beste allemaal . ben vanaf vandaag me toch een beetje zorgen aan het maken over de groei van de baby vanwege mijn buikomvang. 2 weke geleden bij verlosk geweest. en sins dien is mijn buik niet groter geworden misschien zelf wel iets kleiner. ( ik weet niet of dat oog bedrog is) ik ben vandaag precies 29 weke zwanger. en als ik kijk naar vrouwen van mijn zwangerschapsyoga rond deze tijd hebben al echt een grote baby buik. tuurlijk is iedre vrouw anders maar toch maak ik me zorgen. ik heb donderdag pas weer een afspraak staan bij vk dan krijg ik ook te horen of de baby resus negtief of postief is. denken jullie dat ik maandag moet bellen om te vragen ik donderdag een groei echo kan krijgen of ben ik dan een zeurpiet? hopelijk kunnen jullie mijn zorgen verlichten
http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/367744-grote-buik-voor-24-weken.html hier kan je een beetje vergelijken... Maar hey, resus word toch helemaal in het begin van de zwangerschap geprikt? Ook raar dat dat nu pas word gecheckt..
ja ik denk dat ik het verkeerd omschreven heb. ik ben zelf negatief. ben met 27 weken geprikt om te kijken welke bloed groep de baby heeft en of ik al antistoffen aan het aanmaken ben. het is jammer dat ik niet goed snap hoe ik fotos moet uploaden hier op hey forum anders kon ik me buikje laten zien.
eerst klik je op plaats reactie. dan klik je op de paperclip naast de A boven t text vakje. Zo kan je n bijlage uploaden. is die geupload, sluit het venstertje en voila bericht versturen en je foto zit erop (Je kan ook naar beneden scrollen en klikken op beheer bijlage, voor t geval je de paperclip niet kan vinden)
Grote van je buik zegt niet zoveel, mijn buik was enorm maar stond onder controle van in het umcg omdat de baby te klein was. Maar als je je veel zorgen maakt kun je altijd even bellen.
Als je onzeker bent kun je altijd bellen, maar ws zit het wel goed.je hoort ook vaak dat vrouwen pas echt groeien tijdens verlof.. Succes
Er zijn grote verschillen in maten van buiken. Sommige vrouwen lopen met de laatste loodjes maar zie je helemaal niet dat ze zwanger zijn. De groei van je kindje heeft niet te maken met hoe groot je buik is. Bij sommige ligt het kindje helemaal in het lichaam. Het gebeurd toch ook dat vrouwen helemaal niet door hebben dat ze zwanger zijn en opeens bevallen. Ik zou proberen er niet direct zorgen over te maken. Heb je ook een 20w echo gehad en was die goed? Misschien zou je een groei echo kunnen vragen, en kan die je gerust stellen.
ik heb sins ik net wist dat ik zwanger was geen werk meet dus daar zal het niey aan liggen. de baby heefy juist nu alle vrijheid en rust om veel te groeien. maar ik bel maandag gewoon misschien dat ik dan donderdag een groei echo kan krijgen. bij de 20 weke echo was alles oke.
Je buik zegt helemaal niets over de baby die er in zit. Iedereen zegt al de hele zwangerschap tegen mij, goh je hebt wel een bescheiden buikje he. Om gek van te worden! Maar goed, vorige week zei dus zelfs de gynaecoloog dat het wel een erg bescheiden buikje was. Dus ze wilde een groeiecho maken. Ik zeg nou goed doe maar dan. Met 32 weken werd de baby geschat op 2100 gram, er zit dus een keurige baby in mijn bescheiden mini buikje hahaha. Het zegt dus helemaal niets!
Ik zou me geen zorgen maken hoor. De grootte van je buik zegt echt helemaal niets. En je krijgt toch regelmatig controle, neem ik aan? Je kindje is pas sinds een paar weken in het stadium dat het alleen nog maar moet groeien. Geef het wat tijd. Je kunt natuurlijk ook lekker een pretecho laten maken, dan wordt alles uitgebreid opgemeten en bekeken en ben je weer helemaal gerust gesteld.
Zoals al veel gezegd, de groote van de buik zegt helemaal niets over de groei van het kindje hoor. Dus probeer je daar niet blind op te staren. Ik maak niet uit je bericht op dat je vk zich zorgen maakte? Tuurlijk kan je altijd een extra echo vragen als dat je gerust zou stellen, maar ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.
De grootte van de buik zegt niet zo heel veel. Tijdens mijn zwangerschap was ik maar iets van 7 kg aangekomen ten opzichte van het startgewicht. (Ben in het begin wel afgevallen). Er waren nog veel mensen die met 30 weken of verder nog niet wisten dat ik zwanger was. Er zijn zelfs klanten geweest in de winkel waar ik werk die de hele zwangerschap gemist hadden. Ons kereltje was wat aan de lichte kant, maar was ook 4 weken te vroeg geboren. Qua groeicurve bij de metingen was het ook altijd netjes. Hopelijk stelt dit je een beetje gerust.
Niet helemaal waar dat de grootte van de buik niet zo veel zegt. Bij mij groeide de buik vanaf week 32 niet meer echt. Ik maakte me ook niet echt druk daarom, maar met 36 weken stond ik toch onder controle in het ziekenhuis. Het bleek dat de kleine meid niet meer zo veel was gegroeid en er was ook te weinig vruchtwater aanwezig. Ze hebben het even aangekeken, maar toen ze met 37+5 bijna niks was gegroeid, hebben ze me ingeleid. Bij de geboorte was ze 49cm en 2385gr.... Dus controle is beter....
Een buik die niet meer groeit is ook weer wat anders dan een buik die gewoon groeit maar niet enorm is. Daarom is het belangrijk dat je naar je eigen persoonlijke situatie kijkt, de buik van iemand anders zegt helemaal niks over jou. Als jij je zorgen maakt, zou ik een groeiecho aanvragen. (Al is het maar voor je eigen rust)
Oh meis je hoeft je echt niet druk te maken hoor! Ik betrap mezelf er ook op, hoe stom, want ik had twee keer een schattig buikje tot de allerlaatste weken, toen werd mijn buik pas echt flink. En mijn mannetjes waren 3800 gram en de tweede 4180 gram! Dat is groot hoor, uit mijn iniminibuikje komen reuzen Bij de tweede kreeg ik een ctg ivm minder leven en die verloskundige zei zelfs, ooh wat een klein buikje je zal wel een klein kindje krijgen. Nou die zat er mooi naast, twee dagen later was mn mannetje er met zijn ruim vier kilo
Mijn buik was te klein rond de 28ste week volgens de verloskundige, ik lag kwa groei niet op het gemiddelde. Toen heeft mijn vk me meteen voor een groei echo laten gaan met 31 weken om de baby te controleren. De conclusie was dat ik gewoon klein van bouw ben, de baby was mooi op schema kwa groei en ik had ook mooi veel vruchtwater. Als jou vk zich verder helemaal niet uit over jou 'te kleine' buik zal er dus ook wel niks aan de hand zijn. Als je buik te klein is laten ze dit namelijk echt wel even nakijken bij een groei echo. Mijn dochter was trouwens 3450gr - 54cm bij de geboorte. De vk kwam dus dan ook vlak voor haar geboorte en erna terug op haar uitspraken van een klein babytje en dit dat.
Hier hetzelfde als chaii! Ik ben maar 1m60 en zo huge was mijn buik ook weer niet.... Meerdere verloskundigen zeiden dat ik een kleintje van ongeveer 2,5kg moest verwachten. Maar dat dit helemaal pastte bij mijn bouw. Bij de bevalling bleek mijn zoontje 3770gram. De verloskundige zei daarna wel zoooo die heeft zich goed verstopt. Als de vk er nooit iets over heeft gezegd denk ook ik dat je je geen zorgen moet maken meid!
ach ik ben zelf vrij klein en tenger dus mijn buiken waren ook niet supergroot mijn kindjes waren ook vrij klein maar gezond ik kan me ook niet voorstellen dat ik een kind van 8 pond zou krijgen.
Ik ben bijna 37 weken zwanger. En iedereen zegt tegen mij, jeetje wat heb jij een bescheiden buikje. Dat klopt ook wel. Maar ik heb 2 groei echo's gehad en een liggings echo en de baby werd met 36 weken op 2100 gram geschat. Wel iets onder het gemiddelde maar ze waren wel tevreden.
bedankt allemaal voor jullie reacties. ik kijk het nog even aan. had voor donderdag zowieso al een afspraak staan. Ik zal dan mijn zorgen wel even bespreken en misschien krijg ik wel een groei echo. mijn gewicht zit namelijk ook al 3 weken ruim op 71 kilo. Waarvan mijn start gewicht 62 was ik weet niet of dat veel zegt?