Vraagje over tekst geboortekaartje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door vruchtje24, 16 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.222
    433
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Even een vraagje. Wij hebben niet echt duidelijk op het kaartje staan dat ze moeten bellen als ze langs willen komen zoals bijvoorbeeld: 'wil je vingers en teentjes komen tellen dan eerst even bellen"

Wij hebben dit: "je mag gerust komen kijk hoor, maar van 12.00 tot 15.00 liggen wij op één oor. Nu is mijn vraag mensen gaan toch alsnog wel bellen voor ze op kraamvisite komen. Of heb je zo een grote kans dat ze in ene voor je deur staan? Daar zitten wij namelijk niet op te wachten.

Graag hoor ik wat jullie denken en er van vinden.

bedankt en groetjes vruchtje

2. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    mijn ervaring is dat de mensen echt wel even bellen voordat ze langs komen. En als ze toch ineens op de stoep staan en het komt niet uit dan kan je het toch zeggen? moesten ze maar bellen.

Of misschien toch maar even een tel nummer erbij zetten?

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.222
    433
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Aan de linkerkant van het kaartje waar onze naam en adresgegevens staan staat ook telefoonnummer. Voor het zelfde geldt zijn we niet thuis of zo ga er ook maar van uit dat ze bellen van te voren. Komt het niet uit dan hebben ze inderdaad pech.

Bedankt voor je reactie!

4. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Als ik het goed begrijp is jullie kleine nog onderweg en het kaartje nog niet gedrukt?
    Dan zou ik er toch nog wel op zetten dat een telefoontje vooraf wel is gewenst. Het kan namelijk flink wat verwarring veroorzaken en het is voor je bezoek wel heel lullig als ze voor niks voor de deur staan.

Wij hadden namelijk onlangs ook een kaartje en daar stond dan wel op dat je van te voren moest bellen, maar niet wanneer moeder en kind rust hadden. En tuurlijk je kan wel een beetje inschatten dat ze zo rond het middaguur rusten maar zeker weten doe je het niet.

5. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik zou er ook idd voor zeker bij opzetten dat ze eerst even moeten bellen...
    Je hebt altijd mensen die zo ineens voor de deur staan...

Zo zie ik ook meer en meer in een kaartje staan dat mensen liever hebben dat de kraamvisite komt als de kraamhulp er nog is...

Heb je trouwens gezien dat er in de tekst "kijk" staat ipv kijken?
    Zal op het kaartje wel goed staan neem ik aan... maar ik denk....: Ik zeg het toch even... je weet maar nooit!

;)

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben het er vorige keer niet ingezet, geen rusttijden en ook niet dat ze van te voren moesten bellen.

iedereen is hier gewoon altijd welkom en de meeste bellen toch sowieso wel van te voren.

Maar oke dat is dus onze ervaring! Deze keer gaan we het er dus ook niet opzetten!

7. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Wij hadden helemaal geen rusttijden op het kaartje, ook niet dat mensen moesten bellen voordat ze langs kwamen. Ik denk dat het al een beetje ingeburgerd is dat je niet belt tussen 12 en 15uur en na 21uur 's avonds. Wij hebben namelijk geen een telefoontje gehad in die tijden.

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.222
    433
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wishgirl: lief dat je dat nog even zegt. Het was inderdaad een typefout van 'kijken'. Dilemma overleg morgen wel even met manlief.

Maar als ik zelf zo geboortekaartje zou krijgen zou ik NOOIT zomaar langs gaan altijd eerst bellen want voor het zelfde geldt ben je niet eens thuis.

9. Gezond

Gezond Niet meer actief

Je kan het idd beter even overleggen met je man ;)

Ik zou zelf ook niet op bezoek gaan zonder te bellen, maar ja... je hebt van die mensen..
    Ik vind trouwens sowieso dat we in een tijd leven waarin men over het algemeen aan zichzelf denkt en niet aan andere dingen...
    Maar dat is mijn mening hoor ;)

Ik hoop dat jullie er snel uit zijn en dat het kaartje uiteindelijk naar jullie tevredenheid zal zijn!
    Succes ermee!

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.222
    433
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Dankjewel! Het is en blijft lastig. In principe hebben we aan de drukkerij doorgegeven dat het goed was zo, maar ze zijn nog niet gedrukt dus kan denk ik nog wel worden gewijzigd. Heb het er gister wel even snel over gehad met manlief toen zij hij joh we laten het zo, maar ik blijf twijfelen zeker hormonen....................

Zie dat je bevallen bent van een zoontje Sven. Super gefeliciteerd nog. Ken je me nog? Ik schreef ook tijdje mee bij miskraam deel 2, daar ken ik jouw wel van.

gr vruchtje

11. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    wij hadden er helemaal geen tijden op staan of zinnetje dat daar iets mee te maken had...

maar iedereen belde gewoon hoor...

12. Gezond

Gezond Niet meer actief

Heee ja.... Daar was het van!
    Ik denk al... Ik ken haar ergens van! ;)

Ik ben inmiddels bevallen ja... Die kleine man van mij is alweer 2 weken oud... De tijd vliegt zo!
    En hij heeft intussen ook alweer in het ziekenhuis gelegen en is weer thuis...
    Even een slechte start... maar nu gaat het super!

Weet je... Je wilt het kaartje gewoon mooi hebben! Je kan het immers maar 1x bepalen.. en tgaat wel om je kindje! Ik snap dat wel hoor...
    Maar op een gegeven moment moet je natuurlijk wel zeggen: en zo wordt ie! Klaar!
    Anders wordt het nooit wat ;)

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.222
    433
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Super fijn dat het nu wel goed gaat met hem het zal wel even schrikken zijn geweest. Had al in je album gespiekt echt een schatje hoor :).

Wat je zegt is helemaal waar op een gegeven moment moet je gewoon een keuze gaan maken.

Welterusten in ieder geval.

gr vruchtje

14. Gezond

Gezond Niet meer actief

Nou aan de ene kant was het een opluchting... gaf het een goed gevoel.... Want hij wou gewoon heeeel moeilijk drinken en dat werd steeds minder en hij werd steeds slomer... Dus ik begon me meer en meer zorgen te maken... En dan is het wel lekker dat er even de zorg overgenomen wordt... Even het medische allemaal uitsloten is en je weet dat er mensen zijn met kennis daar die je kindje wel aan het drinken krijgen en lukt het hun niet dat er dan nog een sonde is...
    Gelukkig heeft Sven die sonde niet nodig gehad...

Maar het is niet leuk als je je kleine ventje daar moet achterlaten! Echt verschrikkelijk! Ik liep huilend het ziekenhuis uit... en allerlei spookverhalen door mijn hoofd... pffff...
    Wat was ik blij dat mijn ventje gewoon mee mocht naar huis weer... gezond en wel!

Iedereen vindt het zooo een mooi ventje! En hij heeft idd een enorm schattig koppie! hahaha... Hij kan ook zulke schattige bekkies trekken!

Volgende week donderdag ga ik met Sven naar de klas van mijn dochter... De juf en de kinderen willen Sven zo graag even bekijken ;)
    Lijkt me wel heel erg leuk en gezellig!

15. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Wij hebben er ook geen tijden op staan en persoonlijk vind ik zinnen als wil je vingertjes en teentjes komen tellen bla, bla echt helemaal niets :oops: Hier dus gewoon ons telefoonnummer er bij. Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat de mensen die ik een kaartje stuur, zelf genoeg verstand hebben om eerst even te bellen voor een afspraak :)

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.862
    3.374
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben het er wel op gezet 'laat u het ons even weten, als u beschuit met muisjes komt eten'

maar ik denk dat mensen of TOCH wel bellen, of zich anders ook niet laten weerhouden door zo'n zinnetje. Ik vraag me ook weleens af hoeveel mensen dat echt bewust lezen. Het gaat om het geslacht en de naam en misschien het gewicht nog ;) en verder? Ja het leuke kaartje zelf.

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij hebben de rusttijden en graag bellen er wel in gezet omdat ik toch wel een paar mensen in de kring heb die wel zo komen. hadden:

Voor beschuit met muis
    Bel ons even thuis

18. Krista B

Krista B Bekend lid

15 apr 2007
    603
    0
    0
    Precies! Wij hadden heel duidelijk op ons kaartje staan: Graag even bellen.... En ja....nog steeds van die snuggere Henkies die zomaar voor de deur staan!

19. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.222
    433
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij hebben het kaartje ook veranderd nu. Zitten echt niet op onaangekondigd bezoek te wachten :)

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Helemaal mee eens! Ik vind zulke teksten echt betuttelend.
    Ik ga er ook vanuit dat ik niet zulke vrienden en kennissen in mijn omgeving heb.
    Bovendien gaat de deurbel en de telefoon eruit als hier gerust wordt; simpel; staan ze voor een dichte deur; eigen schuld!

Deel Deze Pagina