vraagje over verloskundige..

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Missiej87, 10 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maantje555

Maantje555 Niet meer actief

Hier ook elke 4 weken.. Vanaf de intake. Eerst echo met 7+2, termijn echo met 11+2 daarna controles met 14 en 18 weken. 19+6 20 weken echo en dan weer 4 weken erna controle.... Dus eigenlijk elke 4 weken wel n controle...

2. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Heb je al een reactie op je mailtje ontvangen?

3. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Hier ook elke 4 wk controle. Dan meten ze bloeddruk, voelen of baarmoeder goed groeit (en dus ook kindje) en luisteren ze naar t hartje. Verder kan ik dan nog dingen vragen als ik dat wil.
    De termijnecho deden ze bij mij zelf maar de 20wk echo wordt wel ergens anders gedaan.

4. Missiej87

Missiej87 Lid

6 feb 2013
    24
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi hoi iedereen,

Ik wilde nog laten weten dat ik nog een mailtje gestuurd heb en die hebben ze meteen de andere dag beantwoord met een schema hoe hun werken en dat het natuurlijk kan afwijken wat ik dan nogal behoorlijk doe. En dat alleen de groeps controles elke 4 weken zijn en dat daar de verwarring bij zou zitten. Dus ik heb een beetje het gevoel dat ik de enige ben die iemand prive heb? Ik neem dat dat normaal is toch? Ik weet niet wat en hoe het anders zou moeten gaan. Dit is me eerste ervaring.
    Maar voor de rest een lieve mail dat als ik me zorgen maak dat ik altijd mag bellen en als ik graag het hartje wil komen luisteren dat ik een afspraak mag maken tussendoor. Dus daar ga ik dan ook maar van uit.

5. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ik heb geen groepscontroles hoor... is volgens mij iets nieuws wat sommige praktijken doen, maar meeste is gewoon individueel.
    Krijg je vanaf een week of 20-25 wel vaker controles dan?

6. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hier ook net zo.. En dat zijn gewoon normale controles, heb nog nooit van groepscontroles gehoord..

Ik zou het ook niet fijn vinden zolang zonder afspraak.. Maar als ze aangeven dat je tussendoor een afspraak kan krijgen zou ik dat in ieder geval doen.. Tenzij je je echt niet prettig voelt daar, dan zou ik overstappen naar een andere praktijk.

7. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Groepscontroles is inderdaad iets nieuws
    Het idee erachter is dat zwangere dan ook wat aan elkaar kunnen hebben, maar zelf vermoed dat het vooral is om in relatief weinig tijd veelvuldig te kunnen declareren (het bekende kosten besparing verhaal in de zorg).

Misschien dat het voor sommige zwangere heel prettig is, maar als jij je er niet prettig bij voelt zou ik gewoon een verloskundige zoeken waar je wel gewoon 1 op 1 elke aantal weken een afspraak hebt en dingen kunt vragen en overleggen zonder dat er anderen meeluisteren of je daar speciaal voor moet gaan bellen.

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik heb ook nog nooit van een groepscontrole gehoord en zou dat ook absoluut niet willen. Ik vind het eigenlijk best raar, sommige dingen wil je toch gewoon prive bespreken.
    Dus bij de prive controles zit er langer tussen? Zou zo'n VK helemaal niet fijn vinden denk ik.

9. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Hier ook gewoon 1 op 1 controle,om de 4 weken tot nu toe. Groepscontrole zou ik ook niet fijn vinden. Is er een andere in de buurt waar je naar kunt overstappen of die evt kunt bellen om te vragen hoe hun t doen?

10. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Fijn dat het verder een prettige reactie was. Op zich is het een goed teken dat er geen aanleiding is om je veel vaker te zien. Maar zeker bij een eerste kindje heb je toch ook wel veel vragen.
    Bij mijn praktijk kun je tegenwoordig ook in groepsverband afspraken volgen. Nou, dank je de koekkoek ;). Het kost mij veel meer tijd en dan zit je daar met je vragen... Maar het schijnt een succes te zijn. Het is bij deze praktijk niet zo dat je als je kies voor individuele controles je minder vaak komt. Dat vind ik wel een beetje vreemd.

11. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Mijn praktijk biedt wel de groepscontroles, al 3 jaar (was 1 van de drie trialpraktijken). Is zeker geen kostenplaatje, wat elke afspraak duurt 2 uur ipv de normale 15 min, en dat voor acht vrouwen, kost dus precies evenveel tijd. Hier is het zo dat als je besluit hieraan mee te doen (eigen keuze) en je toch privedingen hebt of er zorgen zijn er extra individuele afspraken gemaakt worden. Als je besluit niet mee te doen, zijn overigens de individuele afspraken evenvaak. Ik vind de gang van zaken bij ts erg vreemd, de screeningechos worden hier ook niet meegeteld als afspraak. Ik ben nu 12 weken en heb nu een intake gehad, een termijnecho, de combinatietest (andere locatie dus) en heb volgende week ook nog een extra afspraak staan omdat ik HG heb, ook heeft de praktijk een keer uit zichzelf gebeld om te kijken hoe het ging (na infuus in ziekenhuis).
    Met 16 weken beginnen de groepsafspraken, eerste paar om de vier weken, de rest om de twee. De laatste weken zijn er dan nog wekelijkse individuele afspraken. Misschien heb ik hier ook wel geluk met de praktijk hoor, ik kan me niet dezelfde mate van zorg herinneren bij mijn vorige zwangerschap, maar daar was de frequentie wel ook veel vaker. Ik vind het erg gek om na de termijnecho 2 maanden te moeten wachten op nog een afspraak.

Deel Deze Pagina