Wie is er zwanger en werkt in een verpleegtehuis? Kan je er wat over vertellen, is het lichamelijk zwaarder, ben je sneller moe en hoe is de werkdruk? ' gr.angela
Ik was zwanger en werkte in een verpleeghuis. Ik vond het in het begin niet zwaarder. Op het eind wel. Heb vanaf week 16/18 'lichtere' mensen gedaan, en veel met een andere collega opgewerkt, dus beide aan bed. Ik ben wel eerder gestopt met werken, omat het op het eind toch wel erg zwaar werd. Ik weet niet op wat voor afdeling je werkt, somatisch of p.g. . ik zwerfde door het hele huis heen, dus echt van alles.
Ik werk ook in een somatisch verpleeghuis. Sinds 21 weken werk ik 6 uur per dag. Ik werk 36 uur per week en 8 uur per dag was net te veel. Met 6 uur red ik het goed. En zoals het nu verloopt red ik dat ook tot mijn verlof (nog 5 weken ). Ik heb de afgelopen weken veel diensten van 11.30u tot 18.00u gehad. Als ik dan begin zijn alle bewoners gewassen. Dat scheelt een hoop. Mijn teamleidster weet me ook vaak te strikken voor administratieve klusjes. Als ik een vroege dienst heb dan begin ik met het delen van de medicijnen en was daarna de lichte bewoners, meestal dezelfde. Ik vind het goed te doen en ben ook blij dat mijn collega's er rekening mee houden. Zij hebben er nl. ook niks aan als ik 'ziek' thuis zou zitten.
he ik werk in een verpleeghuis op een pg afd. waar ook mensen wonen die ook somatisch zijn. Ik werkte vanaf 20 wkn alleen avonden, 36u pw nu met 25 weken zijn mijn werkzaamheden aangepast en heb ik 2x pw een dienst van 15.30 tot 21.00. ik doe het nu lekker op mn gemak met med. delen/ koffie schenken en een spelletje doen met de mensen. Of je uiteindelijk iets zwaar vind of niet, dit moet je zelf aangeven. de meeste werkgevers hebben hier begrip voor
ik werk ook in een verpleeghuis op een pg afd met zwaar dementerende waarvan meer dan de helft op bed ligt. Ik vond het voor mijn zwangerschap al zwaar dat getrekt gesleur. we moeten meerendeel van de bewoners met z'n 2en helpen. ik vindt dan vooral de ochtend gewoon zwaar. waarschijnlijk ook door rugklachten die ik voor de zwangerschap ook al had. We moeten maar zien hoe lang mijn schip doordobbert in de morgen haha. ben verpleegkundige in het verpl huis begin dus gewoon om 7.00uur i.v.m. verplk diensten. kan evt later wel aangepast worden.
Ik werk ook in een verpleeghuis, maar dan als vph-arts! Toch even wat anders, ik hoef dus niet te tillen 8) Kan me absoluut voorstellen dat het zwaar is om vz/vp te zijn tijdens je zwangerschap. Ik zou ook op tijd met je leidinggevende overleggen over aangepaste werkzaamheden. Een medicijnenronde of artsenvisite is een prima alternatief! Werkze allemaal, Monique
Gisteren na een vakantie van 2 weken weer aan het werk gegaan en het was vreselijk...! Ik werk op een observatieafdeling dus mensen komen en gaan... Ik ben als gediplomeerde verantwoordelijk over een groep van 8 cliënten.. Ik sta samen met een helpende. Van de 8 cliënten moet ik bij 7 cliënten verpleegtechnische handelingen uitvoeren, omdat een helpende dat niet mag.. Alles komt dus op mij schouders neer.. Dus heel veel wondverzorging, blaasspoelingen,hoogopgaande klysma's, zwachtelen enz.. plus ik moet ook nog heel veel medicijnen doen en vaak ook nog van andere woongroepen, omdat er gediplomeerde te kort zijn en niet te vergeten was ik alle bewoners waarvan er zwaar 3 bedlegerig zijn.. Daarbij doen we tussen de zorg door het maken van het ontbijt de afwas, bedden opmaken en verschonen en doen we licht schoonmaakwerk.. En dan nog verwachten dat je voor 10 uur klaar bent.! Wat ik dus niet haal en ik dan weer scheve gezichten krijg.. Ik was gisteren echt kapot.. Ik kon niet meer en was in staat jankend de deur uit te lopen.. Mijn collega's weten ook nog niet dat ik zwanger ben en voel me in de ochtend juist zo beroerd en futloos en dan komt bijna ook nog al het werk op mijn schouders neer.. Sorry voor mijn lange verhaal en mijn gezeur, maar ik moest het even kwijt.. Ik heb zondag weer een dienst en ik zit er echt tegen op..
Sorry meiden, ik heb geen ervaring in een verpleegtehuis. Vind het wel super om te lezen hoeveel werkgevers er toch begripvol zijn. Esin, wil je even ontzettend veel sterkte wensen!
Ik werk ook in een verpleeghuis op een somatische afdeling, en ik vondt het wel degelijk heel zwaar, zowiezo de onregelmatige diensten, en de zwaarte van de mensen, ondanks dat ik de lichtere mensen deed is het toch een gesjouw en getrek, en gebuk. Ik moet wel zeggen ik was al vroeg in de ziektewet ivm bekken en nierstuwing. dus ik heb het hoogstens tot 20 weken hoeven te doen. Maa als je zelf vindt dat het te zwaar is moet je contact opnemen met je manager, dan is er vaak wel een regeling te treffen over het werk, dat je geregelder werkt na 13 weken hoef je geen avonddiensten en nachten te werken, misschien kun je aangepast werk doen, of lichtere werkzaamheden, ik zou het eens zeker bespreken. Daarbij doen ze vaak niet zo moeilijk, zelfs mijn bedrijfsarts is vrouwelijk, was van mening dat werken in de zorg voor zwangeren wel degelijk heel zwaar is. En onthou iedere zwangerschap is anders, iedereen ervaart het anders, de ene vindt het zwaar en de andere niet, en als je het lang wilt volhouden zou ik er nu bij stil staan en bespreken.