Ik ga vanavond iets maken waar spitskool in moet. Ik heb dit alleen nog nooit gebruikt. Heb dus geen idee hoe ik dit moet snijden. Ik kan me voorstellen dat ik eerst de buitenste bladeren er af moet halen, maar daarna??????? Kan ik dit dan in zijn geheel snijden, of zit er nog een kern in die ik eruit moet halen (zoals bij witlof bijvoorbeeld)/ Kweet het eg nie! Wie wil dit uitleggen aan mij?
Yep, je kunt alles gebruiken. Ik snij altijd eerst zo'n 15 cm van de top af, die snij ik weer in de lengte door en dan maak ik reepjes. En dan zo stukken langs het kontje wegsnijden....als je begrijpt wat ik bedoel
O meiden, dat is snel! Ik begrijp wat jullie bedoelen; uiteinden er af (topje + 'kontje') en de buitenste bladeren en de rest lekker in reepjes snijden. Onwijs bedankt!
Ik haal altijd eerst de buitenste bladeren eraf en het kontje Daarna snij ik hem doormidden en haal ook de harde kern eruit dit omdat ik dit zelf gewoon helemala neit lekker vindt en veels te hard. Dus dat is natuurlijk een eigen keuze Ik eet ook niet de harde kern van een ijsbergsla bv