Ervaringen baby alleen maar huilen bij oppas

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door moielle, 8 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Hoi allemaal!
    We hebben een dochtertje van bijna 12 weekjes.
    Maandag is het voor mij weer zover, dan ga ik weer werken.
    Voor 37 uur/5 dagen.
    We willen haar voor 3 dagen brengen naar een oppas (kennis van ons), 1 dagje naar de overbuurvrouw (voor 1 op 1 aandacht, de oppas heeft zelf 4 dochtertjes), 1 dag doordeweeks ben ik thuis, zaterdag m'n man.
    Voorlopig is m'n man nog thuis. Hij heeft een eigen bedrijf (hij is accountant) en zolang hij geen project heeft waar hij op locatie bij de klant werkt is hij lekker thuis.
    Dat maakt de overgang voor M een stuk kleiner.
    M is een pittig dametje. Als ze brult, stopt ze niet meer. Ze blijft er ook in hangen, zodat je haar in haar gezichtje moet blazen zodat ze weer adem haalt.
    Ik heb haar een keer laten huilen (op advies van allerlei mensen en naar aanleiding van ervaringen van meiden van hier).
    Na TWINTIG minuten heb ik de arme meid opgepakt! Het heeft letterlijk bijna vijf minuten geduurd voordat ze weer op adem was.
    Als ze zo brult, dan stopt ze pas als m'n man of ik haar oppak.
    Dit geldt ook voor familie, als ze bij bijv schoonzusje op schoot zit, begint ze te brullen en is niet stil te krijgen. Door niemand niet.
    Verschillende familieleden hebben het al geprobeerd. M stopt gewoon niet!

Anyway, mijn angst is dat ze bij de oppas en de overbuurvrouw begint te huilen zodra ik weg ben.
    We geen woensdag beginnen met 'wen'dagen. Dus natuurijk even afwachten hoe dat gaat.

Mijn vraag is: zijn er ook meiden waarvan de kindjes echt alleen maar de hele dag gehuild hebben bij de oppas/go/kdv?
    Hoe gingen jullie daar mee om? Hoe was het voor de kleine?

Dus niet dat de kleine alleen maar huilt bij het weggaan en dat het na een tijdje over is en dat de kleine verder op de dag geen last van heeft.
    Maar dus echt de hele dag(deel) huilen en brullen.

Jullie merken het misschien wel, het is onze eerste. Tuurlijk is het moeilijk om haar los te laten. We zijn zo lang samen geweest. Ik ga haar zo missen. En ben echt bang dat ze niet stopt met huilen. Of komt dit niet voor?

xxx

2. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Vandaag is ze voor het eerst naar de oppas geweest voor twee uurtjes.
    Na een tijdje daar gezeten te hebben, ben ik weggegaan.
    Na twintig minuten werd ik gebeld door de oppas. Of ik wilde komen om M te troosten. Ze heeft niets anders gedaan dan brullen/schreeuwen/huilen. Zo zielig!
    Ik pakte haar en toen was ze gelukkig stil. Ben toen nog uurtje gebleven. Gezellig gekletst. Ze moest wel nog paar keer huilen, maar was verder weer lekker gezellig en brabbelen.
    Vrijdag gaan we weer. Dan blijf ik terwijl de oppas het flesje geeft. Hopelijk geeft dat wat vertrouwen in de oppas!
    En dan maar langzaam verder opbouwen!
    xxx

3. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    is denk ik toch een kwestie van wennen.Ik vind 20 minuten wel erg kort hoor.Ik zou het een paar uurtjes uitproberen eerst!Ze moet wel de kans krijgen om te wennen natuurlijk!
    Maar spannend al met al!Succes!

4. theeleut

theeleut Actief lid

19 aug 2008
    314
    2
    18
    Ik denk ook dat het een kwestie van wennen is, misschien als de oppas het flesje geeft en met haar bezig is terwijl je er bij bent raakt het steeds meer vertrouwt en zal ze misschien dan ook wel getroost willen worden door de oppas

5. adi

adi Niet meer actief

Ik vind het vreemd dat je kindje zo extreem schreeuwt en huilt. Hebben jullie naar de reden gekeken?

Daarnaast kan een baby van 12 weken prima wennen aan de vaste verzorger, de echt eenkennigheid moet nog komen. Het kan zijn dat ze nu in een sprong/regeldagen zit en zich veilig voelt bij jou/ ruikt jou.

Laat de oppas eerst bij jullie komen en de baby thuis leren kennen. Verschonen/ voeden enz. De baby hecht zich ook aan degene die haar voedt en verzorgt, dus dat komt wel goed.

6. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Hoi!

Ze heeft twintig minuten aan een stuk door gehuild/geschreeuwd. Echt zonder pauze. Ze bleef er steeds in hangen.
    Ivm M haar gezondheid vroeg ze of ik haar wilde troosten haha

Vrijdag gaan we weer. We bouwen het gewoon langzaam op.
    Hoelang laten ze baby huilen op kdv?

7. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Zo gaan we het nu ook doen idd! hihi
    xxx

8. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Hoi!
    Heb er niet bij stil gestaan waarom ze zoveel huilt. Ze is ons eerste kindje. Hebben niet echt vergelijkingsmateriaal. Ze huilt al snel zo erg. Tranen plinken haar ogen uit van de kracht van het huilen, en lijkt alsof ze stikt erin. Het is denk ik niets medisch. Ze heeft een kort lontje, is snel verveeld.
    De kraamverzorgster zei al vanaf het begin dat het een pittig dametje is
    xxx

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa heeft de eerste 2 dagen op het kdv alleen maar gehuild, daarna ging het beter. Maar ze heeft het behoorlijk zwaar gehad van 4 tot 12 weken (reflux, virus en ziekenhuisopname van 2 weken) en had nog een sonde toen ze naar het kdv ging. Waarschijnlijk was ze door dit alles veel meer eenkennig dan andere kindjes van haar leeftijd. Ze ging met 5 maanden voor het eerst naar het kdv trouwens. Wij hebben het maar gewoon doorgezet, en het kwam gelukkig ook snel goed. Voordeel voor ons was wel dat ze niet hoefde te drinken.

10. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Wat zegt het cb over haar huilen? Mijn zoontje is ook altijd pittig geweest maar als hij zoveel huilde was het van flinke reflux/krampen.

11. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Het is niet normaal hoor als je kindje zo hard huilt en 5 minuten nodig heeft om weer te kalmeren. Zoals al gezegd, eenkennigheid bestaat zo jong nog niet. En korte lontjes en snel verveeld kan volgens mij ook niet zo jong....

Ik zou eens naar de HA gaan en een osteopaat. Zo te horen zit ze niet lekker in haar vel. Laten huilen lijkt me geen optie.

12. adi

adi Niet meer actief

Dit dus.

Op deze leeftijd kun je nog niet spreken over een kort lontje, babys zijn volkomen basaal. Als je kind nergens last van heeft zal ze gewoon tevreden zijn als je toekomt aan haar behoefte: drinken, schone broek, slapen, vasthouden. Meer kent een kleine baby niet.
    Als ze daarnaast zo extreemt huilt zou ik het met iemand overleggen.

Hoe is het inmiddels met de oppas?

13. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Eenkennigheid op die leeftijd bestaat absoluut.
    Toen mijn dochter 4 maanden was moest ik ook weer aan het werk. Thuis werd er nnauwelijks gebruld, maar zodra ik haar af gaf ging ze door het lint. Dit duurde een week of drie en toen was het over.
    Iedereen was het erover eens dat het eenkennigheid was, haar hele gedrag maakte dit duidelijk. En nu je eenkennigheid kunt verwachten heeft ze nergens last van.

14. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Huilt ze echt een dag of dagdeel? Niemand die tegen je zegt is dit wel normaal?
    Lees eens internet rond of je dingen herkent?
    Toen ik mijn moeder na week of 4 zei dat hij nog geen 5 min in de box kon liggen... Ik dus niet normaal naar toilet kon zei ze dat is toch wel vreemd.
    Ik wist toen ook niet beter, maar ben toen gaan opletten en lezen. Bij mijn zoontje zat er een blokkade in zijn nekje en darmen...
    2x geweest en een ander kind. Dus was gewoon iets heel kleins waardoor ik een vrolijk mannetje kreeg. Hij is ook pittig, kraamhulp zei al zo die kan gillen!!
    De tweede ook, maar daar keken wij niet van op omdat de oudste ook o gilde. Deze kraamhulp schrok er wel even van.. Kun je nagaan... ;)

15. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Bij ons de eerste ook. Huilde ook erg veel. Bleek KMA. Te hebben. Kon ik ook bijna niet wegleggen. Jongste is vooral erg aanhankelijk maar huilt echt niet zoveel

Deel Deze Pagina