Baby beweegt naar je hand toe!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dot, 8 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Hebben jullie dat ook al eens gehad dat als je je hand op je buik legt het kleintje juist daar ertegen trapt?
    Alsof je al contact maakt. Hoe zou dat kunnen? Voelen ze dat door je buik heen? Er zit ook nog vruchtwater tussen......
    Nu heb ik het nog niet maar bij mijn eerste zwangerschap later wel.
    Echt leuk! Ik hoop dat dit kindje dat straks ook weer gaat doen.

Toen de V.K. ,bij de eerste, de domtone op mijn buik zette om naar het hartje te luisteren trapte mijn zoontje dat ding steeds eraf, echt lachen. Dat verhaal moet ik hem nu steeds weer vertellen. :) :) :)

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Heerlijk he dat spelletje doen met je kindje! :D

Denyce deed dat ook altijd, in het begin lag ik in bed en lag mn hand op mn buik, ze kwam toen heel hard tegen mn hand aan bonken, ik schrok me werkelijk dood, wist niet dat zo'n kleintje al zoveel kracht had dus ik gilde een beetje haha
    Maar een kindje kan dat idd voelen!

3. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

2 mrt 2008
    383
    1
    0
    ik heb sinds 2 weken ongeveer, dat als ik de warme douchestraal tegen mn buik aanzet (heb veel last van harde buiken nu), dat hij zijn billen tegen mn buik aandrukt tegen de warmte aan, dan zie je echt een bult aan de zijkant komen, echt heel grappig... ook als ik mn bord eten op mn buik neerleg (gebruik mezelf als tafel tegenwoordig), dan schopt ie tegen het bord aan... echt zo grappig :)

4. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Leuke verhalen! :) :) :)

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Heb ik ook, lig ik in bed, hand links, komt ie naar links, hele bult aan linkerkant, rechts praktisch plat, dan zodra ie er is doe ik snel me hand weg, dan hoor je em gewoon zoeken hahahaha, en dan doe ik me hand weer rechts, komt ie daar weer snel heen, superlief!

Wat ie ook doet: In de ochtend als ik wakker wordt en me uitrek, doet de beeb hetzelfde!, Vorige weke zag ik een hele voet omhoog komen, dat deed best een beeetje pijn haha!

6. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

2 mrt 2008
    383
    1
    0
    woow dat lijkt me echt gaaf om mee te maken! Heb nog geen voet of hand gezien bij mij, alleen een grote bil!

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hahaha! Geweldig!
    Denyce (de oudste) die stak altijd dr voet bij mn heup.
    Telkens als ik maar bukte, zette ze dat voetje op die plek (het is daar ook uitgescheurd met striae).
    Ik vertel het wel eens tegen dr, vooral hele verhalen nu, nu ik weer zwanger ben, ze vind het super! hihi

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    hahaha, dat voelt zo raar he! Ik zat dinsdag in de bios bij Hancock, en toen zette de beeb zn voetje tegen mn ribben aan en wilde echt NIET weghalen, kon niet eens bukken, deed zon zeer! Moest ik een half uur rechtop zitten :)

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ooh heerlijk hahaha dat is ook een akelig rotgevoel ja!
    Ik had meestal t idee als ik bukte dat ik t voetje zou breken oid, het voelde gewoon heel raar aan haha

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ja idd, maar wist je dat als de bebe het voetje echt klem heeft tegen je ribben dat als je snel naar voren gaat je het voetje wel kan kneusen, dat hoorde ik vd VK. Gebeurd niet veel maar het kan wel.

Wil me kleine beebje niet met een gekneusd voetje laten zitten :)

11. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Vooral als ik moest spuiten (vanwege m'n diabetes) kwam de baby destijds heel erg naar m'n hand toe. Als ik dan een stukje buik pakte voor het spuiten, begon hij altijd op dat plekje te schoppen. :D

12. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik heb een klein eigenwijsje. Als ik mijn hand op mijn buik leg, gaat ze juist stil liggen. Het gebeurt echt maar heel zelden dat ze naar mijn hand schopt.

13. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    haha mooi is dat he ? maar bij mij wilt ze dat nog niet echt doen.. :rolleyes: probeer wel elke avond ''contact'' te maken maar echt naar mijn hand toe ''zwemmen'' doet ze nog niet echt.. :( voel haar anders erg goed schoppen en bewegen .. :) en mijn placenta ligt ook achter de baarmoeder , dus je zou zeggen dat het rond deze weken wel kan maar ja , blijf proberen.. ;) dat lijkt me echt een geweldig gevoel.. ! :D

14. pipi2

pipi2 Lid

10 dec 2007
    36
    0
    0
    Haha, herkenbaar. Onze kleine trapt altijd exact waar ik mijn hand heb liggen. Soms pest ik hem/haar wel eens door twee handen op mijn buik te leggen om te kijken welke hij/zij kiest. Maar dan blijft het heel stil:)

Net alsof hij/zij het dan even niet meer weet.

De enige bij wie hij/zij trapt als een hand op mijn buik ligt is bij mij en mijn man. Heel bijzonder. Volgens mij hebben ze het donders goed in de gaten of het een ´vreemde´ hand is of niet.

Deel Deze Pagina