Handig,een huisarts die dr weeeer niet is

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaDenise, 10 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    In 2 weken tijd is alweer mn huisarts een week afwezig.
    Bel ik de vervangend huisarts,krijg ik het antwoordapparaat en zou doorgeschakeld worden.
    Dat gebeurd dus niet.
    Al de hele dag bel ik.
    Gisteren naar de huisartsenpost geweest omdat ik onwijze buikpijn had.
    Pijstillers meegekregen want de buikpijn komt van mn verstoorde cyclus zei de dienstdoende huisarts.
    Moest ik vandaag naar mn eigen huisarts(in dit geval vervangend huisarts) voor een kuurtje om mn cyclus even een duwtje in de rug te geven om door te zeggen (bijna 40 dagen overtijd en niet zwanger)
    Is er helemaal niemand die even de telefoon kan geantwoorden.
    Je wil niet weten hoelang ik al aan de lijn heb gehangen steeds vandaag.
    Kan dr niet langs gaan want mn meisje ligt haar middag dutje te doen,geen oppas...
    En ik zit hier met mn pijnstillers die weinig doen en een zere buik :cry:
    Hoop echt dat dat vrijdag en zaterdag over is.
    Vrijdag vier ik mijn verjaardag,zaterdag jarig en bedrijfsfeest van mn man...
    Wil er wel van kunnen genieten en niet alles moeten afblazen omdat ik zoveel pijn heb :(
    *zucht*
    Handig he een huisarts die dr steeds niet is en een vervagend huisarts die niet opneemt :(
    Hoe zouden jullie dit gaan aanpakken?

2. Lyst

Lyst Bekend lid

29 aug 2007
    580
    0
    0
    Utreg
    Als je zo'n ontzettende pijn hebt, probeer je gewoon de spoedlijn?
    Misschien dat daar wel iemand opneemt, en je hebt heel erg pijn hebt, is het spoed.

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Of je belt gewoon een andere huisarts in de buurt en legt hem het probleem uit. Meestal hebben al die artsen wel een telnr van elkaar en kunnen ze elkaar bereiken in geval van nood. Het lijkt mij dat je eigen huisarts (of zijn assistente) de telefoon gewoon niet goed ingesteld heeft zodat je niet doorverbonden word.

4. Lyst

Lyst Bekend lid

29 aug 2007
    580
    0
    0
    Utreg
    Bij veel huisartsen(posten) kun je tegenwoordig alleen maar tussen 9 en 12 bellen, ofzo
    Heel handig, maar niet heus...

5. ik zou ook even de spoedlijn bellen als je vind dat he ernstig is.

heel vervelend dat je niet word doorgeschakeld, heb ik ook een keer gehad toen ik oorontsteking had :(

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb ook zo'n huisarts, die er nooit is als ik hem nodig heb. (toen ik zw. vergiftiging had was ie op vakantie, nooit ook in het ziekenhuis gezien, toen mijn dochter aan het uitdrogen was was hij op vakantie en zo nog wel meer momenten dat ik hem echt nodig had)
    Voor mijn gevoel gaat hij zo'n 4 a 5x per jaar op vakantie!

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vanaf hoe laat probeer je te bellen?

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Hier ook altijd een huisarts die er niet is en als je naar een vervangende moet moet je haast 15 km verder op handig als je geen auto heb.

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hier nog 1.

Je mag alleen tussen 9 en 12 bellen, de rest van de dag alleen maar met spoed, dat wordt gezegd dmv een bandje en dan word je eruit gegooid.

Hoe is het nu met je denise?

10. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    echt,om zo boos van te worden he!heb je ze nodig,zijn ze er weer niet!

En dan eindelijk heb je hem een keer zelf,en dan krijg je te horen:zo,jou heb ik lang niet gezien grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

11. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    En als je zonder je huisarts eerst te hebben gezien naar de ehbo gaat gaan ze mopperen...ja ik ken het. Maar zou dus idd gewoon de spoed lijn bellen. Jij hebt hulp nodig en je dokter EN vervanger zijn niet te bereiken...nou dan zij maar.
    Mogen ze daarna samen uitvechten wie dr nou fout zat. Jij iig niet want jij hebt hulp nodig.

12. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik had vanmiddag geen buikpijn dat ik verging van de pijn hoor gelukkig.
    Dat had ik gisteren.
    Ben er gewoon naar toe gegaan toen ik het helemaal zat was en kon gelijk de spreekkamer in.
    Buik gevoeld en alles was goed.
    De pijn komt puur omdat ik overtijd ben en mn buik aan het rommelen is.
    Morgen eventjes bloed laten prikken.
    Huisartsenpost is hier ook echt waardeloos.
    Ze helpen je nooit en stoppen je vol met pijnstillers.
    Kreeg gisteren echt zware pijnstillers mee en moest er zelfs maagbeschermers bij slikken omdat het de maag kan aantasten.
    En dan heb ik het al echt niet op die pillen he.
    Hopelijk heb ik eens een avondje geen buikpijn en kan ik eens genieten van een avondje voor mezelf!

13. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Dokterspost in het ziekenhuis bellen.
    Misschien moet je ontpillen? en heb je daarom buikpijn?
    Heb ik ook gehad, ik was 96 dagen niet ongesteld.
    Als ze je in jou ogen niet serieus nemen, gewoon er heen gaan.
    Ik hoop dat het voor zaterdag over is.
    groetjes x Mensi.

14. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Kan je daar last van hebben joh?
    Wist ik niet haha
    De huisarts waar ik gisteren heen ben gegaan wil dat ik vandaag m bloed laat nakijken en als ik vrijdag nog zoveel last heb krijg ik een kuurtje.
    Hij vond het niet menselijk om me zoveel last te laten houden.
    Dus mag zo fijntjes naar het ziekenhuis*zucht*
    Vind het echt slordig hoe sommige huisartsen zijn met bereikbaarheid.
    Dokterspost hier in het ziekenhuis hebben me zo vol gestopt met pijnsltillers.
    En mn huisarts gisteren zei dat ik die helemaal niet mag hebben omdat die veel te zwaar zijn.
    Dat verklaard meteen waarom ik me gisteren zo beroerd voelde....

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja, het is echt vreselijk. We zijn vorige week s'avonds laat bij de huisartsenpost geweest omdat mijn man die ochtend een plekje kreeg maar tijdens zijn werk (hij had middagdienst) opeens een grote rode plek kreeg en een dik been, daarbij voelde hij zich koortsig en niet lekker. Het bleek een soort van naar binnen geslagen krentenbaard te zijn die heel snel verspreid was. Dus die huisarts daar had het helemaal afgetekend + antibioticakuur en als het groter zou worden moesten we meteen aan de bel trekken.
    Volgende ochtend was het niet groter, maar in de middag begon het opeens weer uit te breiden. En aangezien onze huisarts tot 11 uur bereikbaar is hebben we smiddags ook maar op de spoedlijn gebeld, werden natuurlijk flink afgesnauwd (omdat hij geen hartaanval had, zei ze. net alsof je dan de spoedlijn van de ha gaat bellen :rolleyes: ) en in ons gezicht opgehangen. Mijn man begon zich al kwaad te maken maar gelukkig belde ze eigenlijk heel snel terug op onze huistelefoon en mochten we komen.. maar vind het toch stom vinden dat je ze na 11 uur helemaal niet meer kan bereiken.

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

misschien kun je een praktijk zoeken die uit meerdere ha's bestaat? heb ik ook en kan ze de hele dag door bellen als het nodig is en er is altijd iemand. Het lijkt me echt niet leuk als je zoveel last hebt van je buik en er dan zo met je om wordt gegaan!

17. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik zit dus bij een praktijk met meerdere huisartsen, ik denk dat er zo'n 8 a 10 zitten. Zie mijn vorige bericht hier in dit topic. Het heeft bij mij in ieder geval geen nut.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    bij mij zitten ook 4 huisartsen maar die werken niet samen : :x

Deel Deze Pagina