Vraagje over te lang slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Xociquetzal, 30 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Hoi dames,

ik had een vraagje....mijn zoon Kai (4,5 maand) slaapt van 19u30 tot de volgende ochtend 7u30 maar sinds een week stort Kai al om 18u30 in slaap en moet ik hem echt wakker maken voor zn fles van 19u...

het is dus zo dat ik nu af en toe al bang ben dat de tijd tussen de laatste en eerste fles de volgende ochtend erg veel is, laat staan als ik de laatste fles nog eerder zal geven.

smorgens als hij wakker word zeurt ie niet om een fles, is altijd super vrolijk en brabbeld een end heen tot hij zn fles krijgt.

ik weet t, ik mag mn handen in elkaar knijpen met Kai, maar vind t wel moeilijk...wat zouden jullie doen?

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    gewoon de fles wat eerder geven

als hij sochtends vroeg vrolijk is enz
    gewoon lekker laten slapen
    dice slaapt van 20.00 tot 8.00

3. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    :confused: :confused: :confused:

ben niet jaloers, ben niet jaloers, ben echt WEL jaloers

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    hahaha, ik ook!

@ts: gewoon de fles eerder geven en lekker laten slapen, dat kan wel op deze leeftijd hoor.

5. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Dan zou ik m dus tussen 18u en 18u30 zn fles kunnen geven en gewoon de volgende ochtend om 7u30 weer? Vind 13 uur zo lang...maar ik ga t morgen gewoon proberen...voel mezelf zo stom, menig een wil dat hun beeb doorslaapt en ik vind t dood eng! Hij zeurt snachts ook niet om zn speen ofzo, hij is zo tevreden, dat ik er gewoon onzeker van word. Stom he

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    als je het echt niet gerekt krijgt, gewoon doen. Wie weet komt hij ook weer wat eerder voor de fles, misschien niet. Ik zou het ook eng vinden hoor; ik check hier ook regelmatig - zeker als ik wakker schrik na 5 uur slapen en ik heb haar helemaal niet gehoord.
    Wat dat betreft is het nooit goed he... slapen ze niet door : zo vermoeiend. Slapen ze wel hartstikke goed door: Zo eng!

7. polleke2210

polleke2210 Actief lid

3 jul 2008
    149
    0
    0
    Leeuwarden
    Heeft het niet met de wintertijd te maken? Nu de klok een uur terug is, is mn dochter ook een uur eerder uitgeput en klaar voor bed. We proberen het hier elke dag een beetje langer te rekken, zodat ze niet tijdens het avondeten al omvalt van de slaap!

8. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Ja, hij slaapt nog bij ons in de kamer en regelmatig leg ik mn hand even op zn buik om te checken...

maar ik ga het morgen gewoon proberen...

gewoon even voor de zekerheid, als het bloedspiegel van een baby te laag is waaraan merk je dat?

9. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Als ie last zou hebben van de wintertijd zou ie sochtend toch ook eerder moeten komen of heb ik t nou zo mis?

10. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    :oops: :oops:

11. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa heeft het idd ook sinds afgelopen zondag.

eerder werd ze vaak pas om 8uur wakker en nu hoor ik dr om 7uur al.
    ze is ook eerder moe dan anders.
    tot vorige week werd ze rond 20.30 moe en was ze klaar om naar bed te gaan en vandaag lag ze al om 19.15 in de box te slapen.
    we hebben haar dan ook lekker vroeg op bed gelegd.

de fles veel eerder geven vind ik zelf best spannend.
    ik ben benieuwd hoe laat ze morgenochtend wakker is omdat ze de fles nu een uur eerder heeft gehad.

succes ermee.
    (ook voor alle papa`s en mama`s van kindjes die niet doorslapen)

liefs doris

12. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Dat komt bij ons ook regelmatig voor hoor. Normaal krijgt hij zijn laatste fles tussen 19:00 en 19:30 uur, maar als hij te lang wakker is geweest en dan komt voor als hij bij de gastouder is geweest en ze moet hem eerder wakker maken omdat we hem komen halen, dan krijgt hij ook 30 min tot een 1 uur eerder zijn fles omdat hij anders instoort. Ik vind het prima. Ik ben er van overtuigd dat ze het allemaal heel goed zelf regelen.

Onze zoontjes zijn trouwens naamgenootjes, alleen de naam van mijn zoontje scrhijf je met een J. Kaj dus. :D

13. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Met en j vind ik t ook mooi heb ook echt zitten twijfelen.

zn hele naam is trouwens Cian Kai maar kai is zn roepnaam...

14. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    sophie heeft op zich geen last gehad van de overgand, maar is 'savonds wel sneller moe. tis idd raar..

15. landa78

landa78 Bekend lid

1 mrt 2007
    559
    0
    0
    Gewoon lekker de fles eerder geven en laten slapen. Wij hadden destijds hetzelfde maar onze meid was toen nog geen maand oud.
    Als hij verder overdag vrolijk en alert is en genoeg voeding krijgt is het geen probleem hoor.

Dus lekker genieten van deze luxe!

16. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ik heb saar nog nooit wakker gemaakt!

Ze slaapt nu van 11 tot half 7 en sinds haar geboorte slaapt ze snachts gewoon goed en is ze overdag enorm wakker en bezig. Ze sliep vaak al 5 of 6 uur in de eerste week.

En ik ga haar echt niet wakker maken voor voeding hoor! Als die meid van mij honger heeft hoor je dat echt wel ;) dan laar ze dat duidelijk merken.

En inderdaad als ik om half 7 wakker wordt dan ligt ze te keutelen in dr bedje. ik wordt wakker van haar "gebrabbel" en als ik over het bedje kijk ligt ze gewoon klaarwakker te spelen met dr handen enzo en krijg ik de meest hilarische gekke bekken naar me toe en tegenwoordig ook lachjes! (zie mn foto album!)

Ik ben blij als ze eenmaal slaapt ze heeft zoveel last van darmkrampjes dat ik de hele dag met haar in de weer ben en juist 's avonds dus als ze dan eenmaal slaapt krijgt ze geen eten tot ze wakker wordt en honger heeft!

Succes

17. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0

dat als ze wakker worden heel suffig zijn en niet willen drinken (had althans een vriendin van mij bij haar zoontje gehad)

mick slaap ook van 8 tot 7 en is dik drie maand
    romeè is nooit een slaper geweest en slaapt nu van 7 tot 6 en is al bijna 2! heeeeel soms tot 9 maar das echt uniek

18. fluffy

fluffy Actief lid

6 mrt 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    als ik yuri niet wakker maak slaapt hij gewoon van 19.30 tot 10.00
    maak me er geen zorgen over hoor ik zorg alleen wel dat hij wel al de flessen krijgt die hij numoet hebben.

19. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Hier ook zo'n langslaper (gelukkig ;) )
    Het begon met rond 21 naar bed gaan, en dan rond 6 uur weer wakker met vaak ook nog 'n nachtvoeding..
    Sinds anderhalve week slaapt ze soms wel van 7 tot 7 ! Vond 't ook eng en heb aan 't Cb gevraagd of 't niet te lang was, ik was bang voor uitdroging maar die zeggen dat dat helemaal niet erg is hoor !
    Als ze honger krijgen komen ze toch wel, dat regelt dat mini lichaampje helemaal zelf ;)
    Dus lekker van genieten en wat vaker kijken als 't je gerust stelt !
    Ik werd vanmorgen om 8 uur ook 'n beetje zenuwachtig toen ze nog steeds sliep, en toen ik iets later wat kleertjes in haar kamer ging leggen lag ze vrolijk wakker om zich heen te kijken :D

20. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Als hij 's mrogens niet timide en suf is kun je het hm gewoon lekekr zelf laten regelen hoor, geen probleem!

Deel Deze Pagina