Dat je temp daalt op dag van eisprong is niet bij iedereen zo. Bij mij bijvoorbeeld niet. Je merkt het vaak alleen aan temp stijging na je ei. Je eitje is na sprong nog 12 uur bevruchtbaar, dus het kan. Maar het mooiste is natuurlijk om er een paar zwemmers te laten zijn die het eitje kunnen ontvangen Liefs
Hey meiden, Vraagje: Als je ei hebt gehad, merk je dat (doorgaans) aan je temp toch? Je temp gaat dan omhoog en moet 3 dagen hoog blijven. Nu had ik gister een pos ovutest en denk dat ook te hebben gemerkt in mijn temp. Deze was zeg maar een dag of 4/5 36.6 en vanmorgen was die 36.7. Als deze nu morgen en overmorgen ook hoog/hoger blijft mag ik ervan uit gaan dat ik mijn Ei heb gehad. Tenminste zo heb ik het goed, toch? Maar nu las ik net ergens op het net, dat je op moment van ovulatie eerst een klein dipje moet hebben gehad en als dan je temp omhoog gaat heb je je ei gehad. Dat zou dus betekenen (ff mijn eigen temp als voorbeeld) dat ie dan van de 36.6 naar de 36.5 moet gaan en dan pas naar de 36.7 of hoger. Moet nu je temp eerst nog omlaag gegaan zijn of kan je ook heel goed je ei hebben gehad als die gelijk omhoog gaat. Snappen jullie um nog hihihihi Liefs Kweb P.s. Volgens mij kan ik dit antwoord wel terug vinden, maar zit op mijn werk, dus kan niet uitgebreid lezen.....
Je temp hoeft niet eerst een dipje te hebben maar moet wel minstens drei dagen lang minstens 0.2 graden hoger zijn. dus bij jou is dat nog maar 0.1? zo ver ik begrepen heb is je eisprong dan nog niet geweest...
Mss dat ie morgen wel weer 0.01 graden hoger is...moet het ff afwachten. In mijn album staat de ovutest van gister. Maar het is natuurlijk zo dat ie binnen 24/48 (of 36) uur komt.....dus kan ook best dat mijn ei pas vannacht of morgenochtend gaat springen en dat dat aan mijn temp te zien is. Ik ga morgen gewoon weer tempen.... thx voor je antwoord
@Kweb Gister de positieve ovu test. Dan vandaag of morgen je ei. Dus pas morgen of overmorgen een stijging van minimaal 0,2 graden in je temp. Even doortempen nog En vooral doorklussen Liefs
owww ok..dus morgen moet ie eigenlijk pas omhoog gaan...hhhmmm weer wat geleerd Doorklussen wordt denk moeilijk. Mannetje moet vandaag over werken en is dan erg moe, die heeft dan geen zin meer om te klussen. En gister na het klussen hadden we beetje dipje....maar dus gister na de posi test wel gekust en eergister ook (+ de dagen daarvoor) Lijkt me wel voldoende, denk ik.... Zal morgen even mn temp melden hiero Liefs Kweb
Dat lijkt me inderdaad meer dan voldoende Kom maar op eitje hihi Ben benieuwd naar je temp morgen. Liefs
@Bright, Heb vandaag nog ff een ovutestje ertegenaan gegooid, Als ik ze vergelijk denk ik dat ie vandaag wel een stuk duidelijker is. Als ik morgen mijn ei heb, is het wel logisch dat ie van vandaag duidelijker is dan die van gister... denk jij?
Hier is mijn temp vanmorgen gezakt naar 37.2 Hoop trouwens dat mijn cyclus 28 dagen is, en de calculator klopt.. mijn mannetje is precies het weekend dat ik (volgens de calc) vruchtbaar ben thuis. De rest van de maand issie weg voor ze werk, zit namelijk is dienst ! Dus duimen duimen en nog eens duimen ! Gelukkig issie de maand dec wel de hele maand thuis.. Liefs
Nou zal zeker voor je duimen. Vervelend zeg dat ie zo vaak van huis is. En heel erg fijn dat jullier volgende maand samen kunnen zijn.... Hoop dat je calc klopt en dat het ook raak is
Nou, mn temp was vanmorgen ook weer 36.7. Gister wel ook weer een posi ovutest gedaan, dus kan best zijn dat mijn ei vandaag pas springt of is gesprongen. Gister waren we alle2 bekaf, dus niet meer geklust. Maar als mijn ei vandaag komt, dan vanavond volgens mij wel en dan gewoon wachten tot mijn NOD Liefs Kweb
Jep, dat kan inderdaad. Dan morgen als het goed is een temp stijging. Hier zijn de in aantocht. Iets waterig rood bij afvegen en gisteren buikkramp. Gatverdarre baal als een stekker. Vijf dagen te vroeg. Succes meis. LIefs
He Gerverderrie..... Maar 5 dagen te vroeg zeg je.... mss is het wel een innesteling... zou kunnen toch? Ga extra hard duimen voor je hoor
Hmm, dat zou ik heel raar vinden en ook erg laat. Ga er niet vanuit. Krijg nu ook redelijk steken. Lief van jullie