Onzeker als ik ben, heb ik toch een vraagje. Ik heb last van een vaginale schimmelinfectie ne heb een creme voorgeschreven die ik nu een week gebruik en die niet echt wil helpen. Mijn verloskundige om de dokter te bellen voor een capsule, omdat die vaak beter helpen. Nu heb ik van mijn huisarts fluconazol activis 150 mg, 1 capsule, voorgeschreven gekregen. Zelf zij de assistent (heb huisarts zelf niet gesproken) dat ze daar voorzichtig mee zijn, omdat er onvoldoende over bekend is, maar als de verloskundige het adviseert het wel goed zou zijn. Toen ik bij apotheek het op ging halen, moest het nog na gevraagd worden aan de apotheker. Die zei dat het geen kwaad kon, alleen als het vaker herhaald wordt en in hogere dosering. In de bijsluiter staat dan weer dat er onvoldoende bekend is over gebruik tijdens zwangerschap, maar dat er met dierproeven wel scadelijke resultaten behaald zijn. Dat maakt mij dan toch weer een beetje bang en durf het niet zo goed in te nemen. WAt adviseert u mij? WAt zijn de gevolgen als ik niet gebruik en ik wel de creme blijf gebruiken. Stel dat de schimmel er nog is en de kleine wordt geboren, wat kan dit voor kwaad? Ik hoop dat u mij kunt helpen. Alvast bedankt.
hoi, ik adviseer om wel te gebruiken, de kans dat het in het bloed komt en bij de baby is klein. Het is wel belangrijk om de infectie te behandelen. Mirjam