Nog even geen ouderschapsverlof!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anna1978, 3 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    1 december begin ik weer met werken, verschikkelijk maar dat terzijde. Eigenlijk wilde ik dan starten met 1 dag ouderschapsverlof maar ivm de op hande zijnde verlenging kan ik dat beter even niet doen. De verlenging geldt nl alleen voor nog niet gestart ouderschapsverlof. Voorlopig los ik het dus nog even op met gewoon verlof. Misschien dat dat voor andere ook mogelijk is.
    Meer info
    http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_ ... _id=151520

2. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :( Lekker oneerlijk allemaal weer!

Als ik voor mn dochter nu nog had gewacht met ouderschapsverlof en dat bijv op had genomen als ze 4 was, dan had ik dus die extra weken volgens nieuwe regeling gehad en nu niet.

Echt ben helemaal voor die extra tijd hoor, maar waarom weer zo krom, doe het dan voor alle ukkies vanaf januari, vind dit namelijk erg oneerlijk :(

3. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ja wat belachelijk :( Ik zit nu ook midden in mijn ouderschapsverlof. Beetje jammer :(

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Bedankt voor de link. Heb het even gelezen. Uiteraard weer een boel mensen die terleurgesteld zijn. Vind het ook een beetje raar dat het pas ingaat als je nog niets hebt opgenomen.

Ik zou bij één van de gelukkigen....ik kan namelijk nog van alle drie de kids verlof aanvragen. Nu ik dit weet wacht ik daar dus nog even mee :)

Kwebbel

5. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    Me 2...beetje jammer idd!

6. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Hum.... ik heb heb het niet opgenomen..... maar heb me er ook nog niet in verdiept hoe het allemaal in zijn werk gaat.

7. KaChris

KaChris Niet meer actief

Ik heb nu nog zwangerschapsverlof en moet 7 januari 2009 weer beginnen met werken. Ik neem dan voor de woensdag betaald ouderschapsverlof. Betekent dit voor mij dan dat ik recht heb op wat er in het artikel staat? :S

Karin

8. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Per 1 januari 2009 wil het kabinet het recht op ouderschapsverlof verlengen: van de huidige 13 weken naar 26 weken.

Dus ja is het ook voor jou lijkt me

9. KaChris

KaChris Niet meer actief

Ja ik dacht zelf ook dat het dan ook wel voor mij gold, maar ja, je moet het verlof nu al aanvragen voor 7 januari anders kan het niet...vandaar dat ik twijfelde of het voor mij wel zou gelden...

10. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hahah lekker, groot gelijk hoor..maar ja inderdaad vind het wel raar en niet helemaal eerlijk gedaan. Maar goed, hahah wie weet bij nummer 2 :) ;)

11. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Volgens mij krijgen zowel ik als mijn man helemaal niks doorbetaald als we ouderschapsverlof opnemen. Wel jammer, want het geld kunnen we niet missen.

12. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Bij ons (c.a.o ziekenhuis) is ouderschapsverlof ook onbetaald.

Kwebbel

Deel Deze Pagina