Hoi meiden, Ik heb een vraagje over het verven op gestuckte (schrijf ik dat goed?) muren. Onze babykamer heeft 3 gestuckte witte muren, en 1 behangmuur die groen is geschilderd. Om de groene kleur nog wat vaker terug te laten komen op de andere muren, wou ik er graag sterren op schilderen in dezelfde groene kleur, maar ik weet niet of dat kan, omdat de muren gestuckt zijn, en dus structuur hebben... Ik heb sterren uit karton geknipt, en was van plan om deze op de muur te houden en dan met een kwast te tamponeren. Mijn vriend is bang dat het mislukt door de structuur, en dat zou natuurlijk zonde zijn. Maar gewoon wit vind ik de muren zo kaal. En als we gaan uitproberen, kan het dus al te laat zijn... Iemand die ervaring en/of tips heeft betreft het verven op gestuckte muren? Je zou ons er erg mee helpen! Alvast bedankt!
Op tvprogramma's heb ik het volgende wel eens gehoord; Het kan wel, alleen niet te veel verf gebruiken aan de randen ivm druppen. Omdat je sjabloon natuurlijk niet overal de muren raakt ivm de strucuur, kan de verf erlangs gaan. De lijnen kunnen niet overal even recht zijn, door de structuur die op de muren zit. Maar volgens mij kun je dat later met een kwastje nog wel wegwerken, indien nodig. Het zullen geen grote hobbels zijn.
Als je gaat verven op een ongeverfde gestuckte muur, moet je wel eerst grondverf/voorstrijk gebruiken. Anders trekt de verf zo in je muur. Maar volgens mij moet het zo met een kwast prima lukken.
Het vervelende is, is als je een ster erop wilt schilderen dat je geen strakke randen krijgt. Ik heb namelijk zelf een rechthoekige vlak op een gestucte muur geschilderd achter een spiegel, maar je krijgt een hele hobbelige/bobbelige lijn, wat ik in ieder geval niet mooi vind. Dus denk persoonlijk niet dat het heel erg mooi wordt. Sowieso is een gestucte muur verven een hel.
Ik kan het je afraden. Mijn zus heeft dit geprobeerd met mooie strepen. Je krijgt het nooit mooi recht en strak. Hoeveel je ook probeert met kwastjes bij te werken en dergelijke. Succes
Zelf hebben wij ook gestucte wanden..nu heb ik daar vooral voor boven spijt van! Je kunt het dus echt niet fatsoenlijk verven. Nu zit ik eraan te denken om t glad te maken, zodat je wat meer kunt....iemand daar ervaring mee?
Bedankt voor jullie antwoorden, meiden! Met een spons ipv een kwast is misschien ook wel een idee, maar we zijn er toch nog niet helemaal zeker van of we dit uberhaupt moeten proberen. Anders eerst maar even langs het stukadoorsbedrijf om te vragen hoe zij hierover denken...?
Ik zou het eerst met een roller doen daarna de ster van de muur halen om vervolgens met een kwast de witte stukjes in te verven. Het is wel een werkje maar dan krijg je het wel mooi
hey hallo ik zelf heb een bedrijf in muurschilderingen en graffiti dmv spuitbus en werken regelmatig met gestuukte muren die geribbeld zijn. doordat wij vrij drukke muren maken zie je niet dat er wat verfnevel naast de lijnen zit maar als je t rustig wilt houden door alleen sterren te doen kan ik t beter af raden. je zult t altijd blijven zien omdat de sterren nooit een nooie strakke lijn krijgen door de bolletjes structuur op je muur, succes met je uiteindelijke beslissing groetjes susanne
hier net een muur gestuct, daarna geverfd, niet voorgestreken, dat zit al onder de stuc. daarnaast sjabloneer ik veel en verschillende ondergronden. ik zou geen tamponeerkwast of spons gebruiken. aangezien de ondergrond oneffen is heb je veel kans dat je de verf onder je sjabloon door duwt. ik zou met een heel fijn kwastje de randjes van het sjabloon volgen en daarna met een kwastje de contouren invullen. eventuele oneffenheden kun je dan ook emt een kwastje dan bijwerken. hele strakke sterren zul je idd nooit krijgen door de oneffen ondergrond, maar dat is iets dat je voor jezelf moet bedenken of je dat mooi vind. ik zou er zelf geen problemen mee hebben. leuk effect misschien: er is een transparante muurverf met glitters verkrijgbaar waarmee je over de groene sterren zou kunnen verven. wij hebben deze op een paarsemuur gezet en het geeft een subtiel glinstereffect, mss een leuke toevoeging voor de sterren?! de verf heet Perfect Finish Highlights van histor.
HoiHoi Ik kan je helpen! hihi Wij hebben het dan niet op een gestuucte muur gehad, maar op glasvezel behang, ook niet glad zeg maar! Je plakt met schilderstape de vorm op de muur. Dan verf je over het tape de kleur van de muur, zodat het tape eigenlijk vastgeverft zit aan de muur.... Vervolgens kleur je de vorm in met de juiste kleur, en je trekt meteen het schilderstape weg! Voila! Een mooie strakke lijn, zonder dat de vorm uitgelekt is! Doordat je eerst over de tape heen verft, creeer je een soort dam waardoor de verf niet onder het tape door kan vloeien..snap je? Hoop dat je het begrijpt! In mijn album zie je de muur met strepen die wij dus zelf hebben geverft! En echt ik durf te zeggen: STRAK HE! hahaha kus miek
Zijn idd strakke strepen, maar glasvezel behang is denk ik wel wat vlakker nog als stucwerk. Maar een stuc werk gladmaken..iemand zei dat dat alleen doormiddel van stuccen kan. Niemand hier ooit die Alabastine muurglad gebruikt?
je kunt stucwerk gladmaken door nog eens te stucen idd, wij hebben daarvoor knauf fix and finish gebruikt. als het een dikke laag stuc is, kun je ook kiezen voor schuren.
Ja, dat heb ik ook altijd gedacht. Maar toen ik afgelopen zaterdag 6 rollen behang moest afrekenen ben ik daar van terug gekomen. Was 220,00 kwijt.
stucen is prijziger als je het uitbesteeds. als je het zelf doet/kunt valt het erg mee. wij hadden voor 100 euro de hele woonkamer weer netjes glad.
Dat word heel moeilijk om het echt strak te krijgen,zelf stucen en dan schilderen zou ik ook niet doen. Waarom doe je het niet eerst op hout, en bevestig je die op de muur je kan hem dan ook kitten aan de zijkant is het net of het uit de muur komt. Of ornamenten van gips die plak je dan op je muur.