Binnenkort wil ik een tweedehands auto kopen. Maar waar kun je dit het beste doen? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben helemaal verzot op mini. max. te besteden : 5000.
Ik had de mijne bij een opel dealer vandaan. De Bovag garantie vond ik wel belangrijk, dat mocht er iets niet in orde zijn ik zeker was dat het gefixed zou worden. Dat bleek ook nodig te zijn. Mocht je naar een autozaak gaan. Bedenk je dan dat er nog onderhandelingsruimte is en dat je zo 500 a 1000 euro van de prijs af kan laten halen.
Ik kijk zelf altijd bij autotrack.nl daar kan je aangeven wat je zoekt en dan krijg je alle dealers te zien. Daarna even in Google naar de dealer zoeken voor de zekerheid omdat je dan kan zien of het bedrijf een beetje betrouwbaar is. Denk er wel aan dat bij een Mini de onderdelen best prijzig zijn. Voor max 5000,- heb je denk ik alleen een mini die of al 14+ jaar oud is, of heel veel km's heeft gereden. Succes met de zoektocht!
Zou zeker bij een dealer kijken. Mini's kunnen aardig wat mankeren. Mensen doen hun auto niet weg omdat ze de kleur niet meer mooi vinden
Nee dat begrijp ik. tenzij ze deze wegdoen ivm ruimtegebrek. Ik kan ook niet iedereen vervoeren met een mini. Het is ook meer een auto voor het werk en de kinderen van school te kunnen halen.
Bij een garage. Er is 1 ding wat wij nooit zullen doen en dat is particulier kopen. Sowieso willen we de auto op de brug hebben enzo om goed te kunnen bekijken, dat gaay particulier wat lastiger.
Nooit particulier, maar ook bij bedrijven (óók als ze aangesloten zijn bij BOVAG) moet je zo extreem goed opletten tegenwoordig. Google je alsjeblieft helemaal gek op elke term die je kunt bedenken in combinatie met de naam van het bedrijf (dus reviews, ervaringen, recensies, opgelicht, klacht, etc. etc.). Pas als er een héleboel positieve reacties zijn te vinden en geen extreem negatieve reacties, zou ik de gok nemen (want dat blijft het toch..). Verder zou ik, na onze eigen ervaringen, altijd vragen of je een aankoopkeuring mag laten doen bij een garage die jij vertrouwt. Dan weet je écht zeker dat je goed zit. Succes in ieder geval, wij moesten 3 maanden geleden op zoek naar een andere auto en hebben ruim 50 (ik lieg echt niet..) opties af moeten wijzen (al na het eerste telefoontje of pas als we daar arriveerden en een proefrit maakten) omdat er tóch iets (of gewoon een heleboel) mis mee bleek te zijn. Ik werd er stápelgek en moedeloos van
Dat varieerde van een compleet ingedeukte deur (van de kant die uiteraard niet op de foto's stond ) tot een enorme ster in de ruit (ook niet op de foto's te zien..) en van een prijs die ineens 1000 hoger lag dan op internet stond en wat ze aan de telefoon vertelden (dat deden ze altijd zo, anders kwam er niemand kijken..) tot een auto die 'ohja, dat hebben we niet vermeld op internet, maar er moet nog het één en ander aan gerepareerd worden, a 1500, en dat is niet bij de prijs inbegrepen'.. Sleutels die afbraken zodra we ze in het slot staken, ramen die het niet deden (behalve als je het knopje op een bepaalde manier indrukte, daar moest je gewoon even handig in worden..), een auto waarbij het midden van de achterbank ontbrak , niet werkende verwarming en/of airco, en ik heb nog nooit zoveel 'vreemde geluiden' gehoord als in de periode dat wij opzoek waren naar een andere auto.. En dat dan allemaal bij garages die we vooraf gebeld hebben en waarbij we 3 keer gevraagd hebben of er écht niets mis was en of alles goed werkte, omdat we al zoveel keer voor niets heen en weer waren gereden.. En dat was dan allemaal bij BOVAG-garages en een aantal situaties bij officiële merkdealers.. We hebben trouwens ook nog één keer gehad dat een auto voor een bepaalde prijs online stond, maar als je iets in te ruilen had, was hij duurder. Echt op die manier, niet andersom. Met andere woorden; je betaalt sowieso die ene prijs, alleen in het tweede geval geef je de auto die je inruilt er gratis bij..
Elke aut kun je een aankoopkeuring laten doen, ook particulier. Als een verkoper denkt dat het een goede auto is gaan ze daar natuurlijk in mee, anders niet maar weet je genoeg. Voor een aankoopkeuring kun je gewoon bellen naar garages in de plaats van de verkoper. Ze kijken de auto volledig na, lezen hem uit en rijden er een stuk mee. Afgelopen zondagavond hebben wij een auto gezien van een particuliere verkoper, maandagmiddag stond deze bij de garage voor de keuring en maandagavond hebben we de auto bekeken omdat de resultaten erg goed waren die uit de keuring kwamen, auto hebben we direct gekocht. Maandagmorgen onze oude auto verkocht, deze bleek naderhand 320.000 km teruggedraaid te zijn door een erkende bij bovag aangesloten dealer met meerdere vestigingen. Dit verhaal krijgt nog een staartje. 2 jaar terug hebben we 10 keer zoveel voor de auto betaald als dat we nu bij de verkoop kregen. Laat je auto keuren altijd, particulier of bedrijf. En niet doorde verkoper zelf!
Ik begrijp dat een mini waarschijnlijk niet te doen is voor dat bedrag. Wat zijn leuke betaalbare auto's voor max. 5000?
een mini is best te doen..kijk even op gaspedaal.nl ik heb 9 opties gekregen als ik zoek op. prijs tot 5000, model mini cooper, km stand tot 160.000 km en brandstof benzine. gewoon handgeschakeld. https://www.autodealers.nl/occasions.aspx?aid=2466973&herkomst=gpl