vraagje over vakantiedagen

Discussie in 'De lounge' gestart door ejra, 23 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hoe kom je daar bij?

Ik haal uit haar verhaal, dat die 12 uur uit het 'maand'potje komen en dat dat het maximum is van wat je mee mag nemen.
    Dus als de man van TS 30 uur werk, krijgt hij 4x30=120 uur per jaar, dus 10 uur per maand. En je mag er maar 12 uur meenemen, dus als hij in maand 1 geen uren opneemt, dan MOET hij van de baas in de maand erop 8 uur opnemen. (10+10=20, dus 8 te veel). En de maand erop krijgt hij er wéér 10 bij, dus moet hij de maand erop minstens 10 uur opnemen.

Maar misschien zit ik er weer helemaal naast... het is ook al laat.

2. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Dat klinkt wel aannemelijker ;)

Ik dacht als je max 12 uur krijgt, en je krijgt 4x het aantal uur wat je werkt per week, dan zou je 3 uur per week werken (dat de regeling bedoeld zou zijn zodat mensen maar max 4 weken aaneengesloten vrij kunnen nemen).

Maar blijkbaar bedoelde TS dat die 4x het aantal uur wat je werkt per week je totale vakantieuren op jaarbasis zijn.
    Ik heb het nog steeds niet echt helemaal begrepen.. maar als je meerdere dagen per week werkt en maar max 12 uur mag bewaren klinkt wel absurd!

3. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Is het niet gewoon de tvt regeling? Mijn man mag hierin ook max 10 uur opbouwen, de rest vervalt.
    ik mag onbeperkt opbouwen.
    lijkt me heel sterk dat dit over wettelijke en bovenwettelijke vakantiedagen gaat.

Deel Deze Pagina