Goedenavond dames, Medio vorig jaar augustus ben ik van nuon overgestapt naar Oxxio omdat ik daar voordeliger uit was. Nou krijg ik vandaag een jaarafrekening binnen over de periode: 16-08-2006 t/m 22-11-06........zo'n 3 maanden dus... Volgens hun heb ik in die 3 maanden 1.852 kWh aan stroom verbruikt en moet ik over die periode dus 209, 73 bijbetalen! Goed....als je net als ik dacht: die gasten zijn gek!........willen ze mijn maandbedrag ook nog eens verhogen van 43,22 naar 106,37! Zijn die gasten nou helemaal van de pot afgerukt! Dat klopt van geen kanten dus.... Nu heb ik ze dus meteen opgebeld en hun beweren dat ze niet zelf de meterstand bij mij opnemen maar die doorkrijgen van mijn netbeheerder, dat is in mijn geval Continuon. Probleem is dat ze maandag pas weer bereikbaar zijn. (want Oxxio beweerd dat ze er niets aan kunnen doen en ik dus contact moet zoeken met Continuon.( Nu hebben ze ergens vorig jaar een nieuwe meter (digitaal) bij mij geplaatst en ik den kdat er toch ergens iets gigantisch fout is gegaan. Zoveel stroom kunnen wij nooit verbruikt hebben, het is niet zo dat wij ergens een wietplantage verstopt hebben dus...... Wat denken jullie ervan? En wat is jullie verbruik gemiddeld en wat is de grootte van jullie gezin? Wij zijn met 2 volwassenen en 1 dreumes. Daarbij werken wij 40 en 32 uur dus overdags zijn we weinig thuis... Ben benieuwd naar jullie reakties, alvast bedankt!
Ik weet niet in wat voor huis je woont, maar 43 pm euro is wel erg weinig.. Wij betalen 175 pm voorschot voor gas en elektra. (krijgen overigens wel ruim 300 euro terug vanaf augustus gemeten, maar dat laten we lekker zo staan) 43 is dus wel echt erg weinig.
43 euro is alleen voor de stroom. (wij krijgen een jaar lang gratis stroom maar dat bedrag word verdeeld en verekend over mijn 3- jarig durende contract) Voor gas betaal ik 132 euro en zometeen 125 want ik kreeg wat terug dit jaar. Dus dan kom ik zo'n beetje aan hetzelfde...
wij zitten toch ook op zo'n 180 per maand voor stroom... hier ook geen wietplantage, alleen maar internetverslaafden.
Hoi MamaLou, Gisteren mijn jaarafrekeing van Eneco gehad. Wij hebben twee meters een voor laag tarief en een voor hoog tarief. Over een periode van 11 maanden hebben wij aan laag tarief 1964 kWh gebruikt en met hoog tarief 1800 kWh. Ongeveer het zelfde als voorgaande jaren. Wij zijn een gezin met twee kinderen en ik werk 32 uur en mijn man 36 uur. Lijkt me dus inderdaad sterk dat je in 3 maanden stroom verbruikt hebt wat wij in een half jaar doen. Daarbij zit je ook nog in een periode waarbij je de cv niet constant hebt aanstaan. Misschien kun je hier iets mee. Groetjes Senninha
Heel herkenbaar, o werken die bedrijven. Ik heb energie direct en precies hetzelfde verhaal. Eerst lekker maken met een maadn bedrag van 40 euro, dan de afrekening en gelijk het maand bedrag verhogen naar 100 euro. En als ik er nu over nadenk, is 40 euro natuurlijk geen reeel bedrag.
Wij hebben ons gister weer ingeschreven bij de Nuon en gaan weg bij de Oxxio. Oxxio heeft bij ons een slimme meter geplaatst en sindsdien gaat alles fout. Vorige maand haalden ze zomaar 1000 euro van onze rekening af, zogenaamd van de afrekening gas, bleek niet te kloppen, hoop gezeur. Vervolgens wordt er twee weken geleden 207 euro van onze rekening gehaald als maandbedrag stroom ( wat normaal 65 euro is ofzo), weer over opgebeld en klopte niet. Gister kregen we betalingsherrinering voor die 207 euro. Mijn vriend weer bellen, staan daar in de computer helemaal geen rekeningen open. met één groot woord K*T dus. Dan maar weer iedere maand iets meer betalen bij de Nuon. Succes met de oxxio !
wij dachten ook goedkoop uit te zijn met oxxio nou niet dus zal blij zijn als we onder het contract uit zijn. Is een heel herkenbaar wij hebben precies hetzelfde gehad en hebben 1 jaar op ons geld moeten wachten het verschil kwam er bij de volgende afrekening pas uit succes met oxxio
Ik heb maar een voorschot van 17 euro per maand. dacht dat we giganties moesten bij betalen maar dat viel mee, moesten iets van 110 euro bijbetalen. Dus we gebruiken niet veel, maar ik heb dan geen droger. Wel 2 pc's, tv, koel-vrieskast en al het andere normale in een huishouden en overal spaarlampen.
Ik zou eens bij het TrosRadar forum kijken.. Daar staan op het forum legio aan klachten over Oxxio,Greenchoice en meer firma's die gouden bergen beloven qua energieprijs... www.trosradar.nl Wellicht vind je daar een tip hoe het op te lossen is... Susi
Dames, allemaal ontzettend bedankt voor jullie reakties! Ja ik word er zo sch**tziek van! Ik ben totaal NIET tevreden over Oxxio, en ze werken ook alleen met automatische incasso.... Ze schrijven te pas en te onpas bedragen af en dan heb ik opeens weer een achterstand waar ik niks van wist...... Hiervoor zat ik dus ook bij NUON, behalve dat ze iets duurder zijn heb ik voor de rest nooit enig probleem met ze ondervonden en zou ook graag weer naar ze teruggaan! Maar heeft iemand enig idee hoe hoog de boete dan is? Anders moet ik nog 2 jaar lang bij Oxxio blijven!
Wij hebben dat gezeur met Oxxio gehad toen we gingen verhuizen. In het nieuwe huis wilden we Greenchoice, maar dat snapte Eneco EN Oxxio niet. Hebben we een half jaar lan gaan 3 leveranciers betaald! Bellen, bellen, brieven sturen, niets hielp. Stelletje dombo's zijn het! Uiteindelijk is het goed gekomen en hebben we al ons geld terug gekregen! Bij Greenchoice betalen we 130 euro per maand. 2 personen, 1 aquarium en 2 computers.
ik zit bij de nuon en krijg mijn afrekening altijd in maart geloof ik maar wij zijn met zijn 2 en ik btaal 90 euro per maand maar daar moet ik bij zeggen dat we vaak alleen de avonden thuis want mijn mannetje werkt hele dagen en ik zit op school en loop stage ik heb gewerkt voor oxxio en ik kan alleen maar zeggen niet aan beginnen er waren ook alleen maar klachten
Als dat idd zo is, heb ik kost het mij 100 euro om daar weg te komen! Nou, het is misschien best veel, maar dat heb ik er zeer zeker wel voor over!
ik ben een jaar geleden over gestapt naar de oxxio kreeg van de nuon een eind afrekening daar werd ik naar van 250 euro dit hebt dit jaar weer terug verdiend zit op een maand bedrag van 83,50 in de maand heb een hoekwoning wat dus ook al anders is dan een tussen woning inplaats van bij de nuon op 133 euro moet nog wel gebruikers recht betalen per kwartaal 35 euro aan de nuon ook daar gaan we volgend jaar over naar de oxxio gr maria
Wij hadden ook een driejarig contract bij Oxxio, later bleek dat hun prijzen helemaal niet goedkoper waren. We zijn toen teruggegaan naar Essent, zij regelden ook de opzegging bij Oxxio. Maar omdat Oxxio niet zit aangesloten bij een centrale organisatie moeten alle opzeggingen per post. En die krijgen ze natuurlijk nooit aan. Dus hebben ze bij Essent het contract zo ineens beeindigd en hebben ze de boete aan ons terugbetaald. Per contract moesten we 100 euro betalen.
Gisteren gebeld met Continuon en die zeiden mij ook al dat dit niet klopt. Dus morgen zal ik weer contact opnemen met Oxxio en kopieen maken van de papieren die ik heb. Ben benieuwd....... Ik zit er wel heeeeeel hard over te denken om weer terug te gaan naar Nuon hoor, want ik word ook gek van al dat tussentijdse geincasseer van ze!