Hij kan niet terug draaien en wil te veel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LW85, 3 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Sem is nu 4 maanden en kan sinds gister echt goed omdraaien van rug naar buik. Alleen hij kan niet zelf terug met als gevolg dat hij van rug naar buik draait, het een halve minuut tot een minuut volhoudt en dan gaat huilen omdat hij terug wil maar het niet lukt. Erg lastig, want nu vind ik het eng als ik even ga douchen oid.

Ook merk ik aan hem dat hij veel meer wil dan dat hij kan en dan erg gefrustreerd raakt. Als hij op schoot ligt wil hij perse rechtop zitten, doet situps om omhoog te komen en stopt pas met jammeren als hij rechtop zit. Dit kan hij ook alleen met hulp, anders valt hij gelijk weer om of terug. Hij wil gewoon alles behalve rustig liggen.

Hoe gaan jullie hiermee om? Stimulerende oefeningen/spelletjes doen zodat hij het sneller oppikt? Of juist steeds weer neer leggen met een jammerend kind als gevolg.

Ik vind het maar lastig en ook zielig om zijn frustraties zo te zien.

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Mijn dochter was/is ook zo. Zij werd er steeds zo gefrustreerd en vervelend was dat ik vaak toegaf. Ze vond het gewoon helemaal niks aan om te liggen of niet terug te kunnen draaien. Inmiddels rolt ze de kamer door ;). Ohja over het douchen, dat kun jij toch doen als hij slaapt?

3. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Herkenbaar hoor. Misschien even op een ander tijdstip douchen. Hier ook een actief mannetje. Wen er maar aan ;) Over ongeveer een maand is hij waarschijnlijk gefrustreerd omdat hij tijdens het rollen klem komt in de box enz. 'K Heb het nooit geremd, maar hem zo vast gehouden of ondersteund wat hij het prettigst vond. Voordat hij 8 maanden was stond hij. En op schoot zitten is er helaas niet meer bij. Het is staan, springen, haren en oorbellen trekken enz. Succes!

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    jup herkenbaar.. het enige wat wij deden is terug draaien ipv oppakken en terug leggen.. ze heeft er overigens ruim een maand over gedaan voor ze ook terug kon.. ze was ren tijd druk met rollen en nu is ze boos want ze kan niet kruipen/tijgeren nog ;)

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Of samen douchen of als hij slaapt of evt in de wipstoel bij jou in de badkamer.

Terugdraaien;
    Probeer te stimuleren om terug te draaien, door hem zelf om te draaien ipv oppakken en goed te leggen. Als je blijft terugdraaien snappen ze het vanzelf een keer. Van buik naar rug is vaak makkelijker dan rug naar buik ;)
    Probeer het leuker te maken om op de buik te liggen dmv speelgoed. Ook een rol van bijv handdoek onder zijn borst/oksels wil het makkelijker maken dus misschien ook langer vol te houden?

Ga ervan uit dat dit een fase is! Even baby-vloeken omdat hij op zijn buik ligt en naar zijn rug wil is niet erg.
    De frustratie kan een motivatie zijn om het zelf te leren.

Daarnaast; op de buik liggen is heel goed voor de ontwikkeling. Vanuit buiklig leren ze tijgeren/kruipen/zitten en staan. Zolang hij nog niet zelfstandig gaat zitten moet je het zitten beperken tot het minimum. Het is niet goed voor de spieren, gewrichten en botten, deze zijn hier nog niet klaar voor. Ook beperk je de ontwikkelingen als je ze neerzet.

Deel Deze Pagina