Beste ervaren moeders, Ik zit met een dilemma m.b.t. de babykamer. Die is namelijk zo klein dat ik 1 van 3 rampzalige keuzes heb: - of babybedje voor raam+ verwarming, dan past ook de commode in de kamer en kan ik nog lopen, groot nadeel: beeb ligt voor verwarming en dat kan volgens mij niet. - geen commode op babykamer, maar in mijn werk/logeerkamer. Dat zou balen zijn want als er dan een oma komt logeren kan je meteen je baby niet meer verschonen . - bedje aan de ene muur, commode tegen andere muur, nauwelijks meer kunnen lopen + commode kan dan denk ik ook niet meer open (lades). Heeeeeelp.
Gebruik je die radiator ook dan? Bij ons staat het bedje er ook voor, maar we hebben boven die dingen nooit aan. En anders voor de veiligheid een (hoe noem je dat?) koof : plaatsen?
Hi Pientje, tsja, ons beebje wordt in februari geboren, dus ik denk dat je dan toch wel af en toe de radiator aan moet doen? Is het bij jou dan niet te koud boven in de kamers?
ik zou het bedje voor de verwarming zetten. Dat ga ik ook doen. en mocht het te warm worden de verwarming in die kamer gewoon of uit draaien of wat dichter draaien zodat hij niet zo warm wordt. Wij stoken sowieso snachts niet dus dan zal hij altijd uit staan. en de baby gaat sowieso in het begin bij ons op de kamer en dan staat het wiegje niet in de buurt van de vewarming.
Nee tis nooit echt koud boven, maar we wonen in een nieuwbouwhuis (nouja nieuwbouw inmiddels 3 jaar oud) Dus dat is wel goed geïsoleerd. Maar volgens mij hadden we op de flat de verwarming in de slaapkamers ook nooit aan. Ligt natuurlijk ook aan je huis. Als het echt te koud is, onder de 18 graden, dan zal die wel aanmoeten. Is dan zo'n ombouw geen idee?
Hoi, kun je de commode en het ledikantje niet gewoon van plek wisselen? Bij ons zijn die beide meubelstukken namelijk ongeveer even groot en zo hebben wij ons ruimteprobleem opgelost... Maar, als dta niet mogelijk is: ik neem aan dat er, omdat je in nieuwbouw zit, thermosstaatknoppen op de verwarming zitten? (Die knoppen waarmee je de radiator op een stand tussen 0 en 5 kunt zetten?) Gewoon laag zetten dan, de verwarming: zo heel warm moet het niet zijn op de babykamer... en misschien iets van een schotje tussen bed en verwarming maken, met van dat isolerende plakspul aan de verwarmingskant, zodat de warmte niet door het schotje heengaat? Als je dat schot aan het voeteneind van het bed openlaat, zeg maar, kan de warmte wel de kamer in, maar ligt je kindje niet direct in die eerste, hete warmtestroom...
Volgens mij wordt afgeraden het bedje voor de verwarming te zetten omdat kindjes die wat ouder zijn hun handjes kunnen branden aan de radiator. Maar goed, wij hebben hier ook het bedje vlak naar de radiator, alleen komt dat ding niet zo hoog, dus het duurt in ieder geval tot ze gaat staan en de bodem omlaag moet voor ze zich kan branden. Dan zitten we met hetzelfde probleem...
Je zou het bedje wel bij de verwarming kunnen zetten maar dan zou ik wel zo'n houten sier ombouw er omheen maken... dan kan je kindje er strax in iedergeval niet bij! en opzich kan je natuurlijk ook gewoon verschonen in de woonkamer...
Dank voor al jullie ideeen dames. @ Rozemarijn: op zich n heel goede suggestie, maar de commode wordt in ons geval een wat hoger ladekastje (wij zijn heel lang + het is de enige opbergkast in t kamertje), die zou dan boven de vensterbank uitsteken en dus voor het raam komen. In ons geval dus helaas geen optie, want geen gezicht.... Ik vind vooral dat idee van een thermosstaat-knop + een ombouw een goed idee. Ga erover verder puzzelen. Op zich wel een opluchting om te horen dat meer mensen hun bedje wel voor die radiator zetten. Tsja, de meesten hebben een wat kleinere babykamer I guess....
Kwam net tot de ontdekking dat ons bedje helemaal niet voor de verwarming staat, echt suf, staat ernaast. Maar het bedje een stukje van de verwarming af dan? En zoals ik zei zo'n ombouw is dan een uitkomst denk ik, heb ze weleens gezien, van voor en zijkant hout en boven een soort roostertje, warme lucht stijgt toch? dus heel erg zal je kindje niet in de warmte zitten toch? En een andere optie misschien de radiator verplaatsen? Maarja dat doe je ook niet even 1-2-3.
Stukje eraf of een ombouw, want anders verbrand je kleine zijn handjes nog een keer. Is het dan geen optie om te wisselen met de logeer/werkkamer?
Is het echt nodig je verwarming aan te doen? Tegen de tijd dat je kindje geboren is ,is het dan wel februari,maar je hebt dan de kruikjes ook in bed. Wij hebben boven de verwarming nooit aan en 's nachts al helemaal niet.
als je kind door de spijtjes de verwarming kan raken zou ik het echt nooit doen, stel je voor dat hij per ongeluk aanstaat ofzo. Maar als het hoofdeinde ertegenstaat kun je misschien van de zijkanten aan je bedje doen. Ik zou het wel doen, maar dan extra beveiligen. Kan je niet ruilen van kamer met je werk en logeerkamer?
hey hey je kan om een verwarming ook zo'n kastje bouwen. die zie je weleens staan in die reclamefolders van de bouwmarkten. op die manier gaat er meer warmte omhoog en komt het niet direct bij de baby terecht. en het is veiliger voor als je kindje ouder is en op ontdekkingsreis gat. misschien heb je iets aan deze tip. liefs bianca
Dank voor al het meedenken dames, daar heb ik echt wat aan! Enne, de kamers omruilen gaat niet gebeuren, heb die werk/logeerkamer net helemaal af en de babykamer ook (qua behangen dan enzo). De beeb zal het voorlopig met de kleinste kamer moeten doen .
Ik zou het ledikantje voor de verwarmingplaatsen. En ik zou zeggen zet de verwarming indien nodig even open als de kleine beneden is. Want het kan volgens mij beter op de slaapkamer wat kouder zijn dan warm. Dat is wat mij word aangeraden. ivm wiegendood? Dat is wat ik heb gehoord, dus weet verder niet of het waar is.,