Onze dochter is nu bijna 4 mnd en krijgt op dit moment nog volledige BV. Over een ruime maand wil ik gaan afbouwen met de BV om vervolgens over te gaan op FV.Tegen die tijd wil ik ook gaan starten met bijvoeding maar ik heb even geen idee hoe je zo'n schema in elkaar kan zetten ivm slaapjes ed. Ieder kind is natuurlijk anders maar ik wil graag een beetje inzicht in hoe of wat. Het is mijn derde kind maar is alweer even geleden en ben het een beetje kwijt moet ik zeggen haha. Gr Ingrid.
In het begin isde bijvoeding echt BIJvoeding, dus meer dan een paar hapjes is het niet. Omdat je over gaat van bv naar fv zal je kindje sowieso het schema in de war schoppen het is niet echt te voorspellen hoe dat zal lopen. Waarschijnlijk verandert het nog erg vaak! Ons schema is momenteel als volgt. Ze krijgt overigens vanaf 2 maanden half fv en vanaf 4 maanden volledig. Ze is nu 6,5 maand: 7.00 uur: fles 180/6 10.00 uur: fruit 11.30 uur: pap (halve portie) + fles 90/3. 14.30 uur: fruit 15.30 uur: fles 180/6 17.30 uur: groentehap 19.00 uur: fles 180/6 (tijden zijn allemaal ongeveer, kan zo een half uur tot uur verschuiven) De ene dag eet ze maar een paar happen fruit en groente, de andere dag hapt ze zo een potje leeg (fruit, groente gaat nog niet denderend). Ze slaapt 2 of 3 keer op een dag, afhankelijk van hoe lang ze slaapt en hoe laat de slaapjes vallen. 's Nachts slaapt ze het klokje rond.
Schema's zijn er voor om door ekaar geschopt te worden! Althans.... Zo denkt iedere baby er over. Probeer er flexibel mee om te gaan maar ons schema is ongeveer: 7 uur fles 9 tot half 10 slapen 10 ur fruit hapje 11 uur fles Of meteen na de fles slapen en bij geen slaap pas later. Hoe lang hij slaapt hangt ook af van hoeveel slaap en varieert hier sterk! 3 uur fles Als hij moe is leg ik hem na de fles van 3 uur nog op bed, zo niet dan niet. Als hij al slaapt is t vaak maar een half uurtje 5 uur tijdens ons eten de groenten hap 7 uur fles