Hallo Ik ben op dit moment 8 weken en enkele dagen zwanger. Op 7 weken had ik een goede echo met een kloppend hartje. Ik heb last van lichte vlagen van misselijkheid en amper eetlust, ook gespannen borsten. Maar als ik lees wat er zich nu allemaal aan het afspelen is en hoe snel het vruchtje groeit, word ik wat onzeker. Zou ik geen buikpijn moeten hebben? Of trekken in men buik? of duwen tegen men blaas? Nu lijkt het allemaal zo onwaarschijnlijk dat daar iets aan het groeien is. Tweede vraagje, ik weet dat je voorzichtig moet zijn met kazen. Geldt dit ook voor de gesmolten kaas die vaak op en tussen je pizza ligt? Het zijn misschien domme vraagjes hoor.. groetjes,
Domme vragen bestaan niet he? Bij mijn zoontje had ik ook nergens last van hoor, dat hoeft lang niet altijd. Voelde me af en toe misselijk, maar daar hield het ook mee op. En ja, de pizza mag gewoon hoor!
Sommige mensen hebben nergens of nauwelijks ergens last! Zoals ik bijvoorbeeld en inmiddels ben ik toch echt weer 23 weken zwanger! Alle zwangerschappen zijn anders en wees vooral blij dat je je goed voelt. Misschien is het leuk voor je om te zien hoe groot (of vooral hoe klein!) je beebje nu is. Kazen.. Je hoeft alleen op te passen voor rauwmelkse kazen. Rauwmelkse kazen worden in Nederland alleen verkocht als er een label op zit met 'rauwmelkse kaas' of 'au lait cru'. Op het moment dat kaas verwarmd wordt kan je het zowiezo eten... mogelijke bacterien worden dan gedood.