hoi allemaal.. Ik heb even een vraagje. Ik heb een lichte menstruatie van 4 dagen lang. mijn menstruatie is zo licht dat ik alleen dag 2 een mini tampon gebruik en de rest van de dagen het met een maandverband of inleg kruisje af kan. verder zijn wij nu 10 maanden bezig om zwanger te worden. (heb het overigens een jaar of 2 geleden is bij de huisarts gecheckt en hij zei dat het niks geks is) Ik ben even benieuwt of er meer mensen met een lichte menstruatie zijn.. en hoe jullie verloop naar een zwangerschap ging!
ja, ik heb dit ook. Wij waren in 2009, toen wij voor ons eerste kindje gingen, na elf maanden zwanger. Dit werd een missed abortion. Ik denk dat we toen een Lucky shot hebben gehad, want mijn eisprongwaarde was slecht. Slechte eisprong, dus slechte progesteronwaarde (of geen eisprong), dus weinig slijmvlies af te breken. Dit geeft weinig bloedverlies bij de menstruatie. Pijnlijkheid van de menstruatie heeft er verder niets mee te maken. Ik ben naar een fert.kliniek gegaan, omdat mijn ziekenhuis alles wel best vond en niets deed met deze waardes, zij vonden ze goed. Fert. kliniek zei inderdaad dat het niet goed was, zoals ik ook gelezen had, ik ben behandeld met ovulatie inductie en heb pregnyl gebruikt voor een goede, sterke eisprong. Bij de eerste ronde hiermee was ik zwanger.
Mijn menstruatie was altijd vrij hevig, zeker 3 dagen elke paar uur nieuwe tampons en in totaal duurde het vaak een week. De laatste paar maanden heb ik steeds kortere cyli (20-25 dagen) en ben ik maar 4 dagen ongesteld waarvan maar 2 met 1 tampon per dag en de rest alleen mini beetje bloedverlies. Op zich wel prima want de kans op doorlekken is nu minder, maar snap niet zo goed hoe het kan.
oke dank jullie wel! denk dat als het de komende maand niet zelf lukt dat ik toch eens naar de huisarts ga hierover..