWEEST, geen huidige infectie.
    Toen ik zwanger raakt na een jaar, stond er eindelijke een kijkoperatie op de planning. Nu............niks meer. Ben zwanger geweest, dus probeert u zelf maar weer. Aandringen heeft geen nut. Ze zeggen dat ze het begrijpen, maar dat doen ze niet. Ik weet nog niet of ik DEZELFDE kansen heb als een ander. Ben 34, de leeftijd vonden ze ook geen probleem. En zo stonden we weer buiten. WE zijn nu bezig met een second opnion.

6. Emesve

Emesve Bekend lid

26 aug 2009
    553
    1
    0
    Ik ben 32. En wil ook geen eeuwigheid meer wachten. Wil gewoon weten of er iets mis is met m'n lichaam! Zeker na die onverwachte uitslag. Hij gaf ons gewoon allebei een recept voor die pil, we weten verder dus niet of mijn vriend het ook had, die kreeg 'm ook gewoon!
    Weten niet of ik het heb of had. Antistoffen heb je opgebouwd, dus dan heb je het volgens mij al gehad.
    Heb jij ooit geweten hoe lang je al "besmet" was Loe??

Ik was inderdaad ook iedere keer uit het veld geslagen als ik daar bij die Gyn zat. Volkomen uitgeluld en als je buiten stapt denk je... huh... heb nog zoveel vragen waar ik gewoon geen antwoord op krijg. Alleen maar doorzanikken over het feit dat je al zwanger bent geweest. Ja, dat liep lekker goed af... voorlopig wordt alles en iedereen om je heen zwanger, behalve ik... en jij dan Loe...

7. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    heftig hoe ze dan met je omgaan he?.. je lijkt wel een nummertje.. terwijl je een mens bent van vlees en bloed met zoveel vragen en onzekerheden....naar hoor!

wil jou en je vriend heel veel sterkte wensen met alles wat gaat komen en natuurlijk hoop ik dat je snel een gezond kindje in je armen mag sluiten!

Deel Deze Pagina