Hoi, ik was even op zoek naar dit onderwerp maar kon het niet zo snel vinden. Ik ben inmiddels 5 maanden bezig met puregon en pregnyl om de follikels te laten groeien en om een eisprong op te wekken. De behandeling heet ovulatie inductie. Ik heb sinds deze week een beetje kramp in mijn onderbuik, mijn follikels zijn nu ongeveer 13,5. Ik merk wel dat ik begin te ovuleren, mijn afscheiding wordt anders, borsten doen een beetje zeer. Is dit ovulatiepijn??? Het voelt als menstruatiekramp, zoiets. Ik heb het niet de hele dag maar een paar keer op een dag met soms een soort van zeurende pijn in mijn rug. Trouwens, moet maandag terug voor een echo. Hopelijk zijn mijn follikels meer gegroeid
De pijn die je beschrijft kan heel goed komen door het groeien van je follikels of het baarmoederslijm, maar het lijkt me nog geen ovulatiepijn. Ovulatie is het moment waarop de eitjes springen en ovulatiepijn voel je vaak niet eerder dan een dag of twee van te voren (ik voelde het meestal slechts enkele uren voor de eisprong). Als je pregnyl gebruikt weet je als het goed is precies wanneer je eitjes springen en de pijn die je dan ervaart is volgens mij wat ze ovulatiepijn noemen. Ik neem aam dat je de pregnyl meestal ook pas mag zetten wanneer de fliekels 18+ mm zijn, dus dat kan nog een dag of 2 a 3 duren. Succes, hopelijk zijn ze maandag mooi groot en mag je de spuit zetten!
Ik denk dat het geen ovulatiepijn is. Net wat Nana zegt, dit krijg je vaak pas als je vlak voor de eisprong zit. Bij mij begon dit een 1-2 uren voor de eisprong en het hield daarna een paar uren aan. Het kan wel zijn dat je buikpijn krijgt door het hormoongebruik, als bijwerking of doordat je eierstokken hier op reageren. En buikpijn zegt helaas ook niks over het wel of niet groeien van je follikels. Soms had ik veel buikpijn en ging ik met hoge verwachtingen voor een meting en dan bleken ze niks of amper gegroeid. En een andere keer voelde ik helemaal niks en zat je al tegen je eisprong aan. Er zit dus niks anders op dan afwachten, succes!
zal denk ik wat al meerdere meiden zeggen met de groei nog te maken hebben. ik heb echt ovulatiepijn gehad de laatste keren. dan begon het voornamelijk de dag ervoor of dezelfde dag en dan had ik er uren zo'n last van dat ik bijna niet kon lopen.
Hoi, bedankt voor jullie reacties! Het zal door de hormonen zijn. Die hormonen doen nogal wat met ons lichaam. Het is voor een goed doel, dat besef ik wel. Nana3: ja, Ik mag de pregnyl pas spuiten als de follikels 18 zijn. Trouwens, mijn baarmoederslijmvlies was wel netjes, dat zei de arts. Ben benieuwd. Ik probeer niet teveel te denken maar de hele behandeling doet nogal wat met je. Je bent bezig met spuiten, 2x per week een echo, etc. Succes!
De krampen die jij voelt lijkt op eigroei pijn.... Voel zelf mijn eitjes en bms altijd groeien. Als mijn eitje springt dan staat er een enorme druk op mijn buik, loop dane cht krom. Uiteindelijk voel ik PATS en weg is het...
Wat zit ons lijf toch apart in elkaar, dat we zoiets kunnen voelen. Ik had vorige maand 2 follikels die groot waren. De ars zei dat de kans op een tweeling groot was. Ik bleef nuchter en wachtte af. Ik had voor de eerste keer veel pijn tijdens mijn eisprong en op de dag dat ik ongesteld ben geworden. 2 mooie eitjes maar helaas.
@Elizabeht: Ja, grappig he dat je die dingen die in je gebeuren soms zo goed kunt voelen. Ik kon op een gegeven moment precies voorspellen hoeveel grote fliekels ik had en waar ze zaten. Dan kwam ik voor de laatste meting voor de pregnyl en zei ik "de rechter is helaas verdwenen, maar links zitten er nog twee" en dan was dat ook zo . Dat vond de gyn dan toch wel frappant. Maar zoals Jippie al zegt kan je lijf je helaas ook flink voor de gek houden, in dat opzicht is ons gevoel natuurlijk verre van perfect. Hopelijk is het deze maand raak!