Hallo allemaal, Wij hebben onze eerste IUI gehad op 11 november en zitten nu op het wachtbankje. Er zijn er vast wel meer die op deze dag hun IUI gehad hebben. Misschien kunnen we de wachttijd samen volkletsen? Liefs Qweenie
Hey Queenie, ik heb hem vandaag de 13e gehad.. dus 2 dagen na jou.. voor mij ook mijn 1ste IUI.. spannend
Hey Lauw, Ik had dat inderdaad gezien op een ander forum. Viel het mee? Heb je pijn gehad? Spannend he? Hoeveel eitjes had jij en hoe was het met de zwemmers van jouw man? Gr. Qweenie
Ik had trouwens 50mg Clomid en de Pregnyl was niet nodig omdat ik zelf al een eisprong aan ging maken. Anders had ik 5.000 Pregnyl moeten spuiten. Ligt nog steeds in de koelkast......(voor de volgende keer?). 1 eitje en er waren (slechts) 3,4 milj. levende zaadjes na de bewerking. Mijn ei was 35mm!!! Vond ik zelf nogal groot. Ik had op de dag zelf nogal wat krampjes, maar verder had ik nergens last van. Moest jij ook 15 minuten blijven liggen?
Hey queenie, Ja we hebben elkaar al "gezien" op het IUI forum. Maar... ik heb eigenlijk geen pijn gehad..alleen toen het slangetje bovenaan mijn baarmoeder zat voelde ik wat steekjes. Dus het viel reuze mee... wat ik wel een "nadeel" vind, is dat ik eerst naar een academische ziekenhuis moet met het spulletje. daar 1 uur wachten en dan met het reageerbuisje naar mijn eigen ziekenhuis, waar ze het dan inspuiten.. Maar ja.. dat krijg je met een kleiner streek ziekenhuis.. ze hadden trouwens 19 miljoen zaadjes geselecteerd om het te mogen gaan proberen.. hihi.. Op de echo die ik dinsdag had was maar 1 groter eitje te zien, de rest was een stuk kleiner.. maar je weet maar nooit.. dan hebben ze nog een paar dagen om te groeien.. Hoeveel eitjes en zaadjes had jij. Die wachtweken zijn altijd zo spannend, maar ik denk dat ik me deze ronde helemaal gek ga maken.. hihi
pfff flink eitje dus.. Maar dat kan wel de winnaar zijn hihi.. Hebben ze bij jou dan voor de IUI nog een meting gedaan?? en hoe weten ze wanneer hij gaat springen?? want normaal gaan ze uit van 20-22 mm. 3,4 miljoen soldaatjes is niet zo heel veel... MAAR er is er maar 1 nodig.. !! Ik hoop dat je die pregnyl lekker mag laten liggen en er geen volgende x meer komt.. Ik had vanmorgen al wat buikpijn (ovulatiepijn) deze is nu wel over.. dus volgens mij zijn we echt op het juiste moment geweest.. ik mocht ook 15 min blijven liggen... dus optimaal volgens de nieuwste onderzoeken.
Ja Lauw ik snap precies wat je bedoeld. Dit voelt zo heel erg als een stapje dichterbij je wens! Deze keer is het voor mij de eerste IUI, maar vele jaren geleden heb ik dit ook al gehad. Hier heb ik twee zoons van. De eerste lukte al direct met de 1e IUI en de tweede was raak na de 2e IUI. Wat dat betreft heb ik dan ook heel veel hoop dat het misschien wel gaat lukken. Maar aan de andere kant vind ik ook dat ik mezelf moet beschermen, want mijn huidige man heeft dus niet zulke goede zaadcellen wat het allemaal extra moeilijk maakt. En daarbij dan nog mijn leeftijd. Ik ben al wat ouder. Maar we geven de hoop niet op! Hoe lang zijn jullie al bezig. Wij zitten nu in ronde 13 en hebben ook sinds februari Clomid.
Sorry, ik zie nu net dat jullie vanaf december 2007 bezig zijn. Ik moest voor de follikelmeting dinsdag en toen bleek dat ei al zo groot te zijn. Heb toen direct urine moeten inleveren en ze hebben mijn LH bekeken. Die gaf aan dat mijn eisprong eraan kwam. Ben zelf bang dat die nu te vroeg geweest is, maar we wachten het maar af. Ik had dezelfde middag krampjes. Weet nou niet of het van de eisprong was of van de inseminatie. Wat duurt twee weken lang he? Wanneer mag jij testen? Ik mag na 2 weken testen. Dus als de rode duiveltjes er nog niet zijn wil ik donderdag de 26ste testen.
Het klinkt heel erg positief dat je al 2x zwanger bent van de 1e en 2e iui... Maar idd nu met een andere partner kan het ook weer anders zijn.. maar houd je vast aan dat positieve gevoel.. dat vind je beebje fijn.. hihi. Mag ik vragen hou oud je bent?? Ik ben 30 en ga voor ons 1e kindje... ben nog nooit zwanger geweest, dat voordeel heb jij dan wel weer.. je weet dat het bij jou kan..
ik mag trouwens ook na 2 weken testen, maar ze gaven aan dat ze liever hebben dat ik dan nog 3 dagen wacht... maar pfff.. vind die 2 weken al (te) lang... dus op zijn vroegst test ik 28 nov, maar misschien later... ik zie wel hoe ik me voel.. Ik heb pregnyl gehad en dan moet je wel 2 weken wachten anders kan het zijn dat de test positief uitslaat van de pregnyl.. en als ie positief is wil ik wel zeker zijn... geduld is een schone zaak!!!
Hi Lauw, Inderdaad moeten we positief blijven! Beebje houdt van 'ontspanning'. Ik ben 38 jaar.......en afgelopen jaar volgens de gynaecoloog al een keer zwanger geweest van mijn huidige partner. Wist het toen alleen zelf (gelukkig) nog niet. Op zich is dat ook wel positief, dat het wel schijnt te kunnen.... Meis ik hoop zo dat het voor jullie mag lukken! Het is echt een heerlijk wonder om zo'n klein beebje van jullie samen te hebben!
Ja dat is inderdaad zo. Die pregnyl bevat van die hormonen. Bij de vorige IUI's heb ik exact 2 weken na de behandeling getest en hartstikke positief en echt zwanger. Voelde er helemaal niks van hoor. Had helemaal niet het gevoel dat het gelukt was. In tegenstelling tot nu...........al zo vaak heb ik het gevoel dat er dingen anders zijn etc. etc. om uiteindelijk weer ongi te worden. Wij hebben onszelf nog gegeven tot maart/april. Als het dan niet gelukt is gaan we ermee stoppen. Dus ongeveer 6 IUI's zullen dat eventueel kunnen zijn. Weten mensen in jouw omgeving het? Bij ons helemaal niemand.
Maar... als je dus niet zwanger bent voor maart/april ga je dus ook niet door voor IVF of ISCI? Lijkt mij erg moeilijk om dat nu al te bepalen... Maar natuurlijk hoop ik voor je dat het al snel raak is. Bij ons in de omgeving weten redelijk wat mensen het: - mijn familie (mijn moeder is zelf mee geweest vandaag, mannetje kon niet mee) - een aantal vrienden - een aantal collega's - en mijn werkgever (wel zo handig om vrij te regelen). Ik krijg de laatste tijd ook steeds meer vragen of wij nog geen kinderen willen... Ik heb nu zoiets van als ze het vragen draai ik er niet omheen (tenminste bij de meeste, sommigen hoeven er echt nix van te weten) Wij zijn namelijk vorig jaar augustus getrouwd.. dus tja.. mensen verwachten toch vanalles
Tot dusver is het plan om dan helemaal te stoppen en het bij de 2 die ik al heb te laten. Ik heb natuurlijk al eens een medische molen meegemaakt en mijn man ook bij zijn vorige relatie. De vorige 'leg' heb ik het ook aan heel veel mensen verteld hoor. Toen was eigenlijk iedereen in mijn omgeving op de hoogte, ook mijn werkgever. Dat maakt het ook wel zo makkelijk om er over te praten als je weer een teleurstelling doormaakt. Maar nu verwacht niemand het nog bij ons. Het zal een complete verrassing zijn als ik nog een keer zwanger wordt! Voor sommigen zal het ook moeilijk zijn, dus vandaar dat wij niks zeggen. Al weet mijn zus wel dat we bezig zijn, maar niet hoe ver we al in de medische molen zijn beland.
Ja ik snap je situatie... bij een 2e relatie zetten sommige mensen er denk ik wel de vraagtekens bij... Heeft je man ook kinderen uit de 1e relatie? of is het toen niet gelukt.. Ik hoop dat jullie samen toch een wondertje mogen krijgen... en wat andere mensen denken... tja... laat ze maar denken...
Hoi, ik heb op 11 november mijn 5e IUI behandeling gehad ik had 10 november de follikelmeting en ik had 3 grote follikels waarvan de grootste 2,6 cm was ... dus dezelfde dag pregnyl gehad en de volgende dag voor de IUI ... mijn man zijn zaad was 1,4 miljoen bewegende zaadcellen ... ik heb al op het forum gelezen dat dit best wel aan de weinige kant is maar de gyn zei inderdaad dat hun uitgaan van 1 miljoen en meer dus was 1,4 miljoen wel goed maar als ik zo lees is het echt wel een ondergrens ... maar goed we hebben er natuurlijk maar eentje van nodig .... nou rond 26 november weten we meer .... succes allemaal op het wachtbankje .... gr. Nicole
Wij hebben ook onze eerste IUI gehad maar dan op 6 nov ben dus een paar daagjes verder als jullie en geloof me het wachten wordt steeds erger Bij elk krampje denk ik al oh nee niet nu al Ik hoefde niet te blijven liggen, heb was in brengen en weer verder. In het VU zijn ze van mening dat de toppertjes zo ie zo tegen de richting in moeten zwemmen. Wij hadden 6,4 milj kampioentjes en in elk geval 1 goed eitje....
@ Queenie: hoe gaat het nu met je... kun je de zenuwen nog een beetje in bedwang houden... @ Coni: tja 1 zaadje hoef maar zijn werk te doen.. dus ik hoop dat die ertussen zit... spannend hè die wachtweken.. @ MissMy: spannend dus ook bij jullie.. ik duim voor je... en tja.. de 1 ma/moet blijven liggen, de ander mag meteen opstaan.. ach ja.. zo denk iedereen er weer anders over... hihi en anders geef je ze toch een tomtom mee.. dan kunnen ze zeker de goeie kant op zwemmen....
hoi meiden, ik heb 12 november mijn 4e IUI gehad, de 2e keer met puregon en pregnyl. Erg spannend allemaal. Wij hadden deze keer 19 miljoen spermacellen, maar dit is ons record, want 1e IUI: 5 miljoen 3e IUI: 4,5 miljoen 3e IUI: 9 miljoen 4e IUI: 19 miljoen We hebben hier dan ook ons beste voor gedaan en het is dus gelukt.. ik heb met manlief en mezelf afgesproken dat we deze keer zwanger worden..pfff ging het maar zo makkelijk. Maar de laatste week voor NOD is zo slopend. Ik ben gewoon moe van het opletten op mijn lichaam en ik voel ook daadwerkelijk veel dingen... Ik ben vorige week ook voor het eerst naar de osteopaat gegaan en die merkte dat mijn baarmoeder erg vast zit. Dit heeft hij 1 keer behandeld en er volgen nog 3 behandelingen. Wat wel erg grappig was, dat ze zeiden op het moment van IUI dat mijn slijm er nog nooit zo mooi helder uit had gezien en het vinden van de baarmoedermond een stuk sneller ging dan andere keren..dus het geeft hoop! Dus, we zitten met z´n allen op het wachtbankje! Ik hoop dat er veel mensen zwanger worden! Dat hebben we allemaal wel verdiend! Zet hem op deze weken en laten we elkaar steunen! Houd hoop, want er komt een keer een wondertje,echt!!
@ willemijnP: dat is idd een hele verbetering van de zwemmertjes... Ik hoop dat jullie gelijk hebben en dat je zwanger bent... ik duim voor je.. tja.. die wachtweken zijn slopend.. je blijft met je lijf bezig... bij alles wat je voelt denk je vanalles.. ook geestelijk slopend... Maar we gaan ervoor... Lekker met zijn allen op een roze wolk zitten aan het einde van de maand.. hihi