1 december begin ik weer met werken, verschikkelijk maar dat terzijde. Eigenlijk wilde ik dan starten met 1 dag ouderschapsverlof maar ivm de op hande zijnde verlenging kan ik dat beter even niet doen. De verlenging geldt nl alleen voor nog niet gestart ouderschapsverlof. Voorlopig los ik het dus nog even op met gewoon verlof. Misschien dat dat voor andere ook mogelijk is. Meer info http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_ ... _id=151520
Lekker oneerlijk allemaal weer! Als ik voor mn dochter nu nog had gewacht met ouderschapsverlof en dat bijv op had genomen als ze 4 was, dan had ik dus die extra weken volgens nieuwe regeling gehad en nu niet. Echt ben helemaal voor die extra tijd hoor, maar waarom weer zo krom, doe het dan voor alle ukkies vanaf januari, vind dit namelijk erg oneerlijk
Bedankt voor de link. Heb het even gelezen. Uiteraard weer een boel mensen die terleurgesteld zijn. Vind het ook een beetje raar dat het pas ingaat als je nog niets hebt opgenomen. Ik zou bij één van de gelukkigen....ik kan namelijk nog van alle drie de kids verlof aanvragen. Nu ik dit weet wacht ik daar dus nog even mee Kwebbel
Hum.... ik heb heb het niet opgenomen..... maar heb me er ook nog niet in verdiept hoe het allemaal in zijn werk gaat.
Ik heb nu nog zwangerschapsverlof en moet 7 januari 2009 weer beginnen met werken. Ik neem dan voor de woensdag betaald ouderschapsverlof. Betekent dit voor mij dan dat ik recht heb op wat er in het artikel staat? :S Karin
Per 1 januari 2009 wil het kabinet het recht op ouderschapsverlof verlengen: van de huidige 13 weken naar 26 weken. Dus ja is het ook voor jou lijkt me
Ja ik dacht zelf ook dat het dan ook wel voor mij gold, maar ja, je moet het verlof nu al aanvragen voor 7 januari anders kan het niet...vandaar dat ik twijfelde of het voor mij wel zou gelden...
Hahah lekker, groot gelijk hoor..maar ja inderdaad vind het wel raar en niet helemaal eerlijk gedaan. Maar goed, hahah wie weet bij nummer 2
Volgens mij krijgen zowel ik als mijn man helemaal niks doorbetaald als we ouderschapsverlof opnemen. Wel jammer, want het geld kunnen we niet missen.