Alcohol vraagje..

Discussion in 'Zwanger worden' started by susy26, Oct 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. susy26

susy26 Niet meer actief

Hoi meiden!

Hier een vraagje wat betreft Alcohol.

Ik ben nog niet zwanger,maar nu lees ik op meerdere sites dat alcohol de vruchtbaarheid kan verminderen...of is dat een fabeltje? :(of zijn er vrouwen die ook alcohol hebben gedronken, en die toch vrij snel zwanger zijn geraakt, dat je zoiets hebt, bij mij heeft dat geen invloed gehad! Hopelijk krijg ik meer duidelijkheid!

als ik zwanger ben,stop ik uiteraard! Maar vind het in het weekend nu wel lekker zo'n wijntje...:)

thxxx !

x susy

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Alcohol beinvloedt inderdaad de vruchtbaarheid. De kwaliteit van je eicellen verslechtert en bij de man heeft het een slecht effect op de zaadcellen. Maar er zullen genoeg mensen zijn die er gewoon zwanger mee geworden zijn. Dus die keuze moet je voor jezelf maken. Succes!

3. Chessertje

Chessertje Niet meer actief

Ja en cola kun je ook beter niet drinken dat schijnt ook de vruchtbaarheid te beinvloeden.
    Groetjes
    Jolanda

4. helena115

helena115 Bekend lid

Jun 28, 2009
    803
    0
    0
    oei! is dat echt zo van invloed?
    I khou erg van lekker eten/koken en zeker van een lekker wijntje.
    Doordeweeks heel af en toe een glaasje maar in het weekend drink ik zeker lekker wat wijntjes, soms behoorlijk wat..

Kunnen een paar glazen wel?

5. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

Aug 12, 2009
    4,807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    Ik las toevallig nét in een boek dat meer dan 2 glaasjes per dag niet aan te raden is...
    Ik denk zelf dat het niet aan te raden is in de week van je ei en de 2 weken daarna (zo redeneer ik althans ;))

6. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Nou, hier iemand bij wie het geen fluit uitmaakte :D
    Wij hielden rekening met dat het wel eens lang zou kunnen gaan duren voordat het raak zou zijn, dus ik wilde niet helemaal stoppen met drinken; vond het persoonlijk onzinnig. Dus gewoon lekker in het weekend een biertje (of 2 of 3 of ...) blijven drinken, en toch gewoon in de 3e ronde zwanger geraakt.

Ik denk dat het vooral om gaat dat structureel véél drinken schadelijk is/kan zijn voor de vruchtbaarheid, maar ach... Iedereen interpreteert dat op z'n eigen manier :)

(Ik ben natuurlijk wel meteen gestopt met drinken zodra ik wist dat ik zwanger was!)

7. Chessertje

Chessertje Niet meer actief

Als je de tijd hebt kun je dat zo aanpakken. Zelf ben ik al wat ouder en laat alles staan wat eventueel de vruchtbaarheid zou kunnen beinvloeden aangezien de zwangerschapskans volgens de statistieken al veel lager is dan bij jongere vrouwen.
    Groetjes
    Jolanda

8. Trees

Trees Niet meer actief

Twee gynaecoloog hebben mij aangegeven dat als je het bij 2 á 3 glazen per week houdt het geen zier uitmaakt.

Zelf heb ik het eerste jaar dat we bezig waren niks gedronken en raakte ik 3x in de eerste ronde zwanger en 1x in de tweede ronde zwanger.

Sindsdien drink ik weer met mate, omdat ik het beu ben om overal rekening mee te moeten houden (en ook nog een leven heb naast het zwanger worden!) en ben ik weer 3x in de eerste ronde zwanger geraakt. Oftewel ik merk geen enkel verschil en ben nog steeds ubervruchtbaar.

Ik ben van mening dat je bij een positieve test vroeg genoeg bent om niet meer te drinken.

9. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Ik weet het niet maar ik kan me niet voorstellen dat af en toe een glaasje wijn zo veel invloed heeft. Ik ben al weer een tijdje bezig, in het begin hield ik overal rekening mee, maar ik merk dat ik veel relaxter ben als ik gewoon af en toe een glaasje mee drink (is ook niet onbelangrijk denk ik).

10. susy26

susy26 Niet meer actief

Dankjullie wel voor de reacties! Er is een hoop meer duidelijkheid nu!!!

11. mendie

mendie Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,645
    0
    0
    den haag
    wat zie ik nou staan? ook cola?!?!?!?!!!!

ik drink zeker wel 5 glazen cola light per dag.. niet meer doen dus :(

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Volgens mij is het de cafeine in cola die niet goed is....Ik heb het echter ook gewoon behoorlijk gedronken tot ik erachter kwam dat ik zwanger was, toen ben ik gestopt omdat het ook in de zwangerschap wordt afgeraden te drinken (net als koffie en zwarte thee etc)

13. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Cola, koffie en thee is slecht als je hele grote hoeveelheden per dag drinkt. Een paar koppen koffie of glazen cola kan echt geen kwaad.

Share This Page