ik ben al een jaar aan ut proberen maar het lukt niet echt ik ben bij de dokter geweest voor een hormonen test die was in orde verder zei hij dat ik maar gewoon door moet proberen vinden jullie dat ik naar een andere arts moet gaan?
heb je wel een regelmatige cyclus? Ik denk dat als jij het prettiger vind om verder onderzocht te worden zodat er eventuele verdere stappen ondernomen kunnen, je best na een andere arts kan gaan. Al is het voor je eigen geruststelling. Suc6 met je beslissing. Liefs meliske
Ja sluit me daar bij aan. Is je cyclus verder regelmatig? Je kunt ook vast gaan temperaturen want vaak vragen ze daar naar als je naar de HA gaat. Heb je het al met ovulatietesten e.d. gebprobeerd???
alleen maar een hormonen test zegt niks, raar dat je ha niet verder wil kijken, er kunnen zoveel factoren zijn, meestal vragen ze je een temperatuurlijst te overleggen omdat ze op die manier zicht krijgen in jouw eisprong...ook je man komt aan op een gegeven moment dat ze zijn sperma (is een heel simpel onderzoek) gaan testen op hoeveelheid en kwaliteit...ook kunnen ze je medicijnen voorschrijven om je eisprong op te wekken of medicijnen ter bevordering van het rijpen van je eicellen (wel met iets meer kans op een meerlingen zwangerschap) er zijn zovele dingen die ze meestal doen als na een jaar klussen geen zwangerschap is ontstaan dat je echt wel mag verwachten dat je ha iets meer doet, of je anders doorstuurd naar de gyn, je mag wat dat betreft echt wel eisen dat hij of zij jou een verwijsbrief schrijft voor de gyn als je al een jaar bezig bent... succes meid, ga op je strepen staan...
ik wacht nog even tot maandag dan ga ik testen als die negatief is ga ik idd naar een andere huisarts.. de cycles is wel gewoon normaal af en toe dat ik wat later ben op en rond de dagen dat ik het moet worden.. thanks!!
Ik zou zeggen dat ik al langer bezig was tegen mijn arts maar nu kan dat natuurlijk niet meer. Zou wel alvast gaan temperaturen. xxx
als ik ongi word ga ik idd maar beginnen mettemperaturen hoe lang moet je dat doen van de arts? 2 of 3 maanden tog?
De meeste vragen idd om mi.2 of 3 staatjes. Als je ze hebt, ben je hem al weer een stapje voor... Succes!
Vind het niet goed van je arts dat hij je zo afscheept. Begin gewoon met tempen en vraag tevens een verwijskaart naar de gyn. Laat je in ieder geval niet afschepen meid... Succes met zwanger worden.
wat is dat dan voor test geweest (die hormonentest waar je het over had) die je ha al uit heeft laten voeren bij je die goed was??? normaliter vragen ze je als eerste om een templijst bij te gaan houden alvorens andere onderzoeken (zowel bij jou als je man) te doen???
Ik zou gewoon op mijn strepen staan en duidelijk zijn wat je wil dat je hier ook gestrest en onzeker van raakt dat je gewoon doorverwezen wil worden naar de gyn dat je er aan onderdoor gaat en dat het nu lang genoeg is geweest de onzekerheid gewoon duidelijk zijn in wat je wil meis
Wat je ook kunt doen is zeggen dat je bv. al 1,5 tot 2 jaar bezig bent. Beetje smokkelen dus... Vaak word je dan eerder doorgestuurd. Succes!
ja dat was zo'n test dat ze gaan kijken of je alle hormonen hebt die je nodig hebt of dat die goed waren ik weet niet hoe die test heet.. ik ga nu gewoon temperaturen en idd zeggen dat ik al langer bezig ben..
Hoi Ladyrast, Wij proberen nu al 16 maanden zwanger te worden. Ik ben toen na 12 maanden ook naar de huisarts gegaan. Hij heeft de zaadcellen van mijn vriend getest, toen die uiteindelijk na 3 keer testen uitstekend waren, werd ik meteen doorgestuurd naar de gynaecoloog voor onderzoeken. Ik heb een bloedtest gehad, daarna inwendige onderzoeken om te kijken of ik eitjes had en alles er goed uitzag, tijdens de cyclus nog een inwendig onderzoek of mij eitje wel groeide etc. Dit was allemaal in orde. Ook mijn eisprongen zijn goed. Als laatste moest ik 2 weken geleden voor de baarmoederfoto komen. Dat was echt geen pretje! Zag er op het eerste gezicht goed uit. Eileiders zitten niet verstopt. De 30ste moet ik terugkomen voor de definitieve uitslag van de foto. Als alles goed is bij mij moeten mijn vriend en ik het zelf weer 6 maanden proberen en daarna mogen we pas weer terugkomen als het nog niet is gelukt. Blehhhhhh. Niet laten afschepen bij de huisarts hoor!!!!! Je hebt recht op al deze onderzoeken!!!! Weet je gelijk wat je te wachten staat na mijn verhaal. Stelt niet zoveel voor allemaal, alleen de handelingen voor de baarmoederfoto deden bij mij pijn. Sterkte!!!! Gr. Len
ow oke! dankje voor de info! ik ben al begonnen met temperaturen en over twee maanden ga ik naar een andere huisarts met mijn kaartjes.. hoop dat bij mij ook alles goed is..