zwanger en zwaar werk

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door cherry blossom, 12 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cherry blossom

cherry blossom Niet meer actief

Hallo,

Ik heb n vraag.. ik werk in de zorg op een best wel zware afdeling.. ik probeer zoveel mogelijk op mn houding te letten en zo min mogelijk te trekken en te tillen, toch ontkom ik er niet aan. Het werk is gewoon best zwaar en we zijn altijd druk, druk en nog eens druk.. veel lopen, regelen, en zware mensen helpen, Soms maak ik me erg druk erover dan denk ik: ik moet oppassen wat ik doe, en ik moet mezelf niet te veel belasten.. maar ik kan soms gewoon niet anders, zeker als er te weinig personeel is. Ik heb verder geen klachten ofzo maar soms voel ik rechts of links wat in mn buik als ik te druk ben, doet verder niet echt zeer ofzo.. Wat kan dit zijn (harde buiken?) maar ik vroeg me af of dit allemaal kwaad kan voor de baby, wat de baby ervan kan krijgen als ik toch teveel doe. Ik ben morgen 15 weken zwanger. Alvast bedankt voor het antwoord!

Groetjes Cherry Blossom

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi cherry blossom,

De steken die je voelt zijn je banden, door het zware tillen worden je banden op de proef gesteld en dat kan je voelen, het kan geen kwaad voor het kindje.
    Het is heel belangrijk dat je goed naar je lichaam luisterd. Op dit moment kan het wat zwaarder werk nauwelijks kwaad tenzij je 's avonds op de bank zit met buik pijn, dan is het te zwaar geweest. je zal merken dat als je buik eenmaal meer begint te groeien het dan ook steeds lastiger word. Het kan geen kwaad om in de zorg te werken maar je moet goed op je houding letten en naar de signalen van je lichaam luisteren. Zit het je niet lekker dan i s het verstandig een gesprek met je leidinggevende aan te gaan en evt voor de zwangerschap vervangend werk te regelen.

Groetjes imke

Deel Deze Pagina