Mama's van Januari 2021 kindjes!

Discussie in 'De mama's' gestart door Friezin87, 6 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Kom maar op mama's van januari mama's, gezellig kletsen over het wel en wee van onze schatjes

2. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Ik heb dan een januari 2020 kindje. Maar wilde even zeggen dat jouw zoontje een fantastische geboortedatum heeft ;) hopelijk komen er gauw meer dames bij! Geniet van je kraamtijd...

Friezin87 vindt dit leuk.
  3. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Dankjewel, als goed is komen er spoedig een paar januari kindjes aan. Hopelijk komen ze dan gezellig hier mee kletsen

Dame09 vindt dit leuk.
  4. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Ik meld me! :D

5. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
    Jullie zijn ook welkom in het winterbaby's topic. Wel leuk om meer bekenden daar te hebben :)

Friezin87 en Miekoe vinden dit leuk.
  6. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    @JupitR zal eens zoeken naar het topic!

7. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
  8. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Miekoe vindt dit leuk.
  9. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Januari baby's

1 januari

2 januari
    Friezin87
    - M.athijs - 00.20 geboren

3 januari

4 januari

5 januari

6 januari

7 januari

8 januari

9 januari

10 januari

11 januari

12 januari

13 januari

14 januari

15 januari

16 januari

17 januari

18 januari

19 januari

20 januari

21 januari

22 januari

23 januari

24 januari

25 januari

26 januari

27 januari

28 januari

29 januari

30 januari

31 januari

10. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Hoe is t met jou en de kleine @Miekoe

11. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Hallootjes ik meld me aan. Met een bizarre twist. Hij ligt op de kinderafdeling.

Okee er zijn hier vast ook onbekende bij. Ijdens de zwangerschap is er een ernstige meervoudige hartafwijking gevonden bij mn zoontje. En gespiegelde organen. Ik moest en ben donderdag bevalle in het umcg. En via een hartecho konden ze nu pas echt diagnose stellen

Laten we kort zeggen voor nu is er alleen sprake van een dvd waar binnen 4-6 weken verwacht word te moeten opereren. Er zijn nog wat dingen maar zal er later op in gaan. Ook is er weer sprake can bloedgroep antagonisme en ligt hij onder de uv lamp

12. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    @Friezin87 hier alles wel goed hoor! Kleine vent doet het super alleen spookt hij ‘s nachts.. maar goed, als dat alles is... hij groeit goed, drinkt goed, heeft mega veel plas- en poepluiers. Dus ik mag echt niet klagen.. hoe is het met jou en M.athijs?

13. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden

Hoi hoi! Gezellig dat je mee komt kletsen. Hij is in ieder geval op de goeie plek. De bevalling verder vlekkeloos verlopen?

Ik heb je verhaal gevolgt. En vind het zo knap hoe jullie er in staan. Spannende tijden gaan er nu voor jullie aanbreken.

14. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Hier ook alles goed. M plast veel poept 1 a 2 x in de 24 uur. Zijn vandaag voor het eerst eventjes naar buiten geweest. Klein blokje parkje gedaan. Heb in weken niet "zover" gelopen. Mijn bekken gaan dus de goede kant weer op. Van de week nog wel even een afspraak maken bij de fysio. Zodat ze nog 1x mij rug lekker los kan maken. En dan denk ik dat ik een heel eind kom. M. Drinkt flesvoeding. Had enorm graag boslrstvoeding willen geven. Maar door een te korte tongriem (die inmiddels geklieft is) lukt het aanhappen niet zo goed. Dus aan de kolf waar mij tepels helemaal aan gort van gingen. Tot bloedens toe. Dus op streng aanraden van de kraamhulp ( die ik net uitgezwaaid heb :cry:) overgestapt op flesvoeding

Miekoe vindt dit leuk.
  15. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    @fidel2010 betekent het dat jouw zoontje ‘beter’ ter wereld is gekomen dan gedacht? Want dat zou, ondanks dat hij er nog niet is, echt wel een hele opluchting zijn. Nu al op de kinderafdeling.... kleine strijder is het!
    was er bij jouw andere kindjes ook sprake van bloedgroep antagonisme of is dit dan weer een pech die er nog weer bij komt?

@Friezin87 lijkt me zo verdrietig als je graag bv wil geven. Hier is ook de boel kapot, af en toe zie ik R. ook een beetje bloed teruggeven tussen de melk, wat van mijn tepels komt. Ik heb op aanraden van de kraamverzorgster nu, ipv gewone zorgcompressen, een soort van silicone/gelpads aangeschaft... dan blijven je tepels continu een beetje vochtig en krijg je geen korstjes (en het verkoelt heerlijk na het voeden). Bij het aanhappen worden die korstjes namelijk losgetrokken en dat doet enorrrrrmmmmmm pijn.
    En dat niet goed aan kunnen happen zal de boel natuurlijk nog meer kapot hebben gemaakt. Hier was ik ook even bang dat dit bij R. ook het geval zou zijn... aangezien zijn papa ook een te korte tongriem heeft..
    Meid, van flesvoeding worden ze ook gezond groot.. probeer dan de voordelen er maar van in te zien... nu kan papa er ook ‘s nachts uit.
    Lekker dat je ff naar buiten bent geweest... heerlijk!

16. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Dat is ook zo. Vanavond slaap ik voor t eerstIk sinds 5 weken naast mijn man, heerlijk. En m. Aan de andere kant in de wieg.

Miekoe vindt dit leuk.
  17. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ja alleen hij had goed gepoept int vruchtwater en even opstartproblemen. Ze hebben even onder druk de longen maten ontplooien en daarna kleurde hij mooi roze..

18. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    En vergeet niet te smeren met purelan met kloven he.. super spul.

Even gegoogeld en gekopieerd

Bij congenitaal gecorrigeerde transpositie van de grote vaten heeft er een "verwisseling" van de beide kamers plaatsgevonden. Dat wil zeggen dat de rechterboezem aansluit op de linkerkamer, en de linkerkamer op de longslagader. De linkerboezem sluit aan op de rechterkamer, en de rechterkamer op de aorta. Ook de tricuspidalisklep is vaak niet helemaal normaal aangelegd.

Voor de zuurstofvoorziening is dat geen probleem, want het zuurstofrijke bloed dat via de longaders naar de linkerboezem en vervolgens naar de rechterkamer wordt vervoerd, komt vervolgens via de aorta in het lichaam. Het probleem bij deze hartaandoening is dat de rechterkamer als systeemkamer (dus als linkerkamer) moet fungeren, en daar is hij niet goed op gebouwd. Gelukkig kan de rechterkamer zich wel aanpassen, en patiënten kunnen dan lang zonder klachten blijven. Soms is behandeling met medicatie nodig wanneer er problemen als hartfalen of ritmestoornissen optreden.

Dit is dus de diagnose. Daarbij een groot VSD, dwz een gat in de tussenwand van de kamers en vermoedelijk een lekkende hartklep.

@Miekoe ja 2 van de 3 hebben ook bloedgroep antagonisme gehad. Zij hebben A+ ik heb 0-. Het gaat dan niet om de + of - maar op de letter.

Dan de rest van de organen zijn idd ook gespiegeld hoewel de lever meer in t midden van de buik lijkt te liggen ipv zoals t hoort rechts.
    De mild ligt rechts rechts worden gecheckt later op zijn werkzaamheid. Deze is blijkbaar van belang op de afweer.

De nieren waar alles mee begon. Zoals t lijkt, is het een 1,5 nier met een een dubbele afvoer. Omdat de echo een dag na de geboorte is gemaakt word hierover nog uitgesloten met de kinderuroloog waarschijnlijk later nóg een echo als de hoeveelheid drinken groter word en er dan naar de werking kan worden gekeken.
    De longen en hersenen lijken ook geen afwijkingen te hebben.

Dan de bv. Dat gaat nog lang niet soepel. Er is zoveel gebeurd gefriemeld onderzoeken bloed geprikt de lampen.. hij is eigenlijk te lui om te drinken. Daarbij hebben ze hem verpest met een speentje. ,we zijn nu druk met finger feeding bezig en oefenen met drinken. Maar hij moet 35 cc om de 3 uur. Juist vanwege de nieren de geelzucht en zn hartje. Hij is wel hartpatiënt. Kolven gaat te goed ik kolf bijna 2 voedingen in in kolfbeurt. En dan begint de stuwing nu pas.

Vandaag zijn de andere 3 op bezoek geweest. Vooral de oudste vond geweldig haar broertje, bijna tranen in haar ogen.. En daarna moesten ze weer naar huis. Bagger . Dag drie start van de kraamtranen. En morgen blijft mn vriend ook even dagje thuis. Voor hem rust, de kinderen rust en opa en oma rust. Maar mijn god ik wil.naar huis....:cry::cry::cry:. Gewoon normaal.. lekker thuis knuffelen baby op de arm tv aan, huisje boompje beestje.. normaal Zoals t hoort.
    Daarin tegen hang ik alleen op bed , op een kamer zonder tv. Over een dik half uur ga ik nog en voeding proberen. Kolven en dan weer naar de kraamafdeling.

19. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    @fidel2010 jeetje, wat moet het slopend voor jullie zijn.. al die info, al die onzekerheid! Maar man wát een vechtertje en wat ben jij een vechter!!
    Moet je nu, na de geboorte, ook nog rekening houden met zijn bloedgroep?
    Hoe is de dag verder verlopen vandaag?

20. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Nee zijn bloedgroep is verder niet meer aan de orde. Zie de uv lamp als een kuur anti biotica. Als de behandeling klaar is, heeft hij er verder geen last van. Of ooit nog van belang in de toekomst. Enige is met 3 maanden dat er bloed word geprikt op ijzer gehalte

Vandaag was een lange dag. Mn vriend en de kinderen bleven thuis. Dagje rust voor hun. Maar positief nieuws de kindercardioloog is voor nu tevreden. Hij is compleet van alle monitoren af. Ook infuus is verwijderd. Dus een blote baby. Alleen de lamp staat nog aan.

Morgen zullen we debk ik meer antwoorden krijgen. De vraag stellen aan de cardioloog en de uroloog okee.. Hij doet t super. En nu... wat is de planning. Dit stukje hebben we gehad, de geboorte de opname de diagnose.. En nu whats next..
    Word dus een druk dagje. Lactatiekundige iig en hopelijk duidelijkheid.. want ja nu is de vraag als ze alle onderzoeken gedaan hebben.. zou t optie zijn om eerst naar huis te mogen...

Deel Deze Pagina