Hi meiden, Even een korte vraag: In de handleiding van de CB digital staat dat je de test 5 seconde in je urinestraal moet houden, of 15 seconden in een bakje met opgevangen urine. Aangezien ik het tweede makkelijker vind, heb ik dit gedaan. Nu verscheen eigenlijk bijna meteen nadat ik de test in het bakje hield een zandlopersymbool. Ik dacht dat de test dus al klaar was met het opnemen van urine. Ik heb de test dus maximaal 5 seconden in het bakje gehouden. Kan dit van invloed zijn op de uitslag? Ik vraag dit omdat de test wederom een te lage indicatie geeft. Ik heb gisteren mijn eerste echo gehad: alles zag er goed uit, het hartje klopte al. Alleen was ik ipv 6+1 iets minder ver.. 5 weken en een paar dagen. In ieder geval zou de test nu wel 3+ aan moeten geven. Maakt me dus een tikkie onzeker Bij mijn zoontje klopte het eigenlijk altijd wel. Maar ik weet niet meer of ik de test toen langer in het bakje hield dan nu. Liefs
Ik denk inderdaad wel dat dat te kort is geweest in de urine. Maar lekker stoppen met testen nu meis, je hebt een mooie echo gehad. En buiten dat is de cb maar een indicatie. Maar ik begrijp je wel hoor, ik zit mezelf soms ook tegen te houden om te testen. Lekker genieten nu van dat kloppende hartje in je en van harte gefeliciteerd!!
Hahaha je hebt helemaal gelijk hoor, maar aangezien het vruchtje ookal een paar dagen minder ver was, dacht ik: als CB zegt dat ik 3+ ben, dan ben ik minder ongerust. Stom he, dat ik me niet gewoon laat leiden door het kloppende hartje op mijn echo! Mijn kruidvat en actiontestjes knallen wel.. dus ik zal nu stoppen!
Ik zeg hier het zelfde als in je andere topic. Meid, je bent zwanger. Hou alsjeblieft op met testen want je maakt je zelf alleen maar onzeker. Je hebt een echo gehad en alles ziet er goed uit. Vertrouw daar op. Je hebt een kloppend hartje gezien, dat zegt veel meer dan welke zw-test ook. Dus, niet meer testen, maar genieten.
Oh en die paar dagen terug zetten hoeft ook helemaal niks te zeggen. Je innesteling hoeft maar iets later te zijn geweest. Dat kan volgende keer alweer erbij geteld worden.
En met deze termijn is meten ook lastig. Een mm kan al snel 1 of 2 dagen verschil betekenen. Bij mijn echo werd ik 3 dagen vooruit gezet, maar ik houd nog steeds mijn berekening aan. Maandag zal ik het wel weer horen en dan zie ik wel wie er gelijk heeft.
Te kort in de urine kan zeker uitmaken! Ik heb dit wel eens bij een gewone test gehad (moest eigenlijk niet plassen en plaste maar drie druppels ofzo over de strip) en toen kwamen zowel de teststreep als de controle streep er pas na ruim een half uur, omdat dat kleine drupje plas er zo lang over deed om zich over de test te verspreiden. Als je weet dat de digi het antwoord standaard binnen een aantal minuten afleest, is het heel logisch dat met maar een ienieminie beetje urine de test minder HCG meet dan als de volle mep aan urine over de test was gegaan. Als je je echt zorgen maakt zou ik nog zo'n digi doen, maar dan dus wel 15 seconde wachten .