vraagje over vergoeding fysio

Discussie in 'De lounge' gestart door snelly, 17 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    meestal is het zo dat je bijv de 1e 10 niet hoeft te betalen en daarna de rest wel

ik zelf volg nu ook fysio en ben vgz verzekerd. ik krijg 9 behandelingen vergoed en pas daarna moet ik zelf betalen. echter weet ik niet of het in het eigen risico valt omdat ik daar al aan zat toen ik met fysio begon

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    ik had ook een chronische indicatie van de revalidatiearts gekregen.
    De eerste behandelingen gingen van mijn eigen risico af en daarna hoefde ik niet meer te betalen.

3. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Heb niet alle reacties gelezen, maar ben zelf fysio en zal het even proberen uit te leggen ;)

Het ligt er namelijk ook aan waarvoor je behandeld wordt. Is dit een chronische aandoening (dwz een aandoening die op de chronische lijst fysiotherapie staat die ooit door minister borst is opgesteld) of niet?

Bij chronisch: EENMALIG worden de eerste 12 behandelingen (dit was vorig jaar nog 9) uit je aanvullende verzekering vergoedt, heb je geen aanvullende verzekering dan moet je het zelf betalen. daarna worden de behandelingen uit het basispakket vergoed.

Bij niet chronisch: behandelingen worden alleen vergoed uit je eventueel aanvullende pakket.

Over het eigen risico:
    behandelingen die worden vergoedt uit je aanvullende pakket gaan niet van je eigen risico af en behandelingen die worden vergoed uit je basispakket (dus bij chronische indicatie) gaa wel van je eigen risico af.

Tis dus best wel effe lastig hoe t zit.
    Heb een eigen praktijk dus weet het zeker ;)

Als je nog vragen hebt mag je altijd even een pb sturen.

Deel Deze Pagina