Als je dit per maand laat uitbetalen heeft dit dan invloed op je andere toeslagen? (M.a.w. Gaat de hoogte van je toeslagen omlaag, omdat je inkomen hoger is?) Hoe regel ik het maandelijks uitbetalen?
Je kunt dit aanvragen door een "voorlopige aanslag 2014" in te vullen. Volgens mij heeft het geen invloed op je overige toeslagen aangezien toeslagen over je bruto-inkomen worden berekend. En de ouderschapsverlofkorting een korting is op de te betalen beslating.... dus je gaat daarmee eigenlijk minder belasting betalen. Houd wel rekening met de teruggang in inkomen bij die aanvraag! Anders moet je achteraf nog weer gaan terugbetalen.
Ouderschapsverlofkorting zit inderdaad in de gewone inkomstenbelastingaangifte, niet in de hele toeslagen-reutemeteut. Als het om de echte aanslag over 2013 gaat, dan kun je geloof ik zelf ergens aangeven dat je per maand wil ontvangen. Als het om voorlopige aanslag voor 2014 gaat dan krijg je het automatisch per maand uitbetaald. Of het per maand of per jaar wordt uitbetaald maakt geen verschil voor de toeslagen. Beide rekenen uiteindelijk met je jaarlijkse verzamelinkomen. Ik ga even in het aanslagprogramma kijken wanneer de korting precies wordt meegenomen in de berekening en of het dus van invloed is op je verzamelinkomen. Zo. Even gekeken. Heb enorme hoeveelheid aan ouderschapsverlofkorting gefantaseerd en er veranderde niks aan verzamelinkomen. Maakt dus niks uit.