onregelmatige hartslag 20-wekeneco

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Zelena88, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    Hoi!

Vorige week vrijdag hadden we de 20-wekenecho. De echoscopiste kwam erachter dat ons kindje een onregelmatige hartslag heeft (om de zoveel tijd slaat het hartje een paar keer sneller en dan weer normaal). Ik heb vandaag gebeld en kan pas vrijdag terecht in het ziekenhuis voor een GUO (uitgebreid echoscopisch onderzoek).

Nu is mij niet echt duidelijk wat het probleem kan zijn (behalve een nog niet gerijpt zenuwstelsel) en er is ook niet veel informatie over. Ik ga er eigenlijk vanuit dat het niets abnormaals is, maar ik zou graag weten of er iemand ervaring mee heeft en wat de uitslag was? Ik maak me natuurlijk stiekem best een beetje druk ;)

Groetjes!

2. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap het niet helemaal, een onregelmatige hartslag is toch juist goed? Ik begrijp van mijn verloskundige dat zij zich juist zorgen gaan maken als een hartslag constant is. Ze hebben er gemiddelden voor, tussen welke aantallen de hartslag moet schommelen (afhankelijk van hoeveel weken je bent). Kan het zijn dat de hartslag boven of onder dit gemiddelde zat?

3. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    hm, dat weet ik niet, had ik nog nooit van gehoord! Ik begreep van de echoscopiste dat het niet goed was dat het hartje oversloeg (je zag de klepjes een paar keer achter elkaar heel snel gaan per zoveel slagen). Het is dus niet zo dat het tempo echt langdurig anders werd, echt gewoon even 3x ofzo achter elkaar heel snel en dan weer 'normaal'. Maar dat is dus normaal? Hoop het :)

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het hartje zelf hoort niet over te slaan, dus dat moet gecontroleerd worden. Het is echter wel normaal dat je kindje het ene moment een snelle hartslag heeft en dan weer in snelheid zakt. Wat de echoscopiste nu heeft gehoord en gezien is iets anders, omdat het hartklepje niet helemaal goed leek. Hopelijk is de volgende echo in orde, succes!

5. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    @Jippie, ja dat dacht ik inderdaad ook. Op zich is het klepje wel goed, maar kan het zijn dat de zenuwen nog wat onregelmatige signalen doorgeven, tenminste, dat is wat ik begreep.
    Nou ja, ik hoop dat het niets ernstigs is! (ik ben zelf met een veel te snelle hartslag en een middenrifje vol vocht geboren, dus dat zit dan wel in je achterhoofd..)
    Bedankt voor de reacties!

Deel Deze Pagina