Te lang en te warm opgewarmde moedermelk

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Olakidee, May 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Olakidee

Olakidee Bekend lid

Oct 17, 2012
    688
    6
    18
    Ik ben bang dat ik stoms heb gedaan. Ik had een flesje ontdooide moedermelk in de flessenwarmer gedaan omdat ik dacht dat kindje snel wakker zou worden. Die bleef echter nog iets meer dan uurtje slapen en ik ben ook in slaap gevallen. Toen ze wel wakker werd flesje gehaald, was te warm dus afgekoeld onder de kraan en gegeven. Nu lees ik allemaal dingen over 1. Beschermende stoffen die verloren zijn gegaan en 2. Kans op voedselvergiftiging door te lang opgewarmde melk. Help, wat moet ik doen? Voel me zo'n slechte moeder!!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Geen stress: ik ga er van uit dat je kindje nog steeds alert en wakker is en naar je lacht!
    Van 1 keer teveel verwarmen komt je kindje niet direct iets te kort. Moedermelk kan daarnaast heel veel hebben.
    Te warm, te snel verwarmen of bijvoorbeeld heel hard schudden van de melk maakt dat bepaalde stoffen inderdaad verloren gaan. Andere stoffen blijven wel, wat deze melk nog steeds waardevoller maakt dan kunstmatig gefabriceerde zuigelingenvoeding!

Kortom: een keer mis is niet het eind van de wereld!

Geniet van je kindje, geef het maar een extra knuffel vandaag en je bent geen slechte moeder: integendeel: je voedt haar met jouw eigen melk: het beste wat je haar kunt bieden!

3. Olakidee

Olakidee Bekend lid

Oct 17, 2012
    688
    6
    18
    Bedankt voor de reactie.

Share This Page