17 juli was mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie. Mijn cyclus duurdt normaal 26 dagen. Dus ik moest gisteren ongesteld worden, maar heb (3x) positief getest. Nu geven verschillende sites een andere (uitgerekende) datum aan. Namelijk 21 april en 23 april. Ik denk dat 21 april goed is en dat ze bij 23 april een cyclus van 28 dagen aanhouden. zie ik dat nou goed of niet?
ik heb je topic gelijk even verplaatst naar 'zwangerschap'. ik denk dat je topic daar beter past ik ga even voor je berekenen waneer je uitgerekend datum is, ben zo terug
http://www.zwangerschapspagina.nl/calculator.php ik kom ook op 21 april uit. en dat klopt ook, want je moet inderdaad je cyclus van 26 dagen aanhouden.
Normaal gesproken ben je 38 weken zwanger vanaf je eisprong. Aangezien dit moeilijk te bepalen is, rekenen ze vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie (e.d.l.m.), dan nemen ze dus 40 weken. Nu heb jij een cyclus van 26 dagen. Of je hebt een kortere fase van e.d.l.m tot eisprong. Dan zou luteale fase gemiddeld zijn en zou je rond 21 april uitgerekend zijn. Of je hebt een kortere luteale fase (van eisprong tot ongesteldheid) en moet je die 2 dagen die je cyclus korter duurt bij je uitgerekende datum optellen en kom je op 23 april uit. Dat is de reden dat je op verschillende sites op verschillende datums uitkomt. Nu krijg je (rond 8 a 12 weken) toch een termijnecho en dan kunnen ze goed bekijken hoe lang/oud het vruchtje op dat moment is en dan de juiste uitgerekende datum berekenen.
In principe wordt er gerekend dat je op je NOD 4 weken zwanger bent, vanaf dan tel je er dus nog 36 weken bij op en kom je idd op de 21e. Maar die twee dagen maakt natuurlijk geen barst uit: de kans dat je kleine op een van die twee data geboren wordt, is net zo groot als dat het een van de omliggende data wordt, En ze zullen uiteindelijk dus toch afgaan op de datum die middels de echo vastgesteld wordt.