Hallo allemaal, Ik lees al een tijdje mee op het forum en heb nu zelf een vraag aan jullie. In het kort zal ik hieronder mijn verhaal doen. In 2010 ben ik zwanger geworden, maar deze zwangerschap is geëindigd in een zwangerschapsafbreking bij bijna 24 weken (heel veel afwijkingen). Daan* is in oktober 2010 geboren. Dit is iets waar ik het nu nog super moeilijk mee heb. In 2011 twee miskramen (vroeg in zwangerschap). Daarna wilde ik graag weer zwanger worden maar dat is tot nu toe niet gelukt. Op dit moment loopt er een vruchtbaarheidsonderzoek en we krijgen over ongeveer 1,5 week de uitslag. De arts zei al verwacht er maar niet te veel van. De uitslagen zijn waarschijnlijk goed. Waarop mijn vraag was: en dan? Het antwoord van de arts kwam op het volgende neer: dan ga je naar huis en blijf je het proberen. Wat zijn jullie ervaringen? Hoe lang moet je nog proberen? Ik wil heel graag verder onderzocht worden. Welke onderzoeken worden er gedaan? Heb door mijn verleden al de gebruikelijke echo's gehad, chromosoom onderzoek en stollingsonderzoek. Sorry best veel vragen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, alvast bedankt!
Wow, wat heb je veel mee moeten maken . Ik kan me heel goed voorstellen dat je het nog moeilijk hebt met wat er gebeurt is met je zoontje. Heel heftig! en dan ook nog twee miskramen, bah. Als er niets uit de onderzoeken komt moet je het inderdaad meestal zelf nog een tijdje proberen. Hoe lang hangt een beetje van het ziekenhuis af. Toen we bezig waren met mn dochter was de richtlijn dat je pas na 2,5 jaar mocht beginnen met iui, maar sommige ziekenhuizen laten je véél sneller al beginnen. Ik zou gewoon vragen wat het protocol bij jullie is. Mocht je het hier niet mee eens zijn dan kun je dit zeggen. Mochten zij voet bij stuk houden dan kun je misschien even kijken naar het protocol bij andere ziekenhuizen bij jou in de buurt. Heel veel succes!